Windows XP og ukendt hardware
Fra : Troels Jensen

Dato : 09-12-01 12:48

Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe mig med dette problem:

Jeg har netop hjulpet en ven med forskellige hardware-opgraderinger, og alt
fungerede fint, indtil vi lige skulle installere hans nyindkøbte XP, der
skulle fuldende værket. Så gik alt galt...... scanner, TV-kort, IR-enheder,
og - værst af alt - hans netkort vil XP'en ikke kendes ved. XP-en er så
venlig at fortælle, at det er nødvendigt at hente nye drivere, men det
hælper jo ikke meget, når mandens ADSL-forbindelse er sat ud af spillet.

De andre drivere til det netkort, der fulgte med hans pakke fra TDC, vil
XP'en heller ikke acceptere og jeg kan ikke herfra på TDC's hjemmeside finde
opdateringer til driverne, ligesom jeg ikke kan finde oplysninger om
netværkskortproducentens hjemmeside i det materiale, han fik fra TDC.

Hvad gør jeg?

M.v.h.

Troels Jensen

Fra : René-Lone.

Dato : 09-12-01 15:02

Hvis du vil oplyse din rigtige e-mail adr. så kan jeg sende dig en driver
der måske kan løse dit prob.

Fra : Jakob M

Dato : 09-12-01 17:57

> Hvad gør jeg?

Lægger det gamle styresystem ind, og finder driverne til XP. Så har du måske
lært til en anden gang, at man finder driverne til det nye styresystem før
man installerer.

Mvh
Jakob

Fra : Troels Jensen

Dato : 10-12-01 00:05

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så har du måske lært til en anden gang, at man finder driverne til det nye
styresystem før man installerer.

Tjaaah, bagklog kan man jo altid være - men jeg har opgraderet Windows'er
utallige gange hele vejen fra den første version, og har altså aldrig før
oplevet, at den nye version stort set ikke kunne bruge en eneste af de gamle
drivere, eller ikke har nye drivere med selv. Der er vel at mærke tale om
helt almindeligt hardware som scanner, netkort m.v. og ikke gammelt
specialudstyr.

Var der ikke engang noget, der hed "Plug and Play".......

m.v.h.
Troels

Fra : Jakob M

Dato : 10-12-01 00:22

> Var der ikke engang noget, der hed "Plug and Play".......

Du mener "Plug and pray"

Mvh
Jakob

Fra : Troels Jensen

Dato : 10-12-01 00:37

> Du mener "Plug and pray"

Ja, bortset fra, at her hjælper åbenbart end ikke bønner...

Fra : Crilles Bak Rasmusse~

Dato : 11-12-01 18:17

Hvis det er TDC ATM-netkort du har, så er der desværre ingen hjælp at hente,
da der nuværende drivere ikke understøtter XP, og der ikke er nye i vente.
TDC's løsning på problemet er at opgradere til et dyrere abonnement med
router.

/Crilles

Fra : kaernemaelk

Dato : 12-01-02 13:56

"Troels Jensen" skrev d. 09-12-01 12:48 dette indlæg :
> [...]

> M.v.h.
>
> Troels Jensen
>
> Du kan hente ATM driveren her (skal installeres som Win 2000)
http://www.dsl-faq.dk

Be good

http://www.kandu.dk/