/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Cisco677 på Netexpress1
Fra : Lasse Elbek


Dato : 12-12-01 22:35

Kan det lade sig gøre at få en Cisco 677 til at virke på en NE1 ?`

Jeg har prøvet at sætte vci til 101 som man skal sætte atm kortet i win2k.
Men cisco'en vil kun have den sat til mellem 0 og 65..
Nogen der har haft success med den router til tdc's net ?

/Lasse



 
 
Martin Højriis Krist~ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-12-01 22:40

"Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3c17cd1d$0$62279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kan det lade sig gøre at få en Cisco 677 til at virke på en NE1 ?`

Nej. Hvis du gerne vil have bruge din egen router så konverter til NE2
og find en ether-ether router.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Lasse Elbek (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Elbek


Dato : 12-12-01 22:55


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3c17d0ab$0$47281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c17cd1d$0$62279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Kan det lade sig gøre at få en Cisco 677 til at virke på en NE1 ?`
>
> Nej. Hvis du gerne vil have bruge din egen router så konverter til NE2
> og find en ether-ether router.
>

Kan det ikke på nogen som helst måde lade sig gøre ?
kan du give en lidt mere teknisk forklaring end bare "nej" ? :)

Jeg har bestilt en ne3, som jeg får d. 18..
Jeg skal have sat en server op, som skal være router/ftp/http, mm.
Men hvis jeg kan sætte min (CC's) router på, kan jeg jo vente lidt med at
købe nyt hw og få det bedre
til de samme penge.

/Lasse



Martin Højriis Krist~ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-12-01 22:57

"Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3c17d1e8$0$62314$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Nej.
> Kan det ikke på nogen som helst måde lade sig gøre ?

Ikke svjv.

> kan du give en lidt mere teknisk forklaring end bare "nej" ? :)

Den router bruger Alcatel DMT-chipset.
TDC bruger Texas
(så vidt jeg husker)

> Jeg har bestilt en ne3, som jeg får d. 18..
> Jeg skal have sat en server op, som skal være router/ftp/http, mm.

Du kan evt. forbinde serveren direkte og lade den være router

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Lasse Elbek (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Elbek


Dato : 12-12-01 23:03



> > Jeg har bestilt en ne3, som jeg får d. 18..
> > Jeg skal have sat en server op, som skal være router/ftp/http, mm.
>
> Du kan evt. forbinde serveren direkte og lade den være router
>

Det var også det jeg havde tænkt mig/skrevet :)
Takker for det lidt mere teknisk svar.

/Lasse



Jesper Skriver (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 12-12-01 23:16

On Wed, 12 Dec 2001 22:57:28 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c17d1e8$0$62314$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> > Nej.
>> Kan det ikke på nogen som helst måde lade sig gøre ?
>
> Ikke svjv.
>
>> kan du give en lidt mere teknisk forklaring end bare "nej" ? :)
>
> Den router bruger Alcatel DMT-chipset.

Det er nu et ADI chipsæt i 6xx serien, i Soho77 og ADSL WIC's er det et
Alcatel chipsæt.

> TDC bruger Texas
> (så vidt jeg husker)

Faktisk så kan Cisco's Alcatel baserede routere godt få link mod Siemens
version 2 (og Ericsson) hvis de kører på en POTS linie, jeg ved ikke om
det samme gælder for ADI chipsættet.

>> Jeg har bestilt en ne3, som jeg får d. 18..
>> Jeg skal have sat en server op, som skal være router/ftp/http, mm.

ne2+3 er PPPoE og det er bridged ethernet frames der kommer over
ATM'en, det tror jeg slet ikke du kan konfigurere i 677'eren

> Du kan evt. forbinde serveren direkte og lade den være router

Det vil nok være det smarteste.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Martin Højriis Krist~ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-12-01 23:25

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna1fl82.2jij.harvest@freesbee.wheel.dk...
> Faktisk så kan Cisco's Alcatel baserede routere godt få link mod
Siemens
> version 2 (og Ericsson) hvis de kører på en POTS linie, jeg ved ikke
om
> det samme gælder for ADI chipsættet.

