/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Fyrværkeri og bange hunde !!
Fra : Christian Andresen


Dato : 11-12-01 13:50

Hej NG.

Da vi jo nu nærmer os tiden med fyrværkeri, kunne jeg godt tænke
mig at høre lidt om jeres erfaringer om hunde der er bange for
fyrværkeri.

Vores hund, en 2 års flatcoat er ikke skudræd i forbindelse med
markprøve / jagt, men er meget bange hvis der er fyrværkeri.
Lige nu er hun på en lykkepillekur, som vores dyrlæge anbefalede,
da beroligende pille ikke var nok sidste år. Desuden mente han
at hun skulle have lidt stesolid. Jeg er mod at medicinere alt
for meget, men at se ens hund ligge under spisebordet og ryste
hele aftenen, det er s** heller ikke sjovt.

Hvad gør I ?

Har I nogle gode råd ?

Er der nogen der kender til de CD'er man kan købe ?

mvh

Christian




 
 
Punish the deed,not ~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Punish the deed,not ~


Dato : 11-12-01 14:10

Jeg har hørt at hvis hunden ser en raket der eksploderer oppe i himlen , så
tror den at det er en stor rovfugl og bliver bange !?har andre hørt samme
forklaring ?


Christian Andresen <mailto:username@domain.country> wrote in message
news:3c160149$0$94373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Da vi jo nu nærmer os tiden med fyrværkeri, kunne jeg godt tænke
> mig at høre lidt om jeres erfaringer om hunde der er bange for
> fyrværkeri.
>
> Vores hund, en 2 års flatcoat er ikke skudræd i forbindelse med
> markprøve / jagt, men er meget bange hvis der er fyrværkeri.
> Lige nu er hun på en lykkepillekur, som vores dyrlæge anbefalede,
> da beroligende pille ikke var nok sidste år. Desuden mente han
> at hun skulle have lidt stesolid. Jeg er mod at medicinere alt
> for meget, men at se ens hund ligge under spisebordet og ryste
> hele aftenen, det er s** heller ikke sjovt.
>
> Hvad gør I ?
>
> Har I nogle gode råd ?
>
> Er der nogen der kender til de CD'er man kan købe ?
>
> mvh
>
> Christian
>
>
>



Christian Andresen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andresen


Dato : 11-12-01 14:22

Umiddelbart kunne det godt passe, men hunde er jo sådan set selv rovdyr, så
den er lidt søgt.

Hvad med din hund, hvordan tager den nytårsaften ?

mvh

Christian

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:nwnR7.6381$z4.790996@news000.worldonline.dk...
> Jeg har hørt at hvis hunden ser en raket der eksploderer oppe i himlen ,

> tror den at det er en stor rovfugl og bliver bange !?har andre hørt samme
> forklaring ?
>
>
> Christian Andresen <mailto:username@domain.country> wrote in message
> news:3c160149$0$94373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej NG.
> >
> > Da vi jo nu nærmer os tiden med fyrværkeri, kunne jeg godt tænke
> > mig at høre lidt om jeres erfaringer om hunde der er bange for
> > fyrværkeri.
> >
> > Vores hund, en 2 års flatcoat er ikke skudræd i forbindelse med
> > markprøve / jagt, men er meget bange hvis der er fyrværkeri.
> > Lige nu er hun på en lykkepillekur, som vores dyrlæge anbefalede,
> > da beroligende pille ikke var nok sidste år. Desuden mente han
> > at hun skulle have lidt stesolid. Jeg er mod at medicinere alt
> > for meget, men at se ens hund ligge under spisebordet og ryste
> > hele aftenen, det er s** heller ikke sjovt.
> >
> > Hvad gør I ?
> >
> > Har I nogle gode råd ?
> >
> > Er der nogen der kender til de CD'er man kan købe ?
> >
> > mvh
> >
> > Christian
> >
> >
> >
>
>



Punish the deed,not ~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Punish the deed,not ~


Dato : 11-12-01 14:41


Christian Andresen <mailto:username@domain.country> wrote in message
news:3c1608c7$0$94363$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Umiddelbart kunne det godt passe, men hunde er jo sådan set selv rovdyr,

> den er lidt søgt.
>
> Hvad med din hund, hvordan tager den nytårsaften ?
>
> mvh
>
> Christian
>
nu har han kun oplevet 1 nytårsaften og der var han 13 uger så jeg ved ikke
helt hvor meget det tæller men jeg passede en af mine naboers hund
"labrador" nytårsaften og den var halvt i chok hele aftenen og natten men
min hund løb lidt rundt og legede lidt og lagde sig så til at sove og snorke
højlydt så jeg håber det bliver på samme måde i år !han har ikke været
bange endnu når der kommer kanonslag !det virker mere som om at han skal
beskytte mig imod lyden og så begynder han at knurre måske bjæffe lidt ! så
det er jo ok håber ikke at det ændrer sig



Christian Andresen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andresen


Dato : 11-12-01 14:45


"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:jZnR7.6399$z4.791162@news000.worldonline.dk...
>
> Christian Andresen <mailto:username@domain.country> wrote in message
> news:3c1608c7$0$94363$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Umiddelbart kunne det godt passe, men hunde er jo sådan set selv rovdyr,
> så
> > den er lidt søgt.
> >
> > Hvad med din hund, hvordan tager den nytårsaften ?
> >
> > mvh
> >
> > Christian
> >
> nu har han kun oplevet 1 nytårsaften og der var han 13 uger så jeg ved
ikke
> helt hvor meget det tæller men jeg passede en af mine naboers hund
> "labrador" nytårsaften og den var halvt i chok hele aftenen og natten men
> min hund løb lidt rundt og legede lidt og lagde sig så til at sove og
snorke
> højlydt så jeg håber det bliver på samme måde i år !han har ikke været
> bange endnu når der kommer kanonslag !det virker mere som om at han skal
> beskytte mig imod lyden og så begynder han at knurre måske bjæffe lidt !

> det er jo ok håber ikke at det ændrer sig
>
>

Hvis man skal lave en lille "videnskabelig" undersøgelse på de tre her
nævnte hunde kan man
sige at jagthunde racer er mere bange for fyrværkeri end Am.Staf (det er det
du har ikke ??) !!

Men en sådan undersøgelse holder jo nok ikke

christian




Punish the deed,not ~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Punish the deed,not ~


Dato : 11-12-01 15:09


Christian Andresen <mailto:username@domain.country> wrote in message
news:3c160e2f$0$94414$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Punish the deed,not the breed"
> <http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
> meddelelse news:jZnR7.6399$z4.791162@news000.worldonline.dk...
> >
> > Christian Andresen <mailto:username@domain.country> wrote in message
> > news:3c1608c7$0$94363$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Umiddelbart kunne det godt passe, men hunde er jo sådan set selv
rovdyr,
> > så
> > > den er lidt søgt.
> > >
> > > Hvad med din hund, hvordan tager den nytårsaften ?
> > >
> > > mvh
> > >
> > > Christian
> > >
> > nu har han kun oplevet 1 nytårsaften og der var han 13 uger så jeg ved
> ikke
> > helt hvor meget det tæller men jeg passede en af mine naboers hund
> > "labrador" nytårsaften og den var halvt i chok hele aftenen og natten
men
> > min hund løb lidt rundt og legede lidt og lagde sig så til at sove og
> snorke
> > højlydt så jeg håber det bliver på samme måde i år !han har ikke
været
> > bange endnu når der kommer kanonslag !det virker mere som om at han skal
> > beskytte mig imod lyden og så begynder han at knurre måske bjæffe lidt !
> så
> > det er jo ok håber ikke at det ændrer sig
> >
> >
>
> Hvis man skal lave en lille "videnskabelig" undersøgelse på de tre her
> nævnte hunde kan man
> sige at jagthunde racer er mere bange for fyrværkeri end Am.Staf (det er
det
> du har ikke ??) !!

Nej jeg har en Engelsk Staff han er ikke lige så høj "mere bulldog i".
Amstaffen blev lavet ud af staffen ved at de blandede mere terrier i . Min
hund eller racen er utrolig stærke psykisk !er ikke bange for noget som
helst ! så jeg håber da at det spiller ind også når det gælder fyrværkeri !


