Rensning af udstødnng?
Fra : Morten

Dato : 09-12-01 15:52

Jeg har hørt at man kan hælde en sodavand i så skulle kulsyren rense den er
det rigtigt?
Hvad kan man ellers gøre?

Med Venlig Hilsen
Morten

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-12-01 16:39

Hmmm, hvad sker der så mon med det sukker der er i, den kommer til at hørme
af brændt karamel Det er bare min tanke, jeg aner ikke om der forholder
sig sådan.
På min maxi jeg havde før i tiden, der hældte jeg lidt benz i røret og satte
en stikke til, der efter kunne jeg banke en masse skidt ud, og det virkede
fint, men om det gør det på din, og om din er med cat, som jeg tror man skal
holde sig fra, ved jeg ikke.

Kim Larsen

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 09-12-01 17:26

> [...]
hørme
> af brændt karamel Det er bare min tanke, jeg aner ikke om der
Hmm tror også at man skal holde sig til danskvand... det er vist også godt
for bilmotorer engang imellem...

> [...]
> fint, men om det gør det på din, og om din er med cat, som jeg tror man

Lyder som en god ide måske benz først også banke derefter dansk-vand for at
rense det sidste ud
men det er nok en dum i det med cat...

/Hans-Jacob

Fra : Morten

Dato : 09-12-01 21:59

Ok sorry, men hvad fanden er cat??

Fading out
Peace E..........

Fra : Tim Sørensen

Dato : 09-12-01 22:10

> Ok sorry, men hvad fanden er cat??

En cat = Katalysator - Renser udstødningsgasserne delvist for kultilte.
Ret mig hvis det jeg skrev er helt tosset.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-12-01 00:45

Det er rigtigt at det er en katalysator. Det er også rigtigt at den renser
udstødningen for kulilte, men FDM har testet disse ting og fundet ud af at i
stedet for kulilte, så kommer der amoniak ud i stedet, på grund af den lave
hastighed. Der bliver simpelthen ikke varmt nok i cat'en til at lave en
ordenlig forbrændning. Det kunne også ses da min EU'er blev mere og mere
sløv, og jeg skiftede udstødning, den havde taget ca. 1½ kilo på !!!

Kim Larsen