Hastighed på CPU
Fra : Thïngmand

Dato : 14-12-01 15:40

Jeg har købt en kasse brugte computerkomponenter - deri er bl.a. en AMD
Duron CPU. Hvordan finder jeg ud af hvor hurtig den er? De eneste der står
er "AMD Duron. D800AUT1B" og så et serienummer...

Hvis CPU'en er defekt, kan der så ske noget med motherboardet ved en
afprøvning?

Fra : René Jensen

Dato : 14-12-01 16:01

"Thïngmand" wrote:
> Hvis CPU'en er defekt, kan der så ske noget med motherboardet ved en
> afprøvning?

Næh, ikke andet end at computer ikke vil starte eller at den køre meget
ustabilt.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Mads Frandsen

Dato : 14-12-01 16:50

>"AMD Duron. D800AUT1B" og så et serienummer...

Hvis jeg husker rigtigt så står de 800 for 800mhz og B'et står vist
for en FSB på 200mhz, men jeg er ikke helt sikker...

mvh
Mads

Fra : Søren I. Christianse~

Dato : 14-12-01 17:22

Der sker ingen ting, med bundkortet hvis cpu-en er defekt. Den starter bare
kun hd, blæser og lignende, men så sker der heller ikke mere.
CPU'en er en 800 mhz med 200 fsb.

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 14-12-01 19:09

Hei NG,
Markeringen D800AUT1B
betyder, ifølge min Soltek SL-75Kav manual, følgende:

D (A=Athlon, D=Duron) (nyligt er der kommet et ekstra X for
XP-typen)
800 (tallet angiver MHz)
A (A=PGA, M=Card Module) Socket/Slot, stik processoren
monteres i på Motherboard
U (s=1,5/U=1,6/P=1,7/M=1,75/N=1,8) spændingen på Vcore
T (Q=60/X=65/R=70/Y=75/T=90) grader celsius på CPU
1 (1=64, 2=128, 3=256) Kilobytes på L2 Cache
B (A=B=200, C=266) MHz på Front Side Bus clocken

Afhængig af MB, skal disse værdier indstilles, ofte vha jumpers, i nogle
tilfælde i BIOS og atter andre, der selv finder ud af det hvis man starter i
default mode, eller måske i en kombination af ovenstående!

Hilsen Ove

Fra : Thïngmand

Dato : 17-12-01 08:54

> betyder, ifølge min Soltek SL-75Kav manual, følgende:

[klip-klip]

Thx! Hvor mange watt strømforsyning kræver sådan en Duron?