Ja, det mente jeg nok jeg havde hørt om, men jeg var ikke sikker.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jesper Skriver (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 12-12-01 23:48

On Wed, 12 Dec 2001 23:24:33 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrna1fl82.2jij.harvest@freesbee.wheel.dk...
>
>> Faktisk så kan Cisco's Alcatel baserede routere godt få link mod
>> Siemens version 2 (og Ericsson) hvis de kører på en POTS linie, jeg
>> ved ikke om det samme gælder for ADI chipsættet.
>
> Ja, det mente jeg nok jeg havde hørt om, men jeg var ikke sikker.

Men rækkevidden er mig bekendt mindre end med originale modem's.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Andreas Plesner Jaco~ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 12-12-01 23:27

In article <slrna1fl82.2jij.harvest@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:
>
> ne2+3 er PPPoE og det er bridged ethernet frames der kommer over
> ATM'en, det tror jeg slet ikke du kan konfigurere i 677'eren

Jo.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Winning isn't everything. It's the only thing.
|    -- Vince Lombardi

Jesper Skriver (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 12-12-01 23:49

On Wed, 12 Dec 2001 22:27:10 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> In article <slrna1fl82.2jij.harvest@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:
>>
>> ne2+3 er PPPoE og det er bridged ethernet frames der kommer over
>> ATM'en, det tror jeg slet ikke du kan konfigurere i 677'eren
>
> Jo.

Ok - så er der en teoretisk mulighed for at det skulle kunne
bringes til at virke, hvis man finder den rigtige pvc ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Martin Højriis Krist~ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-12-01 23:42

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna1fn5n.2k2t.harvest@freesbee.wheel.dk...
> >> ne2+3 er PPPoE og det er bridged ethernet frames der kommer over
> >> ATM'en, det tror jeg slet ikke du kan konfigurere i 677'eren
> > Jo.
> Ok - så er der en teoretisk mulighed for at det skulle kunne
> bringes til at virke, hvis man finder den rigtige pvc ...

ADI-chipsettet kan også bruges mod TDC's udstyr?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jesper Skriver (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 13-12-01 12:10

On Wed, 12 Dec 2001 23:41:49 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrna1fn5n.2k2t.harvest@freesbee.wheel.dk...
>> >> ne2+3 er PPPoE og det er bridged ethernet frames der kommer over
>> >> ATM'en, det tror jeg slet ikke du kan konfigurere i 677'eren
>> > Jo.
>> Ok - så er der en teoretisk mulighed for at det skulle kunne
>> bringes til at virke, hvis man finder den rigtige pvc ...
>
> ADI-chipsettet kan også bruges mod TDC's udstyr?

Det var en antagelse - aner det ikke jeg har aldrig prøvet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Lasse Elbek (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Elbek


Dato : 13-12-01 11:56



> >> Jeg har bestilt en ne3, som jeg får d. 18..
> >> Jeg skal have sat en server op, som skal være router/ftp/http, mm.
>
> ne2+3 er PPPoE og det er bridged ethernet frames der kommer over
> ATM'en, det tror jeg slet ikke du kan konfigurere i 677'eren
>

Det er nu ikke så svært at komme til at køre atm istedet for ethernet ;)

well, jeg får det om 5 dage, så skal jeg da lige prøve om det kan lade sig
gøre.
Men hvis der var en der havde en guide ville det være fedt :)

/Lasse



Morten B (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten B


Dato : 13-12-01 20:47


"Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> wrote in message
news:3c17d1e8$0$62314$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har bestilt en ne3, som jeg får d. 18..

NE3... er der noget der har forbigået min næse?

/Morten



Martin Højriis Krist~ (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-12-01 20:54

"Morten B" <mortenb@FJERNEStrashcan.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1905ca$0$67524$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> NE3... er der noget der har forbigået min næse?

NE2 uden router...

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Morten B (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten B


Dato : 14-12-01 04:29


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3c19098c$0$47288$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> NE2 uden router...

Det kan man jo også kalde NE1 som ender i ethernet.....

Whatever. Gør ikke den store forskel

/Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste