Drømmen om at få et barn!
Fra : Helle Nielsen

Dato : 09-12-01 20:21

Hejsa.

Jeg er efterhånden ved at blive temmelig desperat og ked af det! Kan snart
ikke holde til det mere. Jeg er en pige på 19 år - studerende og bor sammen
med min 5 år ældre kæreste med fast arbejde.
Problemet er at jeg oftere og oftere vågner op pga. en drøm jeg har om at
jeg er gravid og føder den dejligste baby. Det hele er så lykkeligt! Fødslen
går rigtig godt. Min kæreste medvirker aldrig i disse drømme - det er kun
jeg, barnet og så dem på sygehuset der er med.

I drømmen kan jeg virkelig mærke lykke og glæde og igen her i nat havde jeg
denne drøm. Men dér begynte jeg at græde helt vildt uden at vide hvorfor.
Sygeplejerskerne sagde det var HELT okay jeg græd og jeg kunne ikke fortælle
hvorfor jeg græd for ked af det var jeg ikke.
Da jeg vågnede havde jeg tårer på kinderne. Jeg følte mig så fortumlet og
har faktisk været ked af det hele dagen. Jeg tænker sådan på den drøm, den
baby jeg fik og hvor lykkeligt det hele kunne være - det at være blevet mor!

Til hverdag ønsker jeg mig meget at jeg snart kunne blive mor - tiden er
ikke til det og det er økonomien heller ikke - min kæreste er heller ikke
parart endnu.
Jeg er kun 19 år og det er slet ikke tiden for mig at være mor endnu -
alligevel er jeg så besat af den tanke.

Jeg føler mig mere og mere parart til det - hvad gør jeg?

Nogen gode råd?

Hilsen Helle

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-12-01 20:35

In article <3c13b9d6$0$77377$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> wrote:

> Jeg føler mig mere og mere parart til det - hvad gør jeg?
>
> Nogen gode råd?

Låner en venindes barn et par dage eller tre, så går det nok over.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-12-01 11:12

Hej Helle

Jeg var 18 da jeg fik den 1., 20 med nummer to og 22 med den 3. og jeg har
aldrig fortrudt! Det vigtigste er at du er klar på, at mange ting ændrer
sig. Man kan sagtens være en god mor selvom man er ung. Jeg har da i hvfert
fald aldrig oplevet noget har sat en finder på det jeg gjore... Snarre
omvendt, at jeg får ros.

Så længe du er forberedt og klar på det, så kan du også. Det kræver bare
IMO et godt, stabilt og åbent forhold.

Hvordan du gør... Hmmm... Prøv news:dk.snak.seksualitet Hehe... (Joke...
Hvis nogen skulle misforstå!)

Hvis du gerne vil lidt mere ind i det, så kan du prøve at kigge forbi
http://www.mor-far.dk -Der er vi en masse, primært unge mødre der mødes og
der kan du frit spørge løs for vi elsker at svare!:)

Rinnie

Fra : Fenger-Olesen

Dato : 16-12-01 22:08

Kære Helle.

Først vil jeg gerne vide om du har fortalt din kærste om din drøm? Jeg
syntes det er en dejlig drøm, men der kan også tydes en form for afmagt,
idet at du vågner med tåre på kinden. Er du sikker på at det er den mand du
gerne vil have børn med?
Jeg kan godt forstå din længsel efter at få et barn. Den drøm har jeg også
haft, siden jeg var først i tyverne. Der skulle bare gå flere år, inden jeg
fandt MR. Right. Jeg var 29 og han 31. Vi havde kendt hinanden i ca. 4 uger
da jeg blev gravid, og det var ikke noget uheld. Vi var enige om at det var
det helt rigtige, og vi er i dag gift, jeg er blevet 31, og vi har en lille
til, på 6 mdr.

Når du drømmer om at få børn, kan det godt være et andet signal om at du
trænger til en stabil hverdag. Ikke fordi at børn bringer det med,
tvertimod, men at du ganske enkelt har for travlt, og at du ikke får talt
meget med din kærste. Ved du helt nøjagtigt hvad det er han vil med sit liv,
og er du, og evt. børn med i disse planer?

Undskyld, hvis det lyder lidt sort seende, men tænk dig godt om, du har
masser af tid! Men der til skal så siges, at det lyder til at du har ben i
næsen, og sagtens kan klare forældre rollen, selv om det ikke altid er nemt,
men hvem har også sagt det skulle være det?

Held og lykke fremover til dig.

Kærlig hilsen Louise