Jumper faldt ud af kabinet!!!!
Fra : john tilsted

Dato : 14-12-01 18:47

Kære alle.

Jeg skiftede Cpu fra 133 MHZ til 200 MHZ og på køkkenbordet fand jeg en
Jumper
( 5x5 mm ) Den kan ikke ha´ ligget løst i kabinettet, da jeg for kort tid
siden skiftede
til et AT kabinet, og derved havde det hele ude.

Alt fungerer tilsyneladende ( der er Jumber i D drev, men ikke i C.
Cd Romdrev: Audio Out: een i Slave, Dc Input: een i S1

Jeg kan ikke se noget forandret på bundkortet, siden jeg ændrede til 200
MHz.
Og der er ingen konflikter i enhedshåndtering.

Jeg kan da ikke li´ at finde Jumper på køkkenbordet. Nogle ide´er ??

Hilsen John

Fra : Brian Olsen

Dato : 14-12-01 19:42

skulle den komme fra dit bundkort er det sikkert en af de ubrugte jumpere
som bare er sat ned over et enkelt ben og derved ikke har nogen funktion!

gem den bare i en skuffe hvis du skulle få bruge for at ændre jumpersettings
senere!

hygge B

ps. bios plejer selv at finde cpu'ens hastighed!

Fra : Ultra

Dato : 15-12-01 17:06

> Alt fungerer tilsyneladende

Hvad er så problemet?

/Ultra

Fra : john tilsted

Dato : 15-12-01 18:15

Kære Ultra

Som du jo selv skriver, så virker det TILSYNELADENDE, virker det også hvis
PC´går ned og skal op at stå igen ? SE det kan jo blive et problem,
så dumme kommentarer frabedes venligst i en seriøs NG!!
Hilsen John

Fra : Ultra

Dato : 16-12-01 19:10

> Som du jo selv skriver, så virker det TILSYNELADENDE, virker det også hvis
PC´går ned og skal op at stå igen ? SE det kan jo blive et problem, så dumme
kommentarer frabedes venligst i en seriøs NG!!

Skulle vi nu ikke lige tage det roligt?
Hvis alt virker nu, virker det selvfølgelig også efter at computeren er gået
ned. Jeg mener; der er ingen grund til at gå i panik over at en jumper
falder ud. Hvis alt virker, har den sikkert ikke været i brug. Som Brian
skriver, så har den sikkert siddet på et enkelt ben. Hvis du senere skulle
finde ud af at f.eks. cd-rom drevet ikke virker, har den jo sikkert siddet
der. Det er for meget forlangt hvis man skulle kunne sige hvad der er galt,
hvis alt virker.

Med venlig hilsen
Lasse "Ultra" Møller
ultra@adslhome.dk

Fra : john tilsted

Dato : 17-12-01 00:03

Hej alle
Tak for indlæg, I bundkortet er et nr. JP1 der skal sidde en jumper på ben
1+2
Den manglede ! Ved siden af teksten JP1 stod der IRQ på printen, hvad IRQ
betyder, ved jeg ikke (endnu)

God jul og godt nytår
Hilsen John