> Men en sådan undersøgelse holder jo nok ikke
>
> christian
>
>
>



Bettina (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Bettina


Dato : 12-12-01 08:50

Narj næppe.
Er da selv den heldige ejer af en jagthunde-race. Sidste nytår var hun ca. 3
måneder og vi var ude at gå den sædvanlige tur, bare lidt tildligere på
dagen nytårsaften. En eller anden knægt skød et kanonslag af 3 meter fra os.
Hun hoppede lige lidt i forskrækkelse..jeg lod som om intet var hændt.
1 minut senere røg der endnu et kanonslag af og hun kiggede ikke engang op.
Hele aftenen blev tilbragt i fornøjeligt selskab med min bror og hans hund.
De to børster blev efterladt alene 1½ time omkring kl 12, da vi gik på
Bellahøj for at se fyrværkeri.
De lå begge og snorksov da vi kom tilbage

så bare lige en lille historie til at ødelægge din statistik *G*

Godt nytår (snart)
Bettina

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
news:3c160e2f$0$94414$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> >
>
> Hvis man skal lave en lille "videnskabelig" undersøgelse på de tre her
> nævnte hunde kan man
> sige at jagthunde racer er mere bange for fyrværkeri end Am.Staf (det er
det
> du har ikke ??) !!
>
> Men en sådan undersøgelse holder jo nok ikke
>
> christian
>
>
>



Finn Jensen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Finn Jensen


Dato : 11-12-01 15:48


"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en meddelelse
news:3c160149$0$94373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Lige nu er hun på en lykkepillekur, som vores dyrlæge anbefalede,
> da beroligende pille ikke var nok sidste år. Desuden mente han
> at hun skulle have lidt stesolid. Jeg er mod at medicinere alt
> for meget, men at se ens hund ligge under spisebordet og ryste
> hele aftenen, det er s** heller ikke sjovt.
>
> Hvad gør I ?
>
> Har I nogle gode råd ?

Ja smid de piller af helvede til.
Hvad var dyrlægens mening med at give en ellers rask og velfungerende hund
lykkepiller når der ikke er noget i vejen med hende bortset fra
nytårsaften?.
Det er IMHO vanvittigt at give en hund medicin som den ikke har brug for.

Alle hunde er mere eller mindre bange nytårsaften, men alt efter hvor meget
din hund er bange så syntes jeg du skulle droppe de piller og i stedet tage
dig mere af hende denne aften og i hvert fald ikke lade hende være alene
hjemme og luft hende godt inden aftensmaden således at hun ikke skal ud mere
denne aften.

Det kan godt være at stesolider kan tage noget men du har altså en hund der
er mere eller mindre bedøvet et par dage efter også.

Når det er allerværst kl. 24 så skru højt op for musikken og lad en person
være inde hos hunden mens al skyderiet forgår.

Er den ren gal så find et stille sted hos nogle venner eller bekendte lidt
ude på landet hvor der er mere fredeligt eller sågar find en god
hundepension ude på landet hvor hunden kan være natten over.

Dette er IMHO langt bedre end at fylde en velfungerende hund med nerve
piller.

Ang. lydcd´erne, så har mange gode erfaringer med dem men det kræve lang
tids træning og ikke bare 14 dage før nytårsaften.

God fornøjelse nytårsaften til dig og vufferen.


--
Venligst
Finn Jensen


Rinnie van Oosterhou~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Rinnie van Oosterhou~


Dato : 11-12-01 16:08

Ja, glemte helt... Aktivering nytårsaften er godt! Køb et hult kalk-ben og
fyld det med en blanding af feks. leverpostej og hunde-mad. frys det i
fryseren og gi' hende det så når det er frosset. det kan de få timer til at
gå med. Min gamle flatter glemte i en periode sidste år helt at være bange,
for hun havde alt for travlt med det ben!:)

Rinnie



Christian Andresen (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andresen


Dato : 12-12-01 07:56


"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse
news:d0pR7.2129$Q3.280446@news010.worldonline.dk...
>
> "Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse
> news:3c160149$0$94373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Lige nu er hun på en lykkepillekur, som vores dyrlæge anbefalede,
> > da beroligende pille ikke var nok sidste år. Desuden mente han
> > at hun skulle have lidt stesolid. Jeg er mod at medicinere alt
> > for meget, men at se ens hund ligge under spisebordet og ryste
> > hele aftenen, det er s** heller ikke sjovt.
> >
> > Hvad gør I ?
> >
> > Har I nogle gode råd ?
>
> Ja smid de piller af helvede til.
> Hvad var dyrlægens mening med at give en ellers rask og velfungerende hund
> lykkepiller når der ikke er noget i vejen med hende bortset fra
> nytårsaften?.
> Det er IMHO vanvittigt at give en hund medicin som den ikke har brug for.

Det er jo kun op til nytårsaften at hun får de piller, det er selvfølgelig
ikke hele året.
Desuden har det hjulpet kraftigt, da der allerede bliver skudt noget af nu,
og inden hun fik dem
var hun svær at få med ud at gå tur om aftenen.

>
> Alle hunde er mere eller mindre bange nytårsaften, men alt efter hvor
meget
> din hund er bange så syntes jeg du skulle droppe de piller og i stedet
tage
> dig mere af hende denne aften og i hvert fald ikke lade hende være alene
> hjemme og luft hende godt inden aftensmaden således at hun ikke skal ud
mere
> denne aften.

Sidste år gik vi en lang tur, og med lang mener jeg 2 timer i skoven, hvor
vi kastede dummier
etc, og hun blev leget meget med om aftenen. Hun har ikke været alene
nytårsaften, det kunne
jeg aldrig finde på.

>
> Det kan godt være at stesolider kan tage noget men du har altså en hund
der
> er mere eller mindre bedøvet et par dage efter også.
>
> Når det er allerværst kl. 24 så skru højt op for musikken og lad en person
> være inde hos hunden mens al skyderiet forgår.

Det gjorde vi selvfølgelig, desuden er det da vores håb at hun i år kan
mærke at der ikke sker noget, og så at vi kan undvære medicin fremover.

>
> Er den ren gal så find et stille sted hos nogle venner eller bekendte lidt
> ude på landet hvor der er mere fredeligt eller sågar find en god
> hundepension ude på landet hvor hunden kan være natten over.
>
> Dette er IMHO langt bedre end at fylde en velfungerende hund med nerve
> piller.
>
> Ang. lydcd´erne, så har mange gode erfaringer med dem men det kræve lang
> tids træning og ikke bare 14 dage før nytårsaften.

Jeg er først blevet opmærksom på dem nu, så vi vil prøve cd'erne næste år,
så kan man
træne det stille og roligt.

>
> God fornøjelse nytårsaften til dig og vufferen.
>

Tak i lige måde,

Christian





Rinnie van Oosterhou~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Rinnie van Oosterhou~


Dato : 11-12-01 16:05

> Vores hund, en 2 års flatcoat er ikke skudræd i forbindelse med
> markprøve / jagt, men er meget bange hvis der er fyrværkeri.

Min gamle flatter, Ciko, er virkelig bange for fyrværkeriet når hun er ved
min mor og far (hvor hun blev boende da jeg flyttede) men når jeg tar' hende
med er det slet ikke så galt. jeg tror det hænger sammen med, at jeg lader
som ingenting og løber og leger med hende som normalt, kaster en pind (ikke
for langt, for hun er selvf. i snor!) og hopper lidt rundt. Jeg snakkede med
nogen venner til julefrokost forleden, der har haft flatter-kennel i hhv. 10
og 30 år... De sage, at ved nogen hunde virkede det at putte dem i et mørkt
rum hvor der var musik. Min Labrador har ikke ladet sig mærke det mindste
ved nytårsaften, men omvendt lader vi os heller ikke mærke ved det.

Jeg siger ikke at jeres flatter er bange for det fordi i har ynket den...
Men prøv at læg mærke til hvordan i selv opfører jer. Hunden kan mærke den
mindste ændring ved jeres adfærd.

Ellers skal vi hen i det, der hedder at forsøge at lære hunden, at et knald
fører til noget positivt, men det kan godt være svært. Nogen hunde kan man
ganske enkelt ikke lære, at det ikke er farligt.

Held og lykke med vovsen:)

Rinnie Ilsøe

Rinnie



Rinnie van Oosterhou~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Rinnie van Oosterhou~


Dato : 11-12-01 16:10

<snip>
> Ellers skal vi hen i det, der hedder at forsøge at lære hunden, at et
knald
> fører til noget positivt,
</snip>

Hmmm... Det kunne være formuleret anderledes!

Rinnie



Finn Jensen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Finn Jensen


Dato : 11-12-01 16:55


"Rinnie van Oosterhout" <rinnie@radioskala.dk> skrev i en meddelelse
news:3c162200$0$25386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> <snip>
> > Ellers skal vi hen i det, der hedder at forsøge at lære hunden, at et
> knald
> > fører til noget positivt,
> </snip>
>
> Hmmm... Det kunne være formuleret anderledes!

Neeeej....Rinnie...vi misforstår da ikke noget )


--
Venligst
Finn Jensen


Stine (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Stine


Dato : 12-12-01 00:19

*GG*
Sikke da et dejligt grin at få *GG*
Og neej intet misforstås
Stine

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse
news:O_pR7.2367$Q3.284062@news010.worldonline.dk...
>
> "Rinnie van Oosterhout" <rinnie@radioskala.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c162200$0$25386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > <snip>
> > > Ellers skal vi hen i det, der hedder at forsøge at lære hunden, at et
> > knald
> > > fører til noget positivt,
> > </snip>
> >
> > Hmmm... Det kunne være formuleret anderledes!
>
> Neeeej....Rinnie...vi misforstår da ikke noget )
>
>
> --
> Venligst
> Finn Jensen
>



Sbjeppe (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Sbjeppe


Dato : 12-12-01 09:57

hehe jeps, men ikke desto mindre har du fat i noget essentielt!
Det er faktisk forholdsvis simpelt at få denne indlæring ind i hunden, køb
en hundeproppistol
og start med at "skyde" den af 100 meter fra huset/lejligheden inden du
kommer hjem, og på
den måde arbejde dig tættere på indtil du til sidst står lige ude foran
hoveddøren! Selvfølgelig
skal der være massere af velkomstglæde fra din side, meeeen det plejer der
vel egentlig også ik!
Denne måde har hjulpet rigtig mange hunde af med deres angst for nytårsaften
og dagene inden,
også selvom man jo kan sige det kun er "braget" man arbejder med her! Det
giver en beroligende
effekt og kan hurtigt arbejdes over i de visuelle oplevelser for hunden, det
er primært (min erfaring)
de mærkelige høje lyde hundene bliver usikre på!

Håber det kan bruges...

Mvh. Sbjeps!


"Rinnie van Oosterhout" <rinnie@radioskala.dk> skrev i en meddelelse
news:3c162200$0$25386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> <snip>
> > Ellers skal vi hen i det, der hedder at forsøge at lære hunden, at et
> knald
> > fører til noget positivt,
> </snip>
>
> Hmmm... Det kunne være formuleret anderledes!
>
> Rinnie
>
>



Christian Andresen (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andresen


Dato : 12-12-01 10:00

Som jeg jo skrev i indlægget er hun ikke skudræd, det være sig pistol,
jagtgevær, salonriffel, hundeproppistol etc., så det er nok ikke nok.

mvh

Christian

"Sbjeppe" <sbjeppe@rhk.dk> skrev i en meddelelse
news:9v75v3$131i$1@news.net.uni-c.dk...
> hehe jeps, men ikke desto mindre har du fat i noget essentielt!
> Det er faktisk forholdsvis simpelt at få denne indlæring ind i hunden, køb
> en hundeproppistol
> og start med at "skyde" den af 100 meter fra huset/lejligheden inden du
> kommer hjem, og på
> den måde arbejde dig tættere på indtil du til sidst står lige ude foran
> hoveddøren! Selvfølgelig
> skal der være massere af velkomstglæde fra din side, meeeen det plejer der
> vel egentlig også ik!
> Denne måde har hjulpet rigtig mange hunde af med deres angst for
nytårsaften
> og dagene inden,
> også selvom man jo kan sige det kun er "braget" man arbejder med her! Det
> giver en beroligende
> effekt og kan hurtigt arbejdes over i de visuelle oplevelser for hunden,
det
> er primært (min erfaring)
> de mærkelige høje lyde hundene bliver usikre på!
>
> Håber det kan bruges...
>
> Mvh. Sbjeps!
>
>
> "Rinnie van Oosterhout" <rinnie@radioskala.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c162200$0$25386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > <snip>
> > > Ellers skal vi hen i det, der hedder at forsøge at lære hunden, at et
> > knald
> > > fører til noget positivt,
> > </snip>
> >
> > Hmmm... Det kunne være formuleret anderledes!
> >
> > Rinnie
> >
> >
>
>



Sbjeppe (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Sbjeppe


Dato : 12-12-01 11:41

Ok, har du overvejet at købe en æske heksehyl til 10 kr i Bilka og lave
samme nummer!!!

