Hjælp min pc kan ik kører stabilt mere
Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 08-12-01 23:19

Hej ng
min pc kan ik kører stabilt merer jeg har prøvet at installerer 98, Me,
win2000
der er ingen af de systemer der vil virke ordenligt jeg får mange gange en
blå skærm hvor den mangler en fil. ved 98 slukker den lige pludselig, og
genstarter, og nogen gange siger den at den har lavet en fejl i reg basen,
og genstarter, og når den har gjort det har den gendannet hele systemet så
jeg er nød til at installerer det hele igen. Ved Me bliver den rigtig
langsom hvis jeg højrer klikker går der næsten et min. før den reagerer.
hva i hulen kan der være galt jeg har loadet min bios dealt flerer gange.
kan der være vira på bundkortet (soltek sl-75drv)

hilsen en bekymret bruger

jm

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-12-01 11:29

"JOHN NIELSEN" <john.michael.nielsen@get2net.dk> skrev

> [...]

gange.
> kan der være vira på bundkortet (soltek sl-75drv)

Bundkortet har ikke virus (siger jeg med 99,7 procent sikkerhed, da du
teoretisk set kan være rent ind i en eksotisk virus, der laver ballade
med Bios'en).

Derimod lyder det lidt som om, at du er rendt ind i en hardwarefejl, og
det mest oplagte er RAM'em. Prøv at køre Memtest86
(http://www.teresaudio.com/memtest86/memt28.zip) og se om det skulle
afsløre nogle fejl.

Nu er jeg ikke helt klar over om dit chipsæt er VIA-baseret, men i så
fald skal du også sørge for at du har Via4in1 driverne installeret.

mvh
Peter

Fra : Antic

Dato : 09-12-01 15:10

> [...]
> hva i hulen kan der være galt jeg har loadet min bios dealt flerer gange.
> kan der være vira på bundkortet (soltek sl-75drv)

Har du husket at tjekke dine temperaturer??
--
Antic