Ram-krav
Fra : Lars Overgaard

Dato : 08-12-01 01:13

Lige et hurtigt spørgsmål...

Kan RH 7.2 ikke installeres på en maskine med 16Mb RAM?

Jeg får fejlen "You do not have enough RAM to install Red Hat Linux on this
machine" kastet i hovedet.

/Lars

Fra : Bo Simonsen

Dato : 08-12-01 02:55

Lars Overgaard wrote:

> Lige et hurtigt spørgsmål...
>
> Kan RH 7.2 ikke installeres på en maskine med 16Mb RAM?

Næppe

> Jeg får fejlen "You do not have enough RAM to install Red Hat Linux on this
> machine" kastet i hovedet.

Afaik har Redhat's installation en kæmpe ramdisk, og denne kræver over 16 Mb ram.

Prøv evt, at vælge tekst installation.

Dit sidste alternativ er Debian eller Slackware, da jeg vil gætte på
Suse og mandrake har det på samme måde.

Bo Simonsen

Join the GNU revolution!

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 08-12-01 09:34

Bo Simonsen wrote:

<snip>
> Dit sidste alternativ er Debian eller Slackware, da jeg vil
> gætte på Suse og mandrake har det på samme måde.
<snip>

Dit gæt holder for SuSE:

* A minimum of 64 MB are required for the installation with
YaST2. The minimum installation in text mode is possible with 48
MB.

Fra suse.de/en...

Slack eller Debian er nok vejen at gå, hvis man har mindre end
64MB.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Kent Friis

Dato : 08-12-01 09:50

Den Sat, 08 Dec 2001 09:34:26 +0100 skrev Thomas Alexander Frederiksen:
> [...]
>
>* A minimum of 64 MB are required for the installation with
>YaST2. The minimum installation in text mode is possible with 48

Så var det _derfor_ den 16MB maskine jeg installerede SuSE 7.2 på
swappede flere minutter hver gang vi skiftede "program-kategori"...

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 08-12-01 11:55

Kent Friis wrote:

<snip>
> Så var det _derfor_ den 16MB maskine jeg installerede SuSE 7.2
> på swappede flere minutter hver gang vi skiftede
> "program-kategori"...
<snip>

7.2 kan man jo så åbenbart godt med, men selv på min lille boks,
der ellers har 64 MB, tager det godt med tid at skifte kategori.
Min store boks klarer det noget bedre, men har selvfølgelig også
512 MB

--
MVH
Thomas A. Frederiksen