Hvilket mærke SDRAM
Fra : Klaus Jensen

Dato : 08-12-01 09:33

Hej!

Jeg skal have fundet 512MB SDRAM og smide det på et Asus A7A266 motherboard,
der skal køre med en Athlon XP1600+.

Der er så mange mærker billig RAM, og jeg ved ikke helt, hvad jeg skal
vælge.

Jeg har fundet frem til følgende muligheder på edbpriser, som alle ligger på
ca. 5-600kr:
- MAB-Memory 512MB
- PQI 512MB (4x64Bit Double Side)
- PQI 512MB
- Transcend 512MB
- Veritech 512MB

Hvad skal jeg vælge, og hvad er det nu lige for noget med 4x64bit Double
Side - noget jeg skal bekymre mig om?

- Klaus

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 08-12-01 09:56

In article <3c11d004$0$62284$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
i@remain.anonymous.com says...

> Jeg skal have fundet 512MB SDRAM og smide det på et Asus A7A266 motherboard,
> der skal køre med en Athlon XP1600+.

Hvis du skal ud og have nyt bundkort, hvorfor så ikke få et der kører med DDR
RAM? Forskellen i prislejet er ikke overvældende og du får et mere
"fremtidssikret" system oveni i hatten sammen med bedre performance.

> Jeg har fundet frem til følgende muligheder på edbpriser, som alle ligger på
> [...]

De er ca. lige gode alle sammen, så længe man ikke skal overclocke. Jeg har
selv haft PQI og Veritech (dog i 256 MB moduler) og der har ikke været nogle
problemer med dem. Du skal være opmærksom på at en del folk har klaget deres
nød i disse nyhedsgrupper ang. 512 MB PQI moduler. Jeg har læst om flere, hvor
moduler simpelthen ikke virkede korrekt efter installation.

> Hvad skal jeg vælge, og hvad er det nu lige for noget med 4x64bit Double
> Side - noget jeg skal bekymre mig om?

Det behøver du ikke at bekymre dig om, når du kører AMD.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-12-01 16:41

>Det behøver du ikke at bekymre dig om, når du kører AMD.

Men hvad med når man kører Intel, på et BX board?

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 08-12-01 16:36

"Klaus Jensen" <i@remain.anonymous.com> skrev

> Jeg skal have fundet 512MB SDRAM og smide det på et Asus A7A266
motherboard,
> der skal køre med en Athlon XP1600+.

Motherboardet tager også DDR Ram - hvorfor vælger du ikke det?

Mht. hvilket af de billige mærker du skal vælge, så kan det stort set
være ligegyldigt. Du skal dog være opmærksom på, at fejlprocenten, efter
udsagnene her i gruppen at dømme, er højere på de billigere mærker end på
fx Apacer, Crucial og Kingston.

mvh
Peter

Fra : Klaus Jensen

Dato : 09-12-01 14:04

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> motherboard, der skal køre med en Athlon XP1600+.
>
> Motherboardet tager også DDR Ram - hvorfor vælger du ikke det?

Fordi det koster det dobbelte, og jeg kan altid købe det til senere (når
priserne er mere lempelige).

Det er en PC til min far, og jeg ligger også under for budgetmæssige
restriktioner, og så synes jeg det ville være tåbeligt at kaste pengene
efter dobbelt så dyr RAM, der næppe vil give en mærkbar hastighedsforøgelse.

Og vejet op mod hinanden: 256MB DDR-RAM og 512MB SDRAM, så synes jeg ikke
valget var svært.

- Klaus