Sortering efter COUNT(*) i MySQL
Fra : Niels Skovmand

Dato : 08-12-01 15:15

Hej!

Jeg er løbet på et ret irriterende problem, som jeg ikke selv kan finde ud
af..

Jeg har en tabel i min MySQL-database, der hedder: log_logins
I denne tabel kommer der en record hver eneste gang der er en der logger på.

Tabellen indeholder flg. felter:
id (auto_increment)
user (brugerens id)
time (tidspunktet)

Nu vil jeg gerne lave et udtræk fra tabellen, hvor jeg får feltet USER og
ANTALLET AF LOGINS, dvs.

"SELECT user, COUNT(*) FROM log_logins WHERE user = x"

Men jeg vil gerne have udtrækket sorteret, således at jeg får den mest
besøgende person først, osv.

Hvordan kan jeg det?

På forhånd tak!

Niels Skovmand.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-12-01 15:39

On Sat, 8 Dec 2001 15:15:03 +0100, "Niels Skovmand" <woodman@wman.dk>
wrote:

>"SELECT user, COUNT(*) FROM log_logins WHERE user = x"

"SELECT user, COUNT(*) AS visits FROM log_logins GROUP BY user ORDER
BY visits DESC"

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender: