CS-server med Linux??
Fra : Carsten Andersen

Dato : 11-12-01 20:13

Hej Ng.
Vi er nogle LAN-gutter som ville lave en CS-server.Vi har erfaret at LINUX
skulle være det bedste/mest driftsikre styresystem til dette og da vi har
nogle gamle aflagte pc´er som vi ville bygge en server af ,så her kommer
spørgsmålene :
Hvad kræver LINUX af hardware?
Hvor downloader vi det og er det en speciel version????
Hvor finder vi CS-serverprogrammet????
Er der nogle sites med beskrivelse om opsætning(helst på dansk)
Er der noget vi mangler???
Vi er TOTALT uerfarne i LINUX så vi skal have det ind med skovl.

--
Mvh Tommy

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 11-12-01 20:56

Carsten Andersen wrote:

> [snip repost]

Prøv at gå lidt tilbage i gruppen. Dine spørgsmål er allerede besvaret.

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk

Fra : frank damgaard

Dato : 11-12-01 22:29

Carsten Andersen <harlem@wanadoo.dk> wrote:

> Vi er nogle LAN-gutter som ville lave en CS-server.Vi har erfaret at LINUX

Jeg aner ikke hvad en CS-server er. Kan CS køre på linux ?

> [...]
> nogle gamle aflagte pc´er som vi ville bygge en server af ,så her kommer

power-PC, Intel >= 386, IBM mainframe, og en hel del flere som jeg ikke
kan komme i tanke om...

Men se ogsåf http://www.sslug.dk/linuxbog/friheden/bog/friheden-intro.html#FORORDHARDWARE

Dog gammel hardware kan kræve en del af den der installerer, specielt
gamle 386'ere og 486'ere med ISA PnP kort, eller evt. microchannel (MCA) og EISA...
Noget hardware er så speciel lavet og fungerer ikke med andet en DOS/Windows.

> Hvor downloader vi det og er det en speciel version????

Se links på http://www.sslug.dk
Der er mange der laver "pakker" med linux (kaldet linux distributioner).
Nogen fokuserer på dekstop, workstation, server,
let installation, nem opdatering, kun opensource programmer,
eller linux pakket med buyware-programmer.
(eller kombinationer af ovenstående)

http://www.sslug.dk/linuxbog/

> Er der noget vi mangler???

læse en del og springe ud i det.

> Vi er TOTALT uerfarne i LINUX så vi skal have det ind med skovl.

Andre gode links:
http://www.lug.dk (find en lokale linux user gruppe)
http://www.linux.dk

--