frames
Fra : Johannes Veje

Dato : 13-12-01 13:04

> "Henrik Hesselholdt" skrev bla.
> Det giver jo det problem, at f.eks. søgemaskiner
> ofte viser
> undersider i fuldt vindue. Findes der mon et
> script/kodestump der
> undersøger, om undersiden bliver vist i den
> rigtige ramme - og
> hvis ikke så sørger for at det bliver gjort -
> altså target=top
> eller så'n noget.

og der blev foreslået:

> <script>
> if (top.location == self.location)
> {
> top.location.href = "index.htm"
> }
> </script>

som jo på sin vis også virker, men man får så "kun" forsiden vist. ER det
muligt at lave så den fanger at den starter op med de rigtige frames, og
stadig viser den rigtige side også ??

mvh
Johs. V

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-12-01 16:06

> [...]
> muligt at lave så den fanger at den starter op med de rigtige frames, og

Det vil nok være klart lettest at lave med noget server-side scripting, der
kan generere dit frameset dynamisk. Lidt ASP eller PHP skulle klare det.
Clientside - I think not....

mvh
Kim Jensen

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 13-12-01 17:45

Johannes Veje wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> ER det muligt at lave så den fanger at den starter op med
> de rigtige frames, og stadig viser den rigtige side også ??

Naturligvis, kig her:
http://www.html.dk/artikler/00019/

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 13-12-01 19:35

Jonas Astrup - html.dk skrev i dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Naturligvis, kig her:
> http://www.html.dk/artikler/00019/

Ja, det ser jo ikke dumt ud. Men linierne til undersiden kunne jo godt
forkortes en hel del. Jeg tænker på dette på undersiderne:

if(top==self){ // ".location" er ikke nødvendig
top.location='http://'+ location.hostname + '?' + location.pathname;
}

~ Og dette i index'en (frameset'et er fra artiklen):

var contenturl='content.htm'; // den ønskede fil
if(self.location.search){
contenturl=self.location.search.substring(1);
}

with (document) {
writeln ('<frameset rows="74,*" border=1>')
writeln (' <frame name="banner" src="banner.htm">')
writeln ('<frameset cols="146,*">')
writeln (' <frame name="toc" src="toc.htm" frameborder="1">')
writeln (' <frame src="' + contenturl + '" name="content">')
writeln ('</frameset>')
writeln ('</frameset>')
}

--