Signatur i Outlook 2000
Fra : Michael Westergaard

Dato : 13-12-01 00:12

Er det muligt fra centralt hold at "tvinge" en stardard signatur ud til
brugerne.

Vi ønsker at ensarte hvad der bruges som afslutningshilsen.

Mvh.

Michael Westergaard

Fra : Morten Kristensen

Dato : 14-12-01 16:31

Med Outlook97 er signatur-filen er *.rtf-fil.
Den ligger normalt på crevet på klienten.
Ved ændring i registeringsdatabasen, regedit,
kan man bestemme, at den skal ligge på et share
på fil-serveren.
Kan evt. udføres med login-script vha Kix :

; Outlook97 settings
; Legger inn pekere mot Outlook-filer til hjemmeområde
writevalue(
"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\8.0\Outlook\Office Explorer",
"Favorites",
"H:\@userid\post\",
"REG_SZ")

; Legger inn pekere mot Outlook-filer til hjemmeområde
writevalue(
"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\8.0\Outlook\Office Explorer",
"Views",
"H:\@userid\post\",
"REG_SZ")

Jeg ved ikke om det samme er gældende for Outlook2000.
Mon ikke....
Så kan man opdatere .rtf-filerne med et script, som kører på serveren om natten.
Ovenstående fungerer ikke så godt med bærbare pc'ere, da de jo ikke altid har adgang
til brugerens share.

Alternativt kan man skrive en ny .rtf-fil direkte til klienten, når brugeren
logger på serveren.

-Morten

--
Morten Kristensen; mailto:mokris@image.dk