hvilken 19' Monitor`?
Fra : Pussyman

Dato : 13-12-01 13:12

Hej

Jeg skal ud og invistere i en ny 19' monitor (crt) men hvilken kan i
andbefale jeg har overvejet ViewSonic E95, P95f og G90f men hvilken af
disser er den bedste.

I er velkommen til at andbefale andre mærker oxo.

Glæder mig til at hører jeres meninger

Fra : Madsen

Dato : 13-12-01 13:34

"Pussyman" <rsg@td.com> skrev:

> Jeg skal ud og invistere i en ny 19' monitor (crt) men hvilken kan i
> andbefale jeg har overvejet ViewSonic E95, P95f og G90f men hvilken af
> disser er den bedste.

Prøv news:dk.edb.hardware.skaerm

Madsen.

Fra : Klaus

Dato : 13-12-01 13:44

Pussyman wrote:

> [...]
> disser er den bedste.
>
> I er velkommen til at andbefale andre mærker oxo.

Jeg overvejer kraftigt en Samsung 957DF - den var ikke så ulden i
skrifttyperne som de andre mærker (jeg kan dog ikke huske hvilken
ViewSonic der var tale om). Sony var lige så god, men jeg sidder altid
og kigger efter de to tråde når jeg nu en gang har opdaget dem......
Det skal dog siges at de alle var monteret på en af de sædvanlige
fordelerbokse så resultatet kan være anderledes hvis skærmen sættes
direkte til videokortet.

/klaus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 13-12-01 23:37

> [...]
> ViewSonic der var tale om). Sony var lige så god, men jeg sidder altid
> og kigger efter de to tråde når jeg nu en gang har opdaget dem......

Tjah hvis trådene generer så duer trinitron-billedrør ikke.

Men... Du må da ikke sammenligne billedet på en Sony skærm med billedet på
en Samsung skærm. Samsung'en har ikke en chance, hvad angår skarphed og
farveægthed.

Claus

Fra : Klaus

Dato : 14-12-01 08:57

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

> Men... Du må da ikke sammenligne billedet på en Sony skærm med billedet på
> en Samsung skærm. Samsung'en har ikke en chance, hvad angår skarphed og
> farveægthed.

Så må Sony'en da have været defekt - eller også giver fordelerboksen
(som du ikke citerede/læste) et ringere signal.

/klaus

Fra : Deaster

Dato : 14-12-01 09:54

--
"Klaus" <dont@spam.me> wrote in message news:3C19B0D6.ED1AB11F@spam.me...

> Så må Sony'en da have været defekt - eller også giver fordelerboksen
> (som du ikke citerede/læste) et ringere signal.

Øhh, hvis Sonyen leverer den bedste billedkvalitet, hvorfor i alverden
skulle den så være defekt ?

Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Fra : Klaus

Dato : 14-12-01 11:10

Deaster wrote:

> Øhh, hvis Sonyen leverer den bedste billedkvalitet, hvorfor i alverden
> skulle den så være defekt ?

Halloooooo.....
Jeg skrev at i den opstilling jeg så, var billedkvaliteten nogenlunde
ens. Hvis en læser mener at en Sony er suveræn i forhold til Samsung, så
må konklusionen i dette tilfælde være at den pågældende Sony er blevet
dårligere (eller Samsung'en bedre) - forudsat at fordelerboksen leverer
et korrekt signal til begge.

/klaus

Fra : Deaster

Dato : 14-12-01 12:22

"Klaus" <dont@spam.me> wrote in message news:3C19CFFE.9165F43D@spam.me...

> [...]
> må konklusionen i dette tilfælde være at den pågældende Sony er blevet
> dårligere (eller Samsung'en bedre) - forudsat at fordelerboksen leverer

Det fatter jeg altså ikke en dyt af. Du skriver herover:

>Hvis en læser mener at en Sony er suveræn i forhold til Samsung, så
> må konklusionen i dette tilfælde være at den pågældende Sony er blevet
> dårligere (eller Samsung'en bedre)

Hvis Sonyen er bedre hvorfor skulle den så være defekt, det må nærmere være
den du så på der skulle være defekt, hvis du syntes den havde en lige så god
billedkvalitet som Samsungen.

Fra : Klaus

Dato : 14-12-01 12:44

Deaster wrote:

> ....det må nærmere være
> den du så på der skulle være defekt, hvis du syntes den havde en lige så god
> billedkvalitet som Samsungen.

YES - andre kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om

/klaus

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 14-12-01 12:33

Nej. Billedet er ikke bedre end det svageste led.. hvis det svageste
led i dette tilfælde er fordelerboksen, og Samsung'ens kvalitet ikke
bliver ringere af at stå bag en fordelerboks, så kan det være at
Sony'en er billedmæssig overlegen og at dens billede bliver forringet
af fordeleren. Man kan ikke få et *bedre* billede fra en fordelerboks.
Jeg har selv en Sony G400 trinitron, og det er en rigtig god skærm.

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 16-12-01 12:15

Jeg er meget godt tilfreds med min Hyundai F910, den er utrolig skarp og har
en helt flad skærm.
Mvh.
Christian