Virus og Password
Fra : Anders Pedersen

Dato : 10-12-01 15:46

Jeg har følgende spørgsmål som jeg ærbødigst vil høre om der er nogle der
kan hjælpe mig med.

Jeg har fanget følgende virus på min maskine: Pwsteal.cain med et fil navn
Cain.exe pakket som Cain10b.zip. Som jeg ser det betyder Pwsteal at det er
en virus der vil stjæle mine password. Er det da kun dem der er i pwl filen
eller er det alle de password jeg bruger til forskellige funktioner. Altså
hvordan virker lige denne virus. Hvem har interesse i at bruge energi på min
maskine, jeg er jo hverken en bank eller andet spændende.

Jeg har været ude for at mit Norton Antivirus program har været frakoblet
når jeg efter 6 timer er vendt tilbage til min PC, hvor jeg var online. Det
viser sig at det flueben der starter antivirusprogrammet op ved opstart af
Windows er fjernet, og jeg har altså været helt uden antivirus program ved
denne lejlighed. suk. Er det en virus der har fjernet det flueben?

Hvis jeg vælger et password som dette:
Min+hund+er+dejlig.Det+er+kirsten+Også.

Hvordan er sikkerheden så i forhold til dette: #qWz56:<)+U#^tY!

Det sidste er lavet af programmet" Random password generator "

Håber på nogle spændende og lærerige svar.
Anders.

Fra : Zikterion

Dato : 10-12-01 18:15

cain er en udemærket pwl force bruter......
nej det er ik' nogen virus.........norten kan bare ik' lige cain.....

og nej det er sq nok ik' en virus der fjerner hakket i dine norten
indstillinger.........

pass sikkerhed....... Jeg har aldrig fattet pointen i at have et åndsvagt
pass på som det #qWz56........ som du selv skriver hvem i alverden er du
siden det åbenbart er exstremt vigtigt at du har et "sikkert" pass......

Zikterion

Fra : Peter Kruse

Dato : 10-12-01 18:19

"Anders Pedersen" <AndersP38@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har følgende spørgsmål som jeg ærbødigst vil høre om der er nogle der
> kan hjælpe mig med.

Hej Anders,

CAIN er ikke en virus i sig selv, men et program som er i stand til at
trække en række følsomme oplysninger ud af en Windows 9x boks. Du kan læse
mere om Cain på følgende URL: http://www.safersite.com/PestInfo/C/Cain.asp

Pestcontrol kategoriserer den som en RAT (Remote Administration Tool). Det
er jeg ikke enig i. Det er mere rigtigt en password cracker og programmet i
sig selv åbner ikke for fjernadministration eller sender følsomme
oplysninger videre til tredjepart. Det er i hvertfald ikke formålet med
Cain, men andre kan jo nemt binde kode på programmet så det udfører andre
handlinger end det som det er tiltænkt.

En simple søgning på Internet vil præsentere mange hits på cain+pwl så du
selv kan grave lidt

Håber det hjælper ...

Venligst
Peter Kruse

Fra : Anders Pedersen

Dato : 10-12-01 23:26

Hej Peter.

Tak for dit svar, nu er jeg på rette vej.

Hvis der er en der har lyst til at komme med lidt til mit password
spørgsmål, vil jeg blive glad. Og det er ikke fordi jeg er noget særligt
jeg vil bare gerne bruge et godt password, det er der jo ikke noget forkert
i. Derfor mit spørgsmål til de to måder at lave et godt password på.

Hilsen Anders.

Peter Kruse <kruse@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c14ee6e$0$62410$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Asger og Pia Kristen~