Mvh.
Sbjeps@det.var.princippet

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en meddelelse
news:3c171caf$1$94364$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Som jeg jo skrev i indlægget er hun ikke skudræd, det være sig pistol,
> jagtgevær, salonriffel, hundeproppistol etc., så det er nok ikke nok.
>
> mvh
>
> Christian
>
> "Sbjeppe" <sbjeppe@rhk.dk> skrev i en meddelelse
> news:9v75v3$131i$1@news.net.uni-c.dk...
> > hehe jeps, men ikke desto mindre har du fat i noget essentielt!
> > Det er faktisk forholdsvis simpelt at få denne indlæring ind i hunden,
køb
> > en hundeproppistol
> > og start med at "skyde" den af 100 meter fra huset/lejligheden inden du
> > kommer hjem, og på
> > den måde arbejde dig tættere på indtil du til sidst står lige ude foran
> > hoveddøren! Selvfølgelig
> > skal der være massere af velkomstglæde fra din side, meeeen det plejer
der
> > vel egentlig også ik!
> > Denne måde har hjulpet rigtig mange hunde af med deres angst for
> nytårsaften
> > og dagene inden,
> > også selvom man jo kan sige det kun er "braget" man arbejder med her!
Det
> > giver en beroligende
> > effekt og kan hurtigt arbejdes over i de visuelle oplevelser for hunden,
> det
> > er primært (min erfaring)
> > de mærkelige høje lyde hundene bliver usikre på!
> >
> > Håber det kan bruges...
> >
> > Mvh. Sbjeps!
> >
> >
> > "Rinnie van Oosterhout" <rinnie@radioskala.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3c162200$0$25386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > <snip>
> > > > Ellers skal vi hen i det, der hedder at forsøge at lære hunden, at
et
> > > knald
> > > > fører til noget positivt,
> > > </snip>
> > >
> > > Hmmm... Det kunne være formuleret anderledes!
> > >
> > > Rinnie
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Christian Andresen (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andresen


Dato : 12-12-01 11:40


"Sbjeppe" <sbjeppe@rhk.dk> skrev i en meddelelse
news:9v7c2k$mk2$1@news.net.uni-c.dk...
> Ok, har du overvejet at købe en æske heksehyl til 10 kr i Bilka og lave
> samme nummer!!!
>

Det kunne være jeg skulle prøve det

mvh

Christian





Sbjeppe (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Sbjeppe


Dato : 12-12-01 11:59

Ja ik, så har du også en undskyldning for at gå i barndommen igen!

Mvh. Sbjeps@lidt.sjov.skal.man.jo.ha

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en meddelelse
news:3c1733fb$0$94389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Sbjeppe" <sbjeppe@rhk.dk> skrev i en meddelelse
> news:9v7c2k$mk2$1@news.net.uni-c.dk...
> > Ok, har du overvejet at købe en æske heksehyl til 10 kr i Bilka og lave
> > samme nummer!!!
> >
>
> Det kunne være jeg skulle prøve det
>
> mvh
>
> Christian
>
>
>
>



Lars Bach (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Bach


Dato : 12-12-01 21:48

Hej det var da ihvertfald en ide , men jeg kom sådan til at grine for naboerne
ville godt nok glo mærkeligt hvis jeg kom ned af vejen og skød med
hundeproppistol (o:
mvh M. Brask
Sbjeppe skriver:

> hehe jeps, men ikke desto mindre har du fat i noget essentielt!
> Det er faktisk forholdsvis simpelt at få denne indlæring ind i hunden, køb
> en hundeproppistol
> og start med at "skyde" den af 100 meter fra huset/lejligheden inden du
> kommer hjem, og på
> den måde arbejde dig tættere på indtil du til sidst står lige ude foran
> hoveddøren! Selvfølgelig
> skal der være massere af velkomstglæde fra din side, meeeen det plejer der
> vel egentlig også ik!
> Denne måde har hjulpet rigtig mange hunde af med deres angst for nytårsaften
> og dagene inden,
> også selvom man jo kan sige det kun er "braget" man arbejder med her! Det
> giver en beroligende
> effekt og kan hurtigt arbejdes over i de visuelle oplevelser for hunden, det
> er primært (min erfaring)
> de mærkelige høje lyde hundene bliver usikre på!
>
> Håber det kan bruges...
>
> Mvh. Sbjeps!
>
> "Rinnie van Oosterhout" <rinnie@radioskala.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c162200$0$25386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > <snip>
> > > Ellers skal vi hen i det, der hedder at forsøge at lære hunden, at et
> > knald
> > > fører til noget positivt,
> > </snip>
> >
> > Hmmm... Det kunne være formuleret anderledes!
> >
> > Rinnie
> >
> >


