Dell Inspiron 8100
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 11-12-01 17:12

Hej
Jeg har tænkt mig at bestille en Dell Inspiron 8100, men er kommet i tvivl
om hvad den egentligt indeholder.
Når man konfigurere på dell.dk bliver man spurgt om man vil tilføje netkort,
og i boksen står der som standard at maskinen ikke indeholde dette! Skal man
lave et tilkøb for at få en net forbindelse, er det ikke indbygget i
maskinen? Hvis det ikke er ville det så ikke være lige så godt at få et
modem/nic combo kort i som er billigere, i stedet for kun nic?
Jeg har læst en masse godt om dell's maskiner, men er der slet ingen dårlige
ting, som man lige så godt kan forberede sig til?

Mvh
Thorbjørn

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 11-12-01 20:16

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen@person.dk> wrote in message
> [...]
dårlige
> ting, som man lige så godt kan forberede sig til?
Når du konfigurerer maskinen, skal du sikre dig at vælge et combo netkort og
modem til din MINI PCI slot. Så går det af sig selv.
Disse kort er også ganske lette at skifte (chefen glemte selvfælgelig at
ændre default konfigurationen der er et modem).

Og nej, jeg har ikke fundet meget at udsætte på min Dell (det er dog en
Lattitude 810) ud over at den er tung - men det er nu engang prisen for at
få så kraftig en maskine.

De eneste problemer jeg har er småting:
* TV-out er noget bras - men det er ikke Dell's skyld. Når man er vandt til
Matrox er nVidias TV-out nu engang rent til grin. Desværre leverer Matrox
ikke grafik kort til bærbare.
* Digital audio out understøtter ikke DTS (det skulle jo liiige prøves, men
den gik ikke).
* Den 21" monitor jeg har på docking stationen er lidt uldent, men herhjemme
hvor jeg smider skærmen direkte bag i computeren er det ikke noget problem.
Det er dog ikke et så galt, da jeg kører i dual mode så den uldne skørm
bruges bare til online hjælp til min compiler etc.
Og glæd dig: Der er ikke meget der slår en 1600x1200 TFT skærm med
"ClearType" indstillingen under XP.

/Lars

Fra : Uni Bull

Dato : 15-12-01 09:59

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> wrote in

> Og glæd dig: Der er ikke meget der slår en 1600x1200 TFT skærm med
> "ClearType" indstillingen under XP.

Hørt!