Chart.dk og Validator ? :o(
Fra : Thomas H.

Dato : 09-12-01 10:23

Lidt ærgerligt! Hele min side kan gå i gennem Validatoren, lige indtil
jeg satte min Chart.dk counter på
Så fejler den på denne linie:

-----------
.... " src="http://cluster.chart.dk/chart.asp?id=42397&style=5">

^
Error: unknown entity "style"
-------------

hvilke egentlig undrer mig en del, for hvorfor blander den sig i, hvad der
står i en url ?

Og min Zip.dk counter laver også ballade:
----------
.... .dk/cgi-bin/zipstat/stats.cgi?brugernavn=Thomas_H&alle=ja" target="_to

^
Error: unknown entity "alle"
----------

Nogle forslag til, hvad jeg kan gøre ?

Thomas H.

Fra : jopa

Dato : 09-12-01 11:48

"Thomas H." skrev bla..
> Lidt ærgerligt! Hele min side kan gå i gennem Validatoren, lige indtil
> jeg satte min Chart.dk counter på
> Så fejler den på denne linie:

Skrot din Chart counter.
Nøjes med din Zipstat, og ret den til usynlig tæller så skulle den kunne
passere validatoren.

Måske ikke det ønskede svar på dit ? men tror ikke det kan laves anderledes.

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 09-12-01 11:54

"jopa" <j@jp-web.dk> skrev i en meddelelse

> Skrot din Chart counter.

hmmmm

> Nøjes med din Zipstat, og ret den til usynlig tæller så skulle den kunne
> passere validatoren.

Tjaa, det kunne jeg måske...

> Måske ikke det ønskede svar på dit ? men tror ikke det kan laves
anderledes.

Nææ, men er det ikke underligt, at den blander sig i, hvad der står i en URL
?
Det er da vel ikke 'ulovligt' at skrive "&" i et link er det??

Fra : jopa

Dato : 09-12-01 12:16

"Thomas H." skrev ..
> Nææ, men er det ikke underligt, at den blander sig i, hvad der står i en
URL

Det må du finde dig i hvis du absolut vil have den valideret

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 09-12-01 12:29

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da vel ikke 'ulovligt' at skrive "&" i et link er det??

Faktisk så skal det (så vidt jeg husker) være &amp; I hvert fald i xhtml.

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 09-12-01 12:52

"Andreas Haugstrup" <usenet@solitude.dk> skrev i en meddelelse

> Faktisk så skal det (så vidt jeg husker) være &amp; I hvert fald i xhtml.

Jamen...jamen! Jaaaaamen!, det var sgu da løsningen !! he heee..
Tak du! )

Thomas H.

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 12-12-01 19:01

D. Sun, 9 Dec 2001 10:22:36 +0100 syntes "Thomas H." <thhe@sol.dk> at
dk.edb.internet.webdesign.html skulle vide at
<3c132d33$0$25400$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>.

> [...]
>----------
>... .dk/cgi-bin/zipstat/stats.cgi?brugernavn=Thomas_H&alle=ja" target="_to

Ups...

Fejlen er rettet i næste version af ZIP Stat (kommer d. 24 dec.).

Jeg havde ellers fået den til at lave kode der validerede hos w3 (jeg har
brugt den på indekset på ZIP Stat på de sider hvor der er links til w3),
men der er åbenbart en kombination der er smuttet. Det er nemlig et lidt
tricky sted det der - uden at blive for teknisk - fordi URL'en (af hensyn
til kodegenbrug) ryger gennem et par funktioner og regular expressions.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.