Nogen der har handlet i planteimporten?
Fra : thomas schreiber

Dato : 07-12-01 11:07

Hej,

Jeg faldt over deres hjemmeside igår aftes, og de har nogle ret lave priser
hvad fisk angår.
Derudover har de en masse fisk man normalt ikke ser.

Kan det betale sig at køre til KBH fra Århus for at købe fisk hos dem?
Nogen gode/dårlige oplevelser?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 07-12-01 11:47

> Jeg faldt over deres hjemmeside igår aftes, og de har nogle ret lave
priser
> hvad fisk angår.
> Derudover har de en masse fisk man normalt ikke ser.

Jeg har ingen erfaringer med dem og kender dem heller ikke, men jeg kiggede
lige på deres hjemmeside efter at du skrev de havde stort udvalg til
rimelige priser. Du har ret. I forhold til samtlige de steder jeg har været
i Jylland og på Fyn, har de et stort udvalg og som regel rimelige priser.
Men hold da fast en pris for Hypancistrus zebra mallen...560 kr. pr. stk.
Jeg har købt dem for 250 kr. pr. stk. i Avifauna.

Torben

Fra : Søren

Dato : 07-12-01 11:52

Har kun gode erfaringer med dem, tror dog ikke det kan betale sig at køre så
langt efter det. Der skulle vist ligge nogle gode forretninger i Ålborg

--
SOS - www.hourbabe.com & www.tgp2galleries.com
icq#: 102169245

Fra : thomas schreiber

Dato : 07-12-01 12:01

Når en vare er sjælden eller efterspurgt vil prisen også stige.

Måske man kunne lave en tur fra Århus(jylland) til planteimporten?
