Revisor
Fra : Peter G C

Dato : 11-12-01 16:47

Hejsa

Ved I hvor man kan klage over en regning fra en revisor? Det vedr. et krav
mod en privat person - ikke et firma.

På forhånd tak.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 11-12-01 20:10

"Peter G C" skrev:

> Ved I hvor man kan klage over en regning fra en revisor? Det vedr. et krav
> mod en privat person - ikke et firma.

Hvis revisor ikke er til at tale med kan FSR´s (Foreningen af
Statsautoriserede Revisorer) eller FRR´s (Foreningen af Registrerede
Revisorer) responsumudvalg komme med en udtalelse om rimeligheden af
honoraret. Evt. kan sagen forelægges landets domstole.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 11-12-01 20:17

Du kan umiddelbart klage over en registreret revisor og over en statsaut.
revisor til de pågældende foreningers responsumudvalg - det gælder også hvis
de ikke er medlemmer.

Mvh. JørgenE.

Fra : Peter G C

Dato : 11-12-01 21:19

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Ved I hvor man kan klage over en regning fra en revisor? Det vedr. et krav
> mod en privat person - ikke et firma.

Lige lidt ekstra info:

Kravet fra revisor udgør ca. kr. 13.000. Aftalt var kr. 2.000. Det drejer
som om et stort firma.....

Råd og vejledning modtages gerne.

På forhånd tak.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 11-12-01 21:37

"Peter G C" skrev:

> Kravet fra revisor udgør ca. kr. 13.000. Aftalt var kr. 2.000. Det drejer
> som om et stort firma.....

Hvilket arbejde er der tale om? Hvad var aftalens nærmere betingelser?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Peter G C

Dato : 12-12-01 18:18

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> wrote in message

[klip]

> Hvilket arbejde er der tale om? Hvad var aftalens nærmere betingelser?

Subjektiv skattepligt vedr. hustrubidrag. Det var det eneste spørgsmål, der
skulle besvares. Klientens papirer blev afleveret til revisor.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Alice Sørensen

Dato : 12-12-01 16:32

Det første sted at klage er helt klar til dem som har udskrevet regningen

Alice

http://sorthvid.subnet.dk/

Fra : Peter G C

Dato : 13-12-01 07:33

"Alice Sørensen" <als@fbu.dk> wrote in message
> Det første sted at klage er helt klar til dem som har udskrevet regningen

Det er sket.

/Peter

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 13-12-01 07:59

"Peter G C" skrev:

> Det er sket.

Hvordan retfærdiggør revisor forskellen mellem det aftalte og det
fakturerede?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Erik G Christensen

Dato : 13-12-01 18:46

> [...]
> naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er
> omfattet af momslovens paragraf 17, stk. 1, nr. 3.

Umiddelbar reaktion :
Jeg var af den tro, at *ingen* økologer brugte "at" sprøjte.
Ukendt.

PGC reaktion :
Det er fuldstændig forkert.

Dels hedder det :
Merværdiafgiftsloven,
og grundlaget er angivet med flg. fra retsinfo :

Bekendtgørelse om merværdiafgiftsloven (momsloven)
BEK nr 192 af 20/03/2001 (Gældende)
Lovgivning som forskriften vedrører
LBK Nr. 804 af 16/08/2000

Kapitel 1 - Afgiftsfritagelse for velgørende arrangementer

med underpunkter, som kan findes når jeg får tid.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Peter G C

Dato : 14-12-01 09:28

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

[klip]

> Det er fuldstændig forkert.

Ikke forstået.

Kan jeg få en uddybning?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter G C

Dato : 14-12-01 09:27

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> wrote in message

[klip]

> Hvordan retfærdiggør revisor forskellen mellem det aftalte og det
> fakturerede?

Firmaet svarede overhovedet ikke. Sendte blot et nyt girokort fratrukket det
betalte beløb.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/