Køb af pc?
Fra : Ole Bak

Dato : 13-12-01 09:41

Jeg har en bekendt der står og skal til at have ny pc. Ville det være en god
ide at vente til efter nytår, eller er det lige meget?
Hvad skal han købe? Maskinen skal primært bruges til spil. Skal det være AMD
eller Intel? Og hvilket grafikkort er godt?
Pfh. tak for hjælpen.

Fra : Søren I. Christianse~

Dato : 13-12-01 10:49

Hvor mange penge vil han/du købe for ?

Fra : Reno Raines

Dato : 13-12-01 11:23

"Søren I. Christiansen" <Sic@karting.dk> wrote in message
> Hvor mange penge vil han/du købe for ?

Og hvad skal han bruge compen til?

Fra : Ole Bak

Dato : 13-12-01 11:29

Reno Raines <reno@studentergaarden.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v9v7s$1060$1@news.net.uni-c.dk...

> "Søren I. Christiansen" <Sic@karting.dk> wrote in message
>
> Og hvad skal han bruge compen til?

Som sagt skal den primært bruges til spil. Han har ca 10k at skyde i
projektet (incl. 17" skærm).

Fra : Kim Thomsen

Dato : 13-12-01 13:01

> Hvad skal han købe? Maskinen skal primært bruges til spil. Skal det være
AMD
> eller Intel? Og hvilket grafikkort er godt?

Jeg vil anbefale en af de nye Atlon XP cpu'er (bedre ydelse i 3D-spil pr.
krone end Intels cpu'er) og et bundkort der kan bruge DDR-ram. Smid 512mb af
dem i dyret.
Mvh Kim Thomsen

Fra : Søren I. Christianse~

Dato : 13-12-01 16:31

jeg vil anbefale et gforce 2 (pga prisen til et gf3), soltek 75dr2 ddr
bundkort til ca 1000 kr. En xp 1600+ cpu, og 512 samsung eller crucial ddr
pc2100 ram.
Resten er vel en smagssag.

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 13-12-01 21:01

> Hvad skal han købe?

Det er min erfaring, at det kan betale sig at investere en "pæn sum" på
skærm og mus/tastatur, da det er det, der er i direkte kontakt med
brugeren.

En dårlig skærm _kan_ give hovedpine og "ondt i øjnene".

Dårligt tastatur og en dårlig mus _kan_ give problemer med hænder og
skuldre.

Jeg har desværre ikke rigtigt nogle undersøgelser jeg kan bakke det op
med, og det er også derfor jeg siger, at det er min erfaring.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Den autodidakte empiriker...

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 15-12-01 18:36

Ole Bak wrote:

> Jeg har en bekendt der står og skal til at have ny pc. Ville det være en god
> ide at vente til efter nytår, eller er det lige meget?

Så vidt jeg er orienteret træder der nye "forbrugervilkår" i kraft efter
nytår, så man står bedre over for forhandleren i tilfælde af fejl mm.

En anden ting er at både AMD og Intel har planer om at sende nye
processore på gaden omkring 7. januar - den slags medfører jo gerne
prissænkninger på de ældre modeller.
http://www.datatid.dk/nyt/nyhed/se.php3?id=1651

M.v.h.
Thomas