Fiske ekkolod.
Fra : Mich@el

Dato : 08-12-01 17:25

Hejsa.

Er der nogen her i gruppen der kender Eagles transportable ekkolod
"Eagle Fish Easy Portable"
http://www.fishfinder.dk/product.asp?product=26&page=1

Jeg har en lille jolle, og overvejer at anskaffe mig sådan et.

Mvh.

Michael

Fra : Brian Kristoffersen

Dato : 09-12-01 15:53

Ja, sådan et anskaffede jeg mig i sommers, det er det samme som Eagle 128
strata, dvs. der er grålinjefunktion på.
Indtil videre har det fungeret upåklageligt, dog er der det at sige om
sugekoptransduceren at overfladen man sætter den på skal være ren og ikke
ru. Jeg har ikke haft problemer med den på min egen båd, men på en
foreningsjolle hvor der var en del alger/ujævnheder på, faldt den tit af.
Jeg bruger genopladelige batterier til det, da det godt kan blive dyrt hvis
man fisker meget.

mvh Brian

Fra : Jan Jensen

Dato : 10-12-01 00:40

Hej,
Jeg går ligeledes med tanker om at anskaffe mig et ekkolod - primært til
fiskeri på Øresund. Da jeg ikke har fisket med ekkolod før er jeg virkelig i
tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har talt med flere forhandlere og et par
gange fået svaret, at jeg bør vælge et Lowrance X85, da dette er noget af
det bedste - der er bare lige den lille detalje, at det koster små kr.
5000,-.
Skal man virkelig op i de prisklasser for at få et rimeligt ekkolod til
fiskeri på ca. 20 meters dybde? - Når man ser bort fra området omkring Ven
er der de fleste steder i Øresund maks. 15-25 meters dybde.
Hvad bør jeg se efter, hvis jeg ønsker en rimelig kvalitet til en fornuftigt
pris ??
På forhånd tak.
Mvh Jan

Fra : KIM PRÆBEL

Dato : 11-12-01 01:15

Hej Jan!

X-85´eren er er et suverænt ekkolod, som du med garanti ikke vil skifte ud
de næste mange, mange år. Men korrekt - det er en dyr sag.
Det som gør dette lod dyrt, er den store sendestyrke(dvs bedre opløsning),
det store display(med god opløsning-> flere detaljer), samt softwaren.
Alle "småbådshajerne" bruger dette lod eller et af tilsvarende kvalitet. Men
skal du "bare" bruge det til det alm. øresundsfiskeri, er det efter min
mening lidt overkill med et x-85.
Mit råd er at gå efter et lod i middel prisklassen, selvfølgelig med
grålinie, et godt og overskueligt display, og en rimelig sendestyrke. Et råd
vil være at finde et som gemmer dine indstilliger, for det er
p....irreterende at skulle indstille lodet hver gang det har været slukket.
Hvis du alligevel vil købe et x-85, skal du skynde dig, for de produceres
ikke mere....
Held og lykke i grejjunglen!

Kim

Jan Jensen <trej@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nASQ7.197$W33.4976@news.get2net.dk...

Fra : affe

Dato : 11-12-01 14:03

Hej.
Priset på X-85 är något högt kanske, men du får ju ett kanonlod. Om du vill
ha ett ekolod i mellanklassen så finns det ju X-65 som också är ett mycket
bra lod men kostar mycket mindre än X-85.

Skitfiske och god jul.
/Affe