Mon ikke der et sted i din aftale er en pasus a la "der tages forbehold for
force majeure, strejker, lockout, afgiftsændringer, ændringer i oliepriser,
regeringsindgreb ect" så de alligevel har en sikkerhedsventil for at kunne
hæve fragten
Desuden kunne det være forhøjelsen kommer, fordi din nuværende pris er
baseret på en hvis årlig mængde, som ikke er opfyldt.
I modsat fald ville jeg skriftlig bede dem argumentere for forhøjelsen og
ved et utilfredsstillende svar finde en alternativ transportør.
På den anden side svarer forhøjelsen til ca. 10 kroner pr. pakke. Mod dette
får du nogle fordele, som de andre leverandører på markedet ikke tilbyder.
Hvis det fortrinsvis er private du handler med, er den bedste
forsendelsesform postvæsenet.
Mange glemmer, at PostDanmark og især DSB Gods i mange år har kørt til langt
under de reelle produktionsomkostninger. En rapport fra Rigsrevisionen om
DSB Gods godtgjorde, at der på 4 år var tabt 4.6 milliarder (skatte)kroner.
Mange transportkøbere vil i den kommende periode opleve endog storre
prisforhøjelser på transport indenfor landets grænser.
Hilsen
Flemming
Christopher Højsbo <christopher@nybro.dk> skrev i en
news:9v08hl$scm$1@eising.k-net.dk...
> Problemet som jeg ser det er, at ingen andre firmaer tilbyder den samme
> fleksibilitet som Post Danmark, hvad angår udlevering til privatkunder,
> håndteringen af efterkravet osv.
>
> /c
>
> "Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c139d94$0$47277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "Christopher Højsbo" <christopher@nybro.dk> wrote in message
> > news:9uqiua$8g9$1@eising.k-net.dk...
> > > Jeg har en aftale med Post Danmark vedrørende Postens Erhvervspakker.
> Mit
> > > firma sender ikke det store antal pakker, cirka 20 stykker pr. måned.
> > > Pakkerne bliver typisk sendt som efterkravspakker.
> >
> > Der findes jo både PakkeTrans, Apost og sikkert andre, hvorfor ikke
bruge
> > dem istedet?
> >
> > --
> > Mvh
> > Martin Kiefer
> >
www.kiefer.dk
> >
> >
> >
>
>