Forklaring til Zonealarm- igangværende pro~
Fra : ha

Dato : 11-12-01 21:14

Hej, efter jeg har installeret winXP, ser jeg pludselig
nogle nye ikoner i min zonealarm. Uden at jeg rigtig
har gang i noget, vises følgende 4 processer:

Proces 1024 Listening to ports TCP: 5000 UDP: 1900
Denne proces kører 2 gange sideløbende.
Proces 1692 Listening to port TCP: 3001
Generic Host Process for Win 32 services, Listening
to ports TCP: 3003, 3002 UDP: 2234, 1026.

Er der nogen der ved hvad der er for programmer,
om det evt. er nogle jeg kan "slukke".
For en anden gangs skyld ville det osse være godt
at vide, hvor man evt. kan få forklaring på, hvad de
forskellige "proces" numre betyder/står for.

ha
* *Jeg vil osse have noget til at stå i min signatur
* *så here goes: G l æ d e l i g J u l til alle.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 11-12-01 21:38

On Tue, 11 Dec 2001 21:14:11 +0100, ha <not-me@dot.com> wrote:
> [...]
> at vide, hvor man evt. kan få forklaring på, hvad de
> forskellige "proces" numre betyder/står for.

Lidt i sjov: Skriv til Microsoft og spørg hvad de gør...

--
Jesper

Fra : Zikterion

Dato : 12-12-01 16:21

eller drop zone alarm.................

Zik

Fra : ha

Dato : 12-12-01 16:34

> eller drop zone alarm.................

Jamen du er sgu da genial mand!

Fra : Darkh

Dato : 13-12-01 16:28

> Jamen du er sgu da genial mand!

Hvorfor ikke...har du ikke tillid til at Microsoft har fået lukket alle
sikkerheds huller i XP

jesper

Fra : ha

Dato : 13-12-01 18:59

> Hvorfor ikke...har du ikke tillid til at Microsoft har fået
lukket alle
> sikkerheds huller i XP

Tror du osse på nisser?
Og så mangler jeg iøvrigt stadig svar på mit spørgsmål.

Fra : Darkh

Dato : 14-12-01 13:27

> Tror du osse på nisser?
> Og så mangler jeg iøvrigt stadig svar på mit spørgsmål.

Det var nu også ment som en joke.

vedr. ports TCP: 5000 UDP: 1900 så prøv at tjekke nedenstående link.

http://www.sans.org/infosecFAQ/homeoffice/investigation.htm

mvh
Jesper

Fra : ha

Dato : 14-12-01 16:29

> Det var nu også ment som en joke.

Osse forstået sådan, ville bare være sikker

> vedr. ports TCP: 5000 UDP: 1900 så prøv at tjekke
nedenstående link.

> http://www.sans.org/infosecFAQ/homeoffice/investigation.htm

Takker, nu er der da lidt at kigge på.

Fra : Neo_dk

Dato : 16-12-01 01:23

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at vide, hvor man evt. kan få forklaring på, hvad de
> forskellige "proces" numre betyder/står for.

Hej HA !

Jeg har nøjagtig de samme "problemer". Har du fundet løsningen ?
Jeg kan se på de svar du har fået i denne tråd at du ikke har fået meget
hjælp her i gruppen, derfor føler jeg ikke ligefrem for at poste dit/mit
spørgsmål endnu engang !!
Men hvis du du har fundet de "vise sten" vil du så ikke være venlig at poste
"løsningen"

Mvh Neo.dk