LASAT moden og Sonofon
Fra : Roland Schmidt

Dato : 10-12-01 03:36

hejsa

Jeg er den (u)lykkelige ejer af et Webset go modem fra lasat et 56.000V men
som kun ringer op til sonofon. Er der Nogen der ligger inde med firmware til
sådan en djævel?

Model LC-1891
Gerne firmware 2.23

MVH

Roland Schmidt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-12-01 21:54

"Roland Schmidt" <r.schmidt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> som kun ringer op til sonofon. Er der Nogen der ligger inde med firmware

Stil dit ur!!

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Madsen

Dato : 10-12-01 01:50

"Jesper Nielsen" <jni@tdcadsl.dk> skrev:

> Stil dit ur!!

Eller rettere hans tidszone.

Madsen.

Fra : Jens Mørup

Dato : 10-12-01 09:56

Det er kun sonofon der kan ændre din firmware da det kræver et specielt
program som "unlocker" firmwaren. Det skyldes at sonofon binder dig i 6
måneder. Hvis de skal åbne for det før de 6 måneder er gået koster det et
gebyr. Efter 6 måneder er det gratis.

mvh.
Jens

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 10-12-01 10:03

"Jens Mørup" wrote:

> Det er kun sonofon der kan ændre din firmware da det kræver et specielt
> program som "unlocker" firmwaren.

Det er da vist ikke rigtigt.
Du kan selv flashe en ny firmware ind i modemet.
Prøv at søge i gruppen efter gamle indlæg, der omhandler Lasat og
firmware.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Jens Mørup

Dato : 10-12-01 10:41

Nu har jeg indgående kendskab til Lasat produkter og ved normale lasat
modems kan du bare bruge lasat's alm. flashutility. Men specifkke modeller
er solgt som firmware låste produkter til sonofon og andre udbydere (Samme
koncept som mobiltelefoner). Til disse skal der bruges et specielt
flashprogram.

Jens

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-12-01 14:57

<http://groups.google.com/groups?q=websetgo&num=25&hl=da&lr=&safe=off&rnu
m=1&ic=1&selm=99r4aj%24eto%241%40sunsite.dk> fandt jeg denne besked, som
engang for længe siden er postet i denne gruppe:

Hej alle.

Hvis du har købt et operatørlåst MODEM, f.eks. Lasat WebSetGo WOL 56K
el.lign, kan du låse det op på følgende måde:

Hent firmware til WebSetGo på
http://www.lasat.dk/support/files/i560v120.lfu

(- Linket virker ikke, men mon ikke du kan finde filen på
http://www.eicon.com/ - eller et andet sted på nettet)

Du kan ikke bruge Lasat's flash program, men det er også let(h) at gøre
det manuelt!
Du skal bruge at MODEM terminal program (jeg brugte
http://ourworld-top.cs.com/hsc1953/cccterm.zip)

Det første du nu skal gøre, er at åbne .lfu filen med en editor der ikke
ændrer på layout af filen (jeg brugte goe gamle edit.com). Nu skal du
klippe hele [FileOne] sektionen ud og gemme den i en .txt fil (uden
[FileOne
heading], og det samme med [FileThree]. Jeg ved ikke hvad [FileTwo] er,
men man kan ikke loade den umiddelbart. (se note 1)

Nu er du klar til at flashe dit MODEM. Start dit term. program, og skriv
kommandoen AT**. Nu skal MODEM'et svare: Download initiated ..
Nu skal du sende den første fil (FileOne) til MODEM'et, som er flash
loaderen. Send filen ved at benytte term. programmets upload facilitet.
(i cccterm: File, Transmit text file).
Herefter siger MODEM'et noget med "ready to flash". Nu skal du så sende
din anden fil (FileThree).
Når det er færdigt, er du nu den lykkelige ejer af et: "LASAT Internet
56000 Voice V2.20" (brug ATI3 kommando)

Note 1: Nu kan du, for en sikkerhedsnåls skyld, flashe med LASAT's
rigtige program der passer til et I560, det gjorde jeg i hvert fald.

Jeg regner med at proceduren fungerer på alle låste WebSetGo (WOL,TDK,
sonofon, telia osv.)

Enjoy!

(All credits go til en fyr, der kalder sig Jan)

mvh
Peter

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 10-12-01 20:57

Chuke Mimergolf wrote:

> [...]
> m=1&ic=1&selm=99r4aj%24eto%241%40sunsite.dk> fandt jeg denne besked, som
> engang for længe siden er postet i denne gruppe:

<SNIP en længere forklaring>

Det var lige nøjagtig denne post, jeg tænkte på.
Det må da kunne lade sig gøre, at snyde modemet.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-12-01 00:07

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev

> Det var lige nøjagtig denne post, jeg tænkte på.
> Det må da kunne lade sig gøre, at snyde modemet.

Næppe - firmwaren er forprogrammeret til at ringe op til et bestemt
nummer, ligesom en sim-låst mobiltelefon kun virker på en bestemt
udbyders net. Modemet kan ikke bruges med andre internet-udbydere, før
firmwaren er opdateret.

Men det rager vel heller ikke vidt at flashe modemet efter den postede
beskrivelse?

mvh
Peter

Fra : Roland Schmidt

Dato : 12-12-01 01:57

ser desværre ikke ud til at virke..DAMM..billigt modem til salg 75 kr incl
forsendelse!!!!

MVH

Roland

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-12-01 09:54

> ser desværre ikke ud til at virke..DAMM..billigt modem til salg 75 kr
incl
> forsendelse!!!!

Hvor gammelt er det? Så vidt jeg husker kan du få det oplåst gratis efter
6 måneder.

mvh
Peter

Fra : Roland Schmidt

Dato : 12-12-01 18:07

det er nyt! og de vil ikke tælle garanti FØR du har tilmeldt internet til
sonfon, og jeg gider ikke få sonofon fastnet for at få sonofon internet

Skod