pc til spil & grafisk arbejde (photoshop, ~
Fra : Casper G Thomsen

Dato : 07-12-01 14:48

OBS Dette er en lettere revideret repost. Jeg har en mistanke om at
min hotmailafsenderadresse gjorde at mit tidligere indlæg blev
sorteret fra hos en del af Jer. No? Så jeg tillader at gentage mig
selv fra en anden adresse. Bær over...

Ny pc til max. 7.500,- kr. Jeg har prøvet at finde en balance mellem
mest ydelse for pengene, et stabilt system og en pc som ikke larmer
alt for meget. Jeg har ikke erfaring med at fifle med overclocking og
finetuning.

Jeg vil meget gerne høre Jeres mening om nedenstående konfiguration.
Er der nogle bommerter blandt mine valg? Ser det fornuftigt ud? Etc.

Jeg regner med at købe Window XP præinstalleret (ikke inkluderet i de
7.500 kr.).

PROCESSOR - AMD Athlon Thunderbird 1,4 GHz, 266 MHz Bus
BUNDKORT - Asus A7V133C, ATX (266FSB)
CPU-KØLER - Cololermaster Socket A/7/FCPGA UP TO 1.4GHZ
KABINET - Aopen HQ48Pro-A/MT 300W 3x3.5" 3x5.25" ATX P4
HARDDISK - IBM Deskstar 60GXP, 60GB, IDE100
LYDKORT - Creative SB Live! Player 5.1 PCI, Bulk
RAM - 512MB KINGSTON SDram PC133 64MX64 PC133 CL3 VALUE
GRAFIKKORT - ASUS AGP-V7100 GeForce2 MX-400, 64MB, TV OUT Pro til
1.081,-
eller - Aopen GeForce 2 Pro/AGP 64MB DDR Tv-Out Retail til 1.262,-

Jeg har ikke kunne finde nogle udtalelser om Aopen-kortet. Rimeligt
nyt? Det ser umiddelbart ud som om man får meget for de 181,- kr.
ekstra - er det for godt til at være sandt? Har ikke rigtigt hørt
noget om Aopens geforce-kort. Er jeg bedre tjent medet Asus?

Jeg regner med at kunne genbruge mit Samsung cdrom-drev og min HP
cdrom-brænder fra mit gamle AMD K6 233mhz system. Er det helt forkert?

Kan min gamle IBM 4,3GB hardisk også genbruges i det nye system?

Jeg takker på forhånd for Jeres respons - og håber ikke min post er
blevet for lang.

mvh
casper

Fra : Deaster

Dato : 07-12-01 14:54

"Casper G Thomsen" <caspergt@bitnisse.dk> wrote in message
> OBS Dette er en lettere revideret repost. Jeg har en mistanke om at
> min hotmailafsenderadresse gjorde at mit tidligere indlæg blev
> sorteret fra hos en del af Jer. No?

Hvorfor skulle den det, du sender jo et indlæg på usenet?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 07-12-01 23:50

> [...]
> 1.081,-
> eller - Aopen GeForce 2 Pro/AGP 64MB DDR Tv-Out Retail til 1.262,-

Priserne er taget fra edbpriser.dk!
Hvad ville jeg ændre (prisforskel i forhold til dit valgte i parentes) :
PROCESSOR - Athlon Palomino XP 1600+ (1400MHz) til 1276,- (67,-)
BUNDKORT - Microstar K7T Turbo ATX til 879,- (40,-)
RAM - Apacer 512MB PC133 (21,-)

Hvorfor ?
Processor - den er nyere og hurtigere og til 67,- hvorfor ikk ? :)
Bundkort - fordi ASUS har køler på deres chipsæt, hvem husker ikke de
gode gamle dage med 486 og Pentium kølerne rrrrrr.....rrrrrrrr.....
MSI boardet er lidt mere stabilt, men dog en smule langsommere (ifølge
anandtech.com)
Dog et dejligt board, superlækkert og ligger godt i et kabinet :) har det
selv, og har anbefalet det til andre der også er superglade for deres!
Ram - jeg kan nu bare godt lide det mærke :) men Kingston skulle også være
godt!

> [...]
> ekstra - er det for godt til at være sandt? Har ikke rigtigt hørt
> noget om Aopens geforce-kort. Er jeg bedre tjent medet Asus?

mht skærmkort - jeg ville nok vælge Aopen - det er trods alt en GF2 Pro i
stedet for en MX400 der sidder på. Dog er ASUS nok bedre til at lave
grafikkort end Aopen er.
Men jeg spiller heller ikke så meget og går ikke vildt op i om det kan vise
17 eller 21 frames pr sekund :)

> Jeg regner med at kunne genbruge mit Samsung cdrom-drev og min HP
> cdrom-brænder fra mit gamle AMD K6 233mhz system. Er det helt forkert?

Hvis cd-rom drevet er et 2x ville jeg nok opgradere det :) men ellers er det
jo
op til dig selv, det er dig der skal vente på det hvis det er for langsomt!
Ellers koster de jo ikke alverden!

> Kan min gamle IBM 4,3GB hardisk også genbruges i det nye system?

Det kan den sikkert! Men jeg ville nok kun bruge den som lager da den
sikkert ikke
er IDE100

> Jeg takker på forhånd for Jeres respons - og håber ikke min post er
> blevet for lang.

Det var så lidt ! :)

> mvh
> casper