Underligt opstartsproblem - uden skærm
Fra : Morten Hougs

Dato : 14-12-01 12:07

Hejsa alle,

Jeg har bygget er server box som skal stå og styre noget Internet osv osv.
Meningen er at serveren skal pakkes væk på en hylde, og stå og køre uden
skærm / mus / tastatur.
Jeg har opsat i bios at systemet ikke skal gøre noget hvis den ikke kan
finde
tastatur/mus osv - og det virker fint nok.
Problemet er at serveren vil ikke starte medmindre en skærm er tilsluttet.
Hvis skærmen ikke er tilsluttet, bipper systemet 1 lang tone og 3 korte -
hvor
den så hopper ind i bios og brokker sig over at CPU hastigheden er sat
forkert.
Problemet opstår ikke hvis skærmen er tilsluttet. Weird.

Kan de ha' noget at gøre med at jeg ikke har en 'stel' eller 'jord'
forbindelse et
eller andet sted inde i serveren - hvor skærmkablet giver denne forbindelse
når
det er tilsluttet? Hvis ja, hvordan etablerer man så en 'stel' eller 'jord'?

Eller er problemet noget helt andet? Er der nogen som har oplevet dette før?

/Morten

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 14-12-01 13:17

Er det et on-board skærmkort? Jeg har nemlig set med sådan et, det er
vist noget med at det sender et signal ud og hvis der ikke er nogen
skærm, så bipper den bare og vil ikke videre - jeg mener du skulle
kunne slå det fra i BIOS'en.

Fra : Morten Hougs

Dato : 14-12-01 13:53

"Eivind Andreassen" <_nospam_eivind@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist noget med at det sender et signal ud og hvis der ikke er nogen
> skærm, så bipper den bare og vil ikke videre - jeg mener du skulle

Tak for svaret.

Motherboardet er et Asus P3B-F, uden on-board noget som helst. Skærmkoret er
et billigt: S3 Virge GX2 4 mb agp kort med tv out -
og det kan muligvis være at det simpelt hen er det som er problemet - netop
som du nævner - at den kunne måske finde på at lede efter
et sted at sende sit signal hen... og hvis den ikke kan finde ud af det,
brager der bare ned.

Jeg må forsøge med et andet grafikkort.

/Morten