Computer i bilen :] det skal da lige prøve~
Fra : kTTs

Dato : 11-12-01 02:29

Hey

Jeg har planer om at bygge en computer ind i bilen, primært som
mp3-maskine... Og så kom jeg til at tænke på en ting...
Kan bundkortet fodres direkte med 12 v...? Eller hvordan..? Jeg ønsker at
by-passe den almindelige 220 volt PSU, da det ikke ligefrem er 220 volt jeg
har mest af i mit 12v batteri =)

Alternativt må jeg anskaffe mig en ½gammel bærbar og bruge denne, men da jeg
lige har en PII 300 liggende med board m. int. gfx og sound og sårn, ville
det jo være dejligt at få disse monteret... Evt. med en ca. 10 gb. harddisk
i et _meget_ fjedrende ophæng....

på forhånd tak

Mvh
kTTs
ps. dette er nok første spørgsmål i en lang række af sin slags =)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-01 08:12

On Tue, 11 Dec 2001 02:28:37 +0100,
kTTs <ktts_the_mighty@hotmail.com> wrote:
> [...]
> by-passe den almindelige 220 volt PSU, da det ikke ligefrem er 220 volt jeg

Du skal levere +12V, -12V, +5V, -5V samt 0V (stel) såvidt jeg husker.
Og du skal have spændingsregulatorer på.

> [...]
> det jo være dejligt at få disse monteret... Evt. med en ca. 10 gb. harddisk

En bærbar vil være et godt bud, da mange bruger 12-48V jævnstrøm.
Husk også spændingsregulator i dette tilfælde.

Fra : Thïngmand

Dato : 11-12-01 08:41

> by-passe den almindelige 220 volt PSU, da det ikke ligefrem er 220 volt
jeg
> har mest af i mit 12v batteri =)

I mangel af bedre kan en 12V->220V adaptor fås...

Eks. http://www.uniq-import.dk/Tilbehør/Power_Inverter_12V

(og så lige et par skærme til nakkestøtterne
http://www.uniq-import.dk/Navigation/Tilbehør_VDO

Fra : -=Madsen=-

Dato : 11-12-01 11:51

Hvorfor ikke bare købe en autoradio som kan afspille Mp3 ?

http://www.carstereoworld.com/mp3.html

Har selv købt her
http://www.carstereocomponents.de/versand_eng/home.htm
http://www.carstereocomponents.de/cgi-bin/artikel_eng.asp?gruppe=MP+3+Player