Stine (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Stine


Dato : 12-12-01 00:26

Hej
Jeg har gode erfaringer med lyd-CD'en. MEN du skal starte træningen allerede
i januar. Det tager laang tid.
Det jeg tidligere har gjort er at være hjemme, spille musik - ikk elade
hundene være alene og så trække gardinerne for. Jeg lagde mærke til at mine
hunde ikk evar bange for larmen, men lyset fra raketterne.
Har ud ikke mulighed for at være hjemme så find en god pension på landet.
Det er langt at foretrække.
Jeg har ladet mig fortælle at en hund der er beroliget af piller vil få
langt værre oplevelser nytårsaften end hvis den ikke er bedøvet. NOget med
at lydene forstærkes når de er så "døsede" og at de samtidig ikke er i stand
til at reagere normalt. At pillerne derved kan have en negativ virkning på
længere sigt.
Evt. hvis du kender nogle der har en hund der er ligeglad med alt virvaret,
kan du holde nytårsaften sammen med dem. Den beroligende virkning fra den
anden hund kan også hjælpe. ( har afprøvet det med min og en venindes hund
til stor tilfredshed )
Held og lykke
Stine


"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en meddelelse
news:3c160149$0$94373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Da vi jo nu nærmer os tiden med fyrværkeri, kunne jeg godt tænke
> mig at høre lidt om jeres erfaringer om hunde der er bange for
> fyrværkeri.
>
> Vores hund, en 2 års flatcoat er ikke skudræd i forbindelse med
> markprøve / jagt, men er meget bange hvis der er fyrværkeri.
> Lige nu er hun på en lykkepillekur, som vores dyrlæge anbefalede,
> da beroligende pille ikke var nok sidste år. Desuden mente han
> at hun skulle have lidt stesolid. Jeg er mod at medicinere alt
> for meget, men at se ens hund ligge under spisebordet og ryste
> hele aftenen, det er s** heller ikke sjovt.
>
> Hvad gør I ?
>
> Har I nogle gode råd ?
>
> Er der nogen der kender til de CD'er man kan købe ?
>
> mvh
>
> Christian
>
>
>



Christian Andresen (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andresen


Dato : 12-12-01 08:01


"Stine" <santippe@hund.dk> skrev i en meddelelse
news:9v64ne$dkm$1@sunsite.dk...
> Hej
> Jeg har gode erfaringer med lyd-CD'en. MEN du skal starte træningen
allerede
> i januar. Det tager laang tid.

Det vil vi også gøre næste år, vi er først blevet opmærksomme på at de
fandtes nu her.

> Det jeg tidligere har gjort er at være hjemme, spille musik - ikk elade
> hundene være alene og så trække gardinerne for. Jeg lagde mærke til at
mine
> hunde ikk evar bange for larmen, men lyset fra raketterne.
> Har ud ikke mulighed for at være hjemme så find en god pension på landet.
> Det er langt at foretrække.
> Jeg har ladet mig fortælle at en hund der er beroliget af piller vil få
> langt værre oplevelser nytårsaften end hvis den ikke er bedøvet. NOget med
> at lydene forstærkes når de er så "døsede" og at de samtidig ikke er i
stand
> til at reagere normalt. At pillerne derved kan have en negativ virkning på
> længere sigt.

Det medicin hun får virker ikke sløvende, hun er den samme hund som om
sommeren f.eks.

> Evt. hvis du kender nogle der har en hund der er ligeglad med alt
virvaret,
> kan du holde nytårsaften sammen med dem. Den beroligende virkning fra den
> anden hund kan også hjælpe. ( har afprøvet det med min og en venindes hund
> til stor tilfredshed )
> Held og lykke
> Stine
>

mvh

Christian




Lars Stricker (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Stricker


Dato : 12-12-01 09:43

Hejsa

CD'en : http://www.auritus.dk/

gode links :

http://www.hunde-info.dk/nytaar3.html
http://www.hunde-info.dk/nytaar2.html
http://www.hunde-info.dk/nytaar1.html
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_nytarsangst.html

http://www.netdyredoktor.dk/Nyheder/Nyhedsbrev_nedtaelling_nytaar_/nyhedsbrev_nedtaelling_nytaar_.html

Min forrige hund havde store problemer, men generel træning af
selvtilliden kombineret med gradvis tilvænning og lystbetonet aktivitet
(søg m.m.) gjorde underværker.
Bor man et sted, hvor det er som om 3. verdenskrig bryder ud, er det
næsten håbløst - besøg nogle venner eller lej et sommerhus nytårsaften.
mvh
-Lars





Christian Andresen wrote:

> Hej NG.
>
> Da vi jo nu nærmer os tiden med fyrværkeri, kunne jeg godt tænke
> mig at høre lidt om jeres erfaringer om hunde der er bange for
> fyrværkeri.
>
> Vores hund, en 2 års flatcoat er ikke skudræd i forbindelse med
> markprøve / jagt, men er meget bange hvis der er fyrværkeri.
> Lige nu er hun på en lykkepillekur, som vores dyrlæge anbefalede,
> da beroligende pille ikke var nok sidste år. Desuden mente han
> at hun skulle have lidt stesolid. Jeg er mod at medicinere alt
> for meget, men at se ens hund ligge under spisebordet og ryste
> hele aftenen, det er s** heller ikke sjovt.
>
> Hvad gør I ?
>
> Har I nogle gode råd ?
>
> Er der nogen der kender til de CD'er man kan købe ?
>
> mvh
>
> Christian


Anette Møller (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Anette Møller


Dato : 13-12-01 22:37

Hej Christian.

