Hvilket format med web-cam ??
Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 09-12-01 16:50

Jeg har i denne gruppe set, at indtil flere heldige ejere af et
Philips ToUcam Pro 740 web-kamera.

Mit spørgsmål til disse ejere, og andre webcam-ejere for den sags
skyld, lyder:
Hvordan laver man optagelser af høj kvalitet og samtidig ønsker at de
skal fylde så lidt som muligt. Jeg havde forestillet mig 15-20 sek
optagelse pr.MB eller mindre??
Hvad anbefaler alle "prof'erne" ?

Hvad med foto med højst mulig opløsning??

(Jeg har WinXP Pro installeret)

Alle råd er meget velkomne..........

Mvh

Zulfqar Ali

Fra : Jürgen

Dato : 09-12-01 17:10

On 9 Dec 2001 07:50:28 -0800, a1awan@hotmail.com (Zulfqar Ali Ahmad)
wrote:

> [...]
>optagelse pr.MB eller mindre??
>Hvad anbefaler alle "prof'erne" ?
>
>Hvad med foto med højst mulig opløsning??

det er skam et meget lækkert webcam For at lave optagelser i høj
kvalitet optager man bare ukomprimeret med det medfølgende software
eller andre programmer. derefter kan man komprimere det i mpeg eller
divx. man kan også optage direkte i mpeg eller divx men det kræver en
kraftig computer og man kan her ikke benytte variabel bitrate. Jeg
bruger Vegas Video 3.0 til både at optage, redigere og derefter
komprimere til MPEG-1.

Jürgen

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 10-12-01 20:07

Hermed et STORT TAK til Jürgen

(lige en lille sidebemærkning - jeg har lige prøvet Windows Movie
Maker og optagelser med det optager knap så meget plads på HD'en som
den medflg. software - er Vegas Video 3.0 freeware? og i så fald hvor
kan man hente det?)

Mvh
Zulfqar Ali

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 09-12-01 19:33

beklager........blev posted i den forkerte gruppe