Windowx XP Switch User og Delphi 5
Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-12-01 13:17

Da kæresten & jeg ikke har samme smag i skærmindstillinger
prøver jeg at lave et program til automatisk ændring af dette.

Det virker fint ved login da jeg blot lægger et link i startup-
mappen. Desværre (eller rettere: heldigvis) giver XP mulighed
for at lade en ny bruger logge ind uden at logge den forgående
bruger ud.

Scenario:
Bruger A logger ind, mit program startes og skifter opsætning.
Bruger B logger ind uden at logge bruger A ud, mit program
startes og skifter opsætning.
Bruger A skifter tilbage til sin konto, programmerne i startup
udføres ikke så opsætningen ændres ikke.

Nu vil jeg selvfølgelig gerne have at ændringen af
skærmopsætningen også virker når der blot skiftes mellem de
aktive brugere. Jeg kunne forestille mig at man kunne få en
notification af en art, men jeg har ikke rigtig nogen erfaring
på det område. Nogen der kan hjælpe?
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : René Jensen

Dato : 13-12-01 22:35

Toke Eskildsen wrote:
> Da kæresten & jeg ikke har samme smag i skærmindstillinger
> prøver jeg at lave et program til automatisk ændring af dette.

Bare en kommentar, hvorfor ikke køre Windows 2000 Professional i stedet
for Windows XP? -Windows 2000 understøtter flere brugere (samt deres
egne 'My Documents'-folder, instillinger, desktops osv.), og man kan
ikke logge ind uden at logge en tidligere brugere af først. Dertil
kommer at Windows 2000 yder bedre end Windows XP. -Nårh ja, og så
slipper du for at lave det program :)

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : René Jensen

Dato : 13-12-01 22:45

Ups! Jeg kom vidst til at love lidt for meget ... jeg testede lige med
at tilføje en standard brugere under Windows 2000, og det eneste som den
så ikke husker er selv skærmens opløsning, sårh f.eks. hvis din kæreste
køre 800x600 og du i 1024x768, ja, så vil skærmens opløsning være den
samme, som den opløsning, skærmen kørte i sidst. Så du slipper nok ikke
helt for at skifte opløsning vha. dit delphi program.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-12-01 07:02

=?iso-8859-1?Q?Ren=E9?= Jensen says in
dk.edb.programmering.pascal:
> Bare en kommentar, hvorfor ikke køre Windows 2000 Professional i stedet
> for Windows XP?

Fordi man kan logge ind uden at logge andre brugere ud først
(det er i hvert fald den primære årsag). Vældig praktisk når man
som jeg kører med 10-12 åbne programmer og kæresten kræver at få
lov at læse news.

> [...] -Nårh ja, og så slipper du for at lave det program :)

Jeg har allerede lavet det meste af programmet. Det fungerer
fint hvis der lægges en shortcut til det i startup-mappen.
Det er "bare" delen med Switch User der skal tilføjes.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Thomas Riedel

Dato : 14-12-01 08:30

Prøv at kigge på SvCom på
Alexey Dynnikov's Delphi pages
det er komponenter til at lave en NT/2000/XP service applikation
Her kan du opsnappe når en bruger logger på og af.
Har ikke testet det med XP
Thomas Riedel, LogiHouse

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-12-01 09:30

Thomas Riedel says in dk.edb.programmering.pascal:
> Prøv at kigge på SvCom [...]
> Her kan du opsnappe når en bruger logger på og af.
> Har ikke testet det med XP

Jeg prøvede at lave et simpelt program vha. logon/off
komponenten fra SvCom. Jeg kunne desværre ikke få det til at
virke under XP og da det er begrænset hvor meget der kan gå galt
med programmeringen når man klikker komponenten på en form og
vælger mellem to events: logon og logoff, så jeg konkluderer at
den ikke understøtter XP.

Ellers tak for budet.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Bent Pedersen

Dato : 18-12-01 14:52

In article <MPG.1682ba8851ec2a559896b3@news.skjoldhoej.dk>, Toke Eskildsen
says...

> [...]
>mappen. Desværre (eller rettere: heldigvis) giver XP mulighed
>for at lade en ny bruger logge ind uden at logge den forgående

Prøv at kigge på:

http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q310153

Det drejer sig om at du skal fange nogle bestemte messages og reagere på dem.
Nej, jeg har ikke selv prøvet at lave det, men det set ikke umuligt ud.

/Bent