Du kan tro, at jeg kender til problemet med en stakkels hund der er ved
at gå i spåner, når det brager løs udenfor nytårsaften.

Min dejlige hund, som desværre døde forrige år i en alder af 14 år (blanding
af schæfer og labrador) var et rystende nervevrag hvert år - ligeledes i
tordenvejr.

Jeg prøvede alt, bl.a. medicinering, men det blev han helt vild af, da han
havde
så meget adrenalin i kroppen.

Det eneste der virkelig hjalp var faktisk, at give ham vat i ørerne. Jeg ved
godt,
at det lyder tosset, men et stor del af problemet er jo, at de kan høre de
høje lyde.

Ved at dæmpe hans hørelse, og samtidig lukke af for vinduerne, så han ikke
kunne
se lysene fik han en rimeligt rolig aften.

Jeg har desuden hørt diverse hundepsykologer udtale, at det er vigtigt
ejeren ikke
pylrer for meget om den bange hund. Ved at optræde roligt, men fattet, gi´r
man
hunden indtryk af, at der ikke er grund til uro.

Jeg håber, at du kan bruge mit noget tossede råd - tro mig, det virker

mvh

Anette

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
news:3c160149$0$94373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Da vi jo nu nærmer os tiden med fyrværkeri, kunne jeg godt tænke
> mig at høre lidt om jeres erfaringer om hunde der er bange for
> fyrværkeri.
>
> Vores hund, en 2 års flatcoat er ikke skudræd i forbindelse med
> markprøve / jagt, men er meget bange hvis der er fyrværkeri.
> Lige nu er hun på en lykkepillekur, som vores dyrlæge anbefalede,
> da beroligende pille ikke var nok sidste år. Desuden mente han
> at hun skulle have lidt stesolid. Jeg er mod at medicinere alt
> for meget, men at se ens hund ligge under spisebordet og ryste
> hele aftenen, det er s** heller ikke sjovt.
>
> Hvad gør I ?
>
> Har I nogle gode råd ?
>
> Er der nogen der kender til de CD'er man kan købe ?
>
> mvh
>
> Christian
>
>
>



Sverre Stokke (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 13-12-01 23:28

info@shannon-fly-dressing.dk,Ny-Internet writes:
>Alle hunde er mere eller mindre bange nytårsaften

Nej, ingen af mine tre schæfere har vist så meget som en bekymring. Nr. 2
blev lidt sur og rendte rundt og ville fange raketter. Nr. 3, som nu er
godt og vel 9 år, synes at det er lidt kedeligt at vi går ud omkring
midnat. Han tror at der skal ske noget sjovt, og så står der bare et par
mennesker og kigger op i luften.
Ingen af hundene har været systematisk skudtrænede, selv om nr. 2 da hørte
nogle små puf på træningsbanen.

Hilsen Sverre.



Sverre Stokke (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 14-12-01 02:02

anette_in_heaven@hotmail.com,Ny-Internet writes:
>
>Jeg har desuden hørt diverse hundepsykologer udtale, at det er vigtigt
>ejeren ikke
>pylrer for meget om den bange hund. Ved at optræde roligt, men fattet,
>gi´r
>man
>hunden indtryk af, at der ikke er grund til uro.

Det tror jeg er noget meget centralt. Min schæferhund hund kiggede på mig
første gang, han hørte et tordenbrag, der nærmest fik huset til at ryste.
Jeg sukkede dybt og læste videre. Så sov han bare. Det er længe siden, men
han var vel en 3 - 5 måneder gammel på det tidspunkt.

Hilsen Sverre.



Max Larsen (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Max Larsen


Dato : 14-12-01 12:08

Der er lidt om behandling af nytårsangst på denne side:
http://www.biodyr.dk/Artikler/NytAARSANGST.html

Kærlig hilsen

Max Larsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408939
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste