Problem med oprettelse af tabel
Fra : Jette

Dato : 09-12-01 16:02

Hej gruppe

Ved oprettelse af denne tabel i mysql.....

create table mytabel (
column1 int(10) not null,
column2 varchar(100) binary not null,
column3 text(400),
PRIMARY KEY(column1),
UNIQUE (column1)
);

får jeg følgende fejlmeddelelse...

ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax near '(400),
PRIMARY KEY(column1),
UNIQUE (column1)
)' at line 4

Hvis jeg undlader text-feltet, har jeg ingen problemer... men jeg kan
simpelthen ikke se hvad der skulle være galt med dette felt....

Mvh. Jette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-12-01 16:21

On Sun, 9 Dec 2001 16:02:11 +0100, "Jette" <jni@omnix.dk> wrote:

> [...]
>);
>
>får jeg følgende fejlmeddelelse...
>

>ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax near '(400),

Du kan ikke angive en længde for et text-felt. Den skal kun hedde:
column3 text,

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jette

Dato : 10-12-01 02:15

"Mads Lie Jensen" skrev:
> Du kan ikke angive en længde for et text-felt. Den skal kun hedde:
> ..
> column3 text,
> ..

okay... tak skal du have