bytte om påDrevbogstav ?
Fra : Pussyman

Dato : 09-12-01 21:00

Jeg har fem drev i min maskine men hvordan ændre jeg drevbogstaverne altså
hvis jeg vil have E: til at hedde D:

Fra : Kenneth

Dato : 09-12-01 20:58

"Pussyman" <dshf@sfdg.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har fem drev i min maskine men hvordan ændre jeg drevbogstaverne altså
> hvis jeg vil have E: til at hedde D:

Prøv dig lidt frem?
Det er ligesom at omdøbe en mappe.

I Stifinder -> højre klik -> egenskaber

Fra : Kenneth

Dato : 09-12-01 20:59

"Pussyman" <dshf@sfdg.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har fem drev i min maskine men hvordan ændre jeg drevbogstaverne altså
> hvis jeg vil have E: til at hedde D:

Undskyld. læste forkert. troede du ville ændre navnet på drevet.

Kennteh

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-01 23:23

On Sun, 9 Dec 2001 20:59:40 +0100,
Pussyman <dshf@sfdg.com> wrote:
> Jeg har fem drev i min maskine men hvordan ændre jeg drevbogstaverne altså
> hvis jeg vil have E: til at hedde D:

Control panels, adminsitrativ tools så noget maskine management,
og disk management.

Virker i Windows 2000 og XP.

Hvis du kører Playstation 98/98/Me, så kan det ikke lade sig
gøre, da MS så går ud fra at du f*cker alle dine programmer
og indstillinger op. De ved hvad der er godt for dig.

Fra : Jean Pierre

Dato : 10-12-01 00:55

> Hvis du kører Playstation 98/98/Me, så kan det ikke lade sig
> gøre, da MS så går ud fra at du f*cker alle dine programmer
> og indstillinger op. De ved hvad der er godt for dig.

LOL Hørt!

Fra : Jacob Ask Hansen

Dato : 10-12-01 09:13

Det er da vist så vidt jeg husker ikke helt rigtigt (ihvertfald ikke for
diverse CD-drev).
i egenskaber på my computer, devise manager kan du under egenskaberne for de
enkelte drev vist nok vælge hvilket bogstv de skal tildeles. Jeg er dog ikke
helt sikker hvis det også gælder for harddiske.
/ask

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 10-12-01 20:13

> [...]
dog ikke
> helt sikker hvis det også gælder for harddiske.

Det er rigtigt at man ikke kan i enhedshårndteringen (Device Manager)
men fyrer du op under mmc (skriv det i "Kør") og åbner (Filer -> Åbn)
diskmgmt.msc (XP: C:\Windows\System32\diskmgmt.msc - 2000:
C:\Winnt\System32\diskmgmt.msc) så kan du.

Her kan du højreklikke de enkelte partitioner, cd-drev og dvd-drev og
vælge hvilket drevbogstav det skal have.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Den autodidakte empiriker...