Redmond Linux og nVidia
Fra : Bjorn Andersen

Dato : 14-12-01 17:43

Hej
Er der nogen der ved hvordan man installerer nVidias driver under denne
fantastiske dist.?

/Bjørn

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 14-12-01 18:32

Bjorn Andersen wrote:

> Er der nogen der ved hvordan man installerer nVidias driver under denne
> fantastiske dist.?

Ikke mig, men jeg er ret nysgerrig efter at høre, hvad du mener om Redmond
linux ?

-Claus

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 14-12-01 20:42

Hej

tjaaa, har haft det i ca 4 timer.

Det ligner Win XP meget.
Det er simpelt, kun en brugerflade kde, en mailclient mozilla, en
browser mozilla, divX, mp3, alt viker. Alt det der har ireteret mig ved
Redhat og Mandrake med for mange valg, for kompliceret, alt er vaek.

Opsaetning som windows med min computer, netwaerk, dokumenter og
kontrolpanel.

Det virker MEGET gennemfoert. Selv java er installeret.

Jeg mangler bare lige at skifte til dansk tegnsaet.

/Bjorn

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 14-12-01 20:51

Hej igen

Der mangler nvidia 3d. Til spil

/Bjorn

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 15-12-01 06:57

Bjorn Andersen wrote:

> [...]
> kontrolpanel.
>
> Det virker MEGET gennemfoert. Selv java er installeret.

Jeg kører selv RedHat og er meget tilfreds med det. Den tilfredsstiller
fuldt ud de krav, jeg har som erfaren udvikler og administrator. Men jeg
har også forsøgt at prakke det på en sekretær, hvor jeg efter /meget/ hyl
og skrig måtte opgive projektet.

Siden har jeg ledt efter en "sekretær-distribution", som vil have en større
chance for at overleve mere end nogle få dage på hendes maskine. Redmond
linux har jeg øverst på listen af kandidater, og med det, du skriver, tror
jeg, at der er en chance.

Jeg har fulgt den over et stykke tid på nettet men aldrig selv haft
fingrene i den. Hvor har du den fra ?

-Claus

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 15-12-01 12:59

ftp.sunet.se

Hvordan skifter man til dans tastetur, jeg syntes ikke det virker...

/Bjorn

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 15-12-01 13:20

Lige meget, det virker nu...

/Bjørn

Fra : Karsten

Dato : 15-12-01 07:08

On Fri, 14 Dec 2001 17:42:51 +0100, Bjorn Andersen wrote:

> Er der nogen der ved hvordan man installerer nVidias driver under denne
> fantastiske dist.?

Det er vist bare at downloade tar.gz pakkerne (mener der er to -
kernel/glx) pakke dem ud. Og ellers su og make...

--
/Karsten

Fra : Kent Friis

Dato : 15-12-01 11:07

Den Sat, 15 Dec 2001 07:07:52 +0100 skrev Karsten:

>Det er vist bare at downloade tar.gz pakkerne (mener der er to -
>kernel/glx) pakke dem ud. Og ellers su og make...

make er IKKE et af de programmer der kræver root. Og man kører jo ikke
programmer som root, når det ikke er nødvendigt, vel?

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Karsten

Dato : 15-12-01 15:42

On Sat, 15 Dec 2001 11:07:09 +0100, Kent Friis wrote:

> make er IKKE et af de programmer der kræver root. Og man kører jo ikke
> programmer som root, når det ikke er nødvendigt, vel?

Nah, Jeg mente egentlig også "make install", men jeg kan da egentlig godt
se at det ikke fremgår særlig tydeligt af min post *host* :)

--
/Karsten

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 15-12-01 13:00

Karsten wrote:

> Det er vist bare at downloade tar.gz pakkerne (mener der er to -
> kernel/glx) pakke dem ud. Og ellers su og make...

OK, det maa jeg proeve.

/Bjorn