Kuhli ål og sand
Fra : Thomas Petersen

Dato : 07-12-01 21:46

Jeg tænkte på om Kuhli ål rent faktisk er i stand til at grave sig ned i
akvarie sandet? Akvariegrus tror jeg ikke på, men sand? Nogen med erfaring
på det område?

Fra : thomas schreiber

Dato : 07-12-01 21:52

Var det ikke bedre at stille spørgsmålet om kuhli ål rent faktisk VILLE
grave sig ned i sand.
Alle fisk er vel i stand til at grave sig ned i sand. Også kuhliål, men
hvorfor skulle de gøre det?

Har aldrig set dette ske i praksis, og kunne heller ikke se hvorfor de
skulle gøre det. Men igen.
Du kunne jo tage forbi en af vores statsfinancierede vidensdatabaser(et
bibliotek), og så finde
en bog om kuhli ål. De har ofte flere og bedre bøger end man lige regner
med.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

" Op i røven netetikette ! Længe leve anarkiet på nettet ! "

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-12-01 20:41

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message

> Du kunne jo tage forbi en af vores statsfinancierede vidensdatabaser(et
> bibliotek)

Kun for ganske få forkælede - normalt betales de af kommunekassen.

mvh
Jan

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 07-12-01 22:15

> Jeg tænkte på om Kuhli ål rent faktisk er i stand til at grave sig ned i
> akvarie sandet? Akvariegrus tror jeg ikke på, men sand? Nogen med erfaring
> på det område?

Ja, det kan de godt finde på. I naturen laver de små gange i bundlaget, hvor
de gemmer sig om dagen. I akvarier gør de det mere i grus end i sand, fordi
sandet styrter sammen.
Men du kan prøve at fremprovokere det, ved at grave et gennemsigtigt
plastikrør ned i bundlaget, helt fremme ved frontruden (men hold åbningerne
fri, så de kan finde røret). Så kan du være heldig at se dem dernede.

Torben

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 08-12-01 11:05

> [...]
> akvarie sandet? Akvariegrus tror jeg ikke på, men sand? Nogen med erfaring

Jeg har haft kuhliål i et akvarie med spaghnum på bunden, og der "gravede"
de sig ned i bundlaget. Om de vil gøre det i sand ved jeg ikke.

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk