Problemer med min TB 1,2GHZ
Fra : Jean Pierre

Dato : 08-12-01 10:19

Hej NG jeg har lige købt en Thunderbird 1,2 GHZ med et ECS K7S5A board til.
Da jeg fik det hjem smækkede jeg mine SD ram i, og satte dem og CPU'en til
133 MHZ på bussen, så min CPU ville kører mine 1,2GHZ. Men detsværre melder
windows om fejl i systemet når jeg vil starte. Den skriver at den ikke kan
finde en fil i windows/system32/config og at jeg skal bruge Win CD'en til at
reparerer windows. Hvis jeg sætter CPU'en ned til 100mhz på bussen så kører
det uden problemer, men kun 900 mhz. Nu har jeg så lige fået mine 256 PQI
PC2100 DDR ram, og den gør præcis det samme, selvom jeg regnede med at det
var ramne som ikke kunne trække det. Nogen forslag eller nogen som kender
til mit problem?

MVH
Jean Pierre Kossmann.

Fra : orbital

Dato : 08-12-01 11:16

On Sat, 8 Dec 2001 10:19:16 +0100, "Jean Pierre" <jp@aub.dk> wrote:

> [...]
>var ramne som ikke kunne trække det. Nogen forslag eller nogen som kender

Hvad er det for en windows ? og er den installeret fra en frisk med
det bundkort ? Har den fået kilde-cd'en hvis den har spurgt efter det
?

Ja, jeg går sådan set ud fra, at det er windows98, for med win2k/xp
kan man i reglen ikke skifte bundkort uden reinstallation.

Jeg synes, det problem, du nævner, er meget almindeligt for K7S5A. Jeg
kender ikke lige kuren. En bios opdatering er altid en god ting, - men
også det har mange problemer med K7S5A, og det kan jo være fatalt.

Prøv at spørge på forum på http://www.ocworkbench.com

Det er alletiders forum. Måske kan een her komme med løsningen.

Endelig kan du føle på cpu-køleren. Er den over 50 grader ?

Jeg tror bestemt, der er en løsning. Tag ikke fejl af det.

mvh

John

Fra : Jean Pierre

Dato : 08-12-01 11:26

Hej John. Det er Windows XP jeg kører med og jeg har lavet en reinstallation
af det. Det sjove er at jeg ikke kan installerer mens jeg har min CPU oppe
på 1,2GHZ fordi så siger den under installationen at der mangler filer og så
vil den ikke fortsætte, men på 900mhz kører den fint.
Jeg har opdateret bios da det var min første tanke :).
Min CPU ligger stabilt på 39 grader når den ikke har så meget at lavejeg kan
så ikke se hvad den ligger på på 1,2 andet end hvis jeg kigger efter i bios
og der ligger den som regel på 40-42 grader. hvis den har stået i 10
minutter og glanet i bios.
Prøver lige på det board der i hvert fald :)

MVH Jean Pierre

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-12-01 13:23

"Jean Pierre" <jp@aub.dk> wrote in message
> [...]
> på 1,2GHZ fordi så siger den under installationen at der mangler filer og

> vil den ikke fortsætte, men på 900mhz kører den fint.

Jeg havde et lignende problem for nyligt, dog på et andet system
(A7V133+Athlon 1,4 GHz). Hver gang jeg forsøgte at installere Windows XP,
fik jeg en fejl om at installationen ikke kunne læse bestemte filer. Det
viste sig, at den ene af mine RAM blokke havde en fejl, for da jeg pillede
den ud, virkede alt som det skulle. Prøv evt. at installere Windows XP med
kun en RAM blok, og se om ikke det hjælper.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Jean Pierre

Dato : 08-12-01 13:27

Har som sagt prøvet med: NCPI 128 MB PC133 SD Ram, 256 PC133 SD Noname Ram,
256 PC133 SD Apacer Ram, 256 PC2100 PQI DDR Ram, 128 PC2100 Hyndai DDR Ram.
Med samme irriterende resultat :(

MVH Jean Pierre

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-12-01 17:05

> [...]
Ram,
> 256 PC133 SD Apacer Ram, 256 PC2100 PQI DDR Ram, 128 PC2100 Hyndai DDR

Underligt! Hvornår købte du bundkortet? Hvis det er købt indenfor de sidste
14 dage via internettet, bør du efter min mening returnere det og købe et
bundkort med enten AMD 761 eller VIA KT266A chipset.

Fra : Jean Pierre

Dato : 08-12-01 11:28

Forresten så er det ikke fordi jeg clocker den. Jeg har købt CPU'en som 1,2
GHZ og det er meningen at motherboardet skal stå som 133mhz på BUSSEN fik
jeg at vide. Boardet supporter op til 2ghz med AMD XP så jeg tror heller
ikke det er boardet som ik understøtter det.

Fra : orbital

Dato : 08-12-01 12:01

http://www.ocworkbench.com i Forum side 5

'New Official 011121 bios solved my 133/133 problem'

læs det

Den bios er fra 4. december !
http://www.ecs.com.tw/download/download.htm

Læs nu flash vejledningerne. Er det en ami bios ?

mvh

John

Fra : orbital

Dato : 08-12-01 12:09

Hvad med strømforsyningen ?

Kan det være ram ? Du har ganske vist samme fejl med 2 slags ram. Men
PQI har ikke så godt ry (efter hvad jeg har hørt), men skulle dog
kunne køre nominelt.

Der er også et forum på http://www.amdmb.com men de er mere
tungsindige lige nu. Skriver om revisioner af bundkortet 0 til 4. At 4
er dårlig.

mvh

John

Fra : Jean Pierre

Dato : 08-12-01 12:18

Nu smækker jeg lige mit A-drev til og henter den BIOS ja det er AMI bios den
kører med og med LAN on board (Som faktisk kører ligeså godt som mit 3com)
Jeg ved godt at PQI ik har et godt ry men de er billige :). Desuden brugte
jeg Apacer SD ram før og der virkede det heller ikke, og jeg har lånt en 128
MB Hyndai DDR blok af en bekendt og der virkede det detsværre heller ikke
selvom der står i manuallen at Hyndai er understøttet.
Prøver lige den bios der, havde ellers opgraderet min bios for nyligt så jeg
havde detsværre ikke set at der var kommet en ny, og jeg som gik og troede
jeg havde den nyeste. :)
Jeg vender tilbage :)

Fra : Jean Pierre

Dato : 08-12-01 12:44

Har opgraderet bios og den gik altså ikke. Satte den til 1,2GHZ lige efter
reboot og så kom der stor flot blå skærm frem da windows startede med:
BAD_ERROR_SYSTEM_CONFIGURATION
Please remove all newly installed hardware blablabla.
Og så prøvede jeg lige at genstarte igen og så istedet for blå skærm kom min
famøse besked frem med at windows ikke kunne finde en fil i
windows\system32\config\system
biblioteket. :( Og nu er den nede på 900mhz igen med 100 på bussen og kører
som før.

MVH Jean Pierre

Fra : Søren

Dato : 08-12-01 14:38

> [...]
> var ramne som ikke kunne trække det. Nogen forslag eller nogen som kender

Dit problem er beskrevet her , kør evt. memtest86 den vil give yderlig
sikkerhed for om det er denne fejl.
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=0037
92

Jeg ville personligt få byttet bundkortet.

Mvh Søren

Fra : Jean Pierre

Dato : 08-12-01 15:30

Okay øhm... Nogen der har haft dårlig erfaring med
ASUS A7A266 - ATX - SOCKET A - 266MHZ ?
Jeg har tidligere haft ALI chipset og det kørte bare finno :). Vil da ikke
gå ud og bytte det til noget skod hvis det er.
Nogen kommentarer?

MVH Jean Pierre

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-12-01 17:07

> [...]
> Jeg har tidligere haft ALI chipset og det kørte bare finno :). Vil da ikke
> gå ud og bytte det til noget skod hvis det er.

Køb ikke dette bundkort! AliMagik 1 chipsettet yder dårligere end SiS 735.
Sats i stedet på Asus A7V266-E med VIA KT266A chipset.

Fra : Jean Pierre

Dato : 08-12-01 17:11

OK har også lige spurgt rundt omkring VIA og har kun hørt godt så det må det
blive :).

Fra : Jean Pierre

Dato : 08-12-01 15:29

Kan nogen lige give mig en Fill in på hvad "MrAthlon Syndrom" er? :)