Stjerne Trafik
Fra : DED

Dato : 08-12-01 10:25

Hej
Jeg har lige lånt en kammerats Star Traffic potte, når jeg lader scooteren
stå i tom gang i et 2-3 sek og giver fuld gas er optrækket kanont. Men når
jeg kommer kørende og fx skal dreje og gasser ned og stopper hurtigt og
giver gas er optrækket skod. Den har også et dødpunt ved 45, hvor den ikke
rykkede... jeg satte 8g ruller i og så blev det ved 60 og det hjalp lidt
med at den ikke rykkede.. Hvordan kan det være??
jeg har indstillet luftskruen

Fra : RpR

Dato : 08-12-01 15:11

> [...]
> rykkede... jeg satte 8g ruller i og så blev det ved 60 og det hjalp lidt
> med at den ikke rykkede.. Hvordan kan det være??

Lyder som din vario / rem der kager i det. Rens vario og ruller i WD 40 og
tør godt efter. Se om ikke det hjælper.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 08-12-01 22:48

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Lyder som din vario / rem der kager i det. Rens vario og ruller i WD 40 og
> tør godt efter. Se om ikke det hjælper.

I WD-40 ? Så begynder det da først at gå i kage.. Han skal da tørre det af i
noget der kan fjerne det fedt der evt.
sidder! Det skulle ikke undrer mig om variatoren er slidt fordi den har
kørt med begrænsninger !
Det med optrækket efter 2-3 sek, må have noget med kaburatoren/membranen at
gøre.. ! Eller som RpR siger, variatoren.
Som jeg forstår det, skal den helt ned i omdrejninger og hente den. Så
sejtrækket den..

> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com

/Thomas , der lige sletter halveden af RpR's LANGE signatur !

Fra : RpR

Dato : 09-12-01 00:53

> I WD-40 ? Så begynder det da først at gå i kage.. Han skal da tørre det af
> noget der kan fjerne det fedt der evt.
> sidder!

WD 40 _er_ affedtende og virker supert til formålet. I øjeblikket du har
sprøjtet det på ser du det sorte stads i varioen blive flydende og så er det
bare at tørre det ud.

Fra : Mads Stetter

Dato : 09-12-01 13:24

> WD 40 _er_ affedtende og virker supert til formålet. I øjeblikket du har
> sprøjtet det på ser du det sorte stads i varioen blive flydende og så er
> [...]

WD40 er IKKE affedtende.... Tænkt før du skriver sådan noget Bævs

Det er vandfortrængende og 1000 andre ting, man kan faktisk bruge det til
alt, pånær lige at affedte!

Hvis du ikk tror mig bette brian så smør det på din bremseskive og tag den
med 100km/h imod et kryds med rødt lys... Så vil du opdage at det var lidt
dumt at smøre dette vidundermiddel på, i den tro at det var affedtende! :-/

Nå men go jul dér....

MVH MAds Stetter

Fra : RpR

Dato : 09-12-01 14:58

> WD40 er IKKE affedtende.... Tænkt før du skriver sådan noget Bævs

Tænk selv. Smør du et emne godt ind i noget olie, tjære og lidt af hert og
kom lidt WD 40 på, så skal du se underværker.
Jeg VED det virker, om folk så vil bruge det er op til dem.

Fra : Mads Stetter

Dato : 09-12-01 15:10

> [...]
> kom lidt WD 40 på, så skal du se underværker.
> Jeg VED det virker, om folk så vil bruge det er op til dem.

Og hvor er det lige du får den affedtene effekt ind i det eksempel?

Det affedter jo ikk... indse det!

Men det er glimrende til at fjerne olie med.. Når jeg har rodet med min mc
vasker jeg altid mine hånder i WD40, og så i almindeligt sæbe bagefter, for
at få den fedtede hinde af hænderne!

Mvh Mads Stetter
DT125R

Fra : RpR

Dato : 09-12-01 15:18

> Og hvor er det lige du får den affedtene effekt ind i det eksempel?

Ved at det fjerner olie og fedt?

Fra : Mads Stetter

Dato : 09-12-01 15:26

> Ved at det fjerner olie og fedt?
>
> --
>
> - RpR

Jamen for fanden... det hjælper jo ikk når det efterlader en fedtet hinde
bagetter! TÆNK DIG OM!!!

Bævs

Det er mit sidste indlæg i den her tråd!

MVH Mads Stetter

Fra : Ditlev Møller

Dato : 09-12-01 18:02

WD-40 består mest af diesel,så hvordan har du tænkt dig det skulle affedte

Hisen Ditlev

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 09-12-01 22:17

"Ditlev Møller" <dcm@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> WD-40 består mest af diesel,så hvordan har du tænkt dig det skulle affedte

ret mig hvis jeg tar fejl
Det er råolie, der er tilsat lidt silicone og andet guf..

virker ikke affedtende men som RpR skriver, man kan godt rense vario'en af
med det.. den blir bare ikke fedtet af, den blir renset..

Fra : RpR

Dato : 10-12-01 06:59

> virker ikke affedtende men som RpR skriver, man kan godt rense vario'en af
> med det.. den blir bare ikke fedtet af, den blir renset..

Godt, så lader vi være med at kalde det affedtende, men det virker fortsat!
Og det er der ingen der kan gøre noget ved, heller ikke Mads Stetter..

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-12-01 14:37

> Godt, så lader vi være med at kalde det affedtende, men det virker
fortsat!
> Og det er der ingen der kan gøre noget ved, heller ikke Mads Stetter..

Det kan godt være du kan fjerne div. fedtede ting i variatoren, men du
lægger en ny hinde af WD-40, som er lige så fedtet !
Så må du jo bruge noget sprit eller noget til sidst for at få en Vario der
ikke er glattere end en supermodels røvballer !

/Thomas

Fra : Mads Stetter

Dato : 10-12-01 15:20

> [...]
fortsat!
> Og det er der ingen der kan gøre noget ved, heller ikke Mads Stetter..

Åhh, der skal sku meget til at overbevise dig om noget RpR....

Jeg har ikk på noet tidspunkt sagt at det ikk virker, blot at det ikk er
affedtene!

Nå men fortsat go dag dér!

MVH Mads Stetter

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 10-12-01 16:48

> [...]

fortsat!
> Og det er der ingen der kan gøre noget ved, heller ikke Mads Stetter..

jep.. jeg ordner selv vario med WD40.. og alt andet jeg kan komme i nærheden
af..

nogen erfaringer med at bruge det som låse olie???

--
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 70 Km/t

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-12-01 17:17

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nærheden
> af..
>
> nogen erfaringer med at bruge det som låse olie???

Det er fortinneligt til låseolie... Så brug du bare det!

MVH Thomas Buus

Fra : RpR

Dato : 10-12-01 17:34

> Det er fortinneligt til låseolie... Så brug du bare det!

Holder kun i max en uge, så piver din lås igen og er svær at dreje.
Er godt "lige nu og her", men holder ikke i længden.

Fra : MPJ

Dato : 10-12-01 17:25

tjæk lige min nye hjemmeside på www.mopedpower.cjb.net