Backup af Oracle
Fra : Mona F. Holm

Dato : 12-12-01 20:36

Hej

Backupen af vores Oracle-databaser (på NT) crashede for et stykke tid siden
(Vi bruger Arcserve m. Oracle-agent)
Siden har vi ikke kunnet lave backup af den database der blev backet up
under crashet. I arcserve loggen kommer der en meddelelse om at databasen
ikke kan backes up, da den allerede er ved at blive backet up.
Jeg aner ikke en fløjtende fis om Oracle eller Arcserve, og vores
supportmand (ham der installerede og konfigurerede hele dytten) er blevet
fjernet af sin pointy haired boss.
Er der nogen der har gode råd om hvad vi kan prøve (trin for trin
vejledning), inden vi ringer til 1500 kr/t konsulenterne?
Vi har kun testdata liggende, og der er ikke voldsomt meget aktivitet på
databaserne endnu, så vi kan godt forsøge forskellige fif.
Jeg har forsøgt at køre et backupjob, hvor Oracle-serveren var hægtet af,
men det hjælper ikke en dyt.

Mvh Mona

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-12-01 21:03

On Wed, 12 Dec 2001 20:36:09 +0100, Mona F. Holm wrote:

> [...]
> databaserne endnu, så vi kan godt forsøge forskellige fif. Jeg har
> forsøgt at køre et backupjob, hvor Oracle-serveren var hægtet af, men

Hvad med at få din boss til at gøre det? Han mener jo åbenbart, at jeres
supportmand var overflødig, så man må jo formode, at han mener, at han
kan udfylde rollen! Lidt surt opstød mod alle disse frelste chefer, der
tror alt kan klares med "effektivisering". Hvem er det, der tror,
ventelister på hospitalerne kan afskaffes med bedre ledelse?

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Fra : Peter Laursen

Dato : 12-12-01 21:40

"Mona F. Holm" <mfxh@poszt8.texle.dk> wrote in message
> [...]
om at databasen
> ikke kan backes up, da den allerede er ved at blive backet

Jeg kender ikke arcserve, men måske er der stadig
tablespaces i backup mode.
Log ind som SYSTEM (default password er MANAGER) og kør
alter tablespace x end backup.
Find evt navnene på dine tablespaces med select * from
v$tablespace.

Læs mere på http://www.orafaq.com/faqdbabr.htm

Peter Laursen

Fra : Mona F. Holm

Dato : 14-12-01 16:54

Peter Laursen <pl@mail1.remove.this.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v8fj9$q2q$1@sunsite.dk...
> [...]
> alter tablespace x end backup.
> Find evt navnene på dine tablespaces med select * from

Tak for tippet, det ser ud til at det var lige det der skulle til.
Nu kører backup-jobbet helt uden fejlmeddelelser (for første gang i flere
uger!!!)

Mvh Mona

Fra : Flemming Riis

Dato : 12-12-01 23:42

"Mona F. Holm" <mfxh@poszt8.texle.dk> wrote in message

> Jeg aner ikke en fløjtende fis om Oracle eller Arcserve

Snak med jeres forhandler om Arcserve problemer, jeg ville umiddelbart ringe
til Oracle Danmark og snakket med
deres support om råd/vejledning mht backup de plejer at være ganske
fornuftigt at snakke med.
Start med at benytte Oracle interne backup 2 disk, og når du får tid/luft
benyt Arcserve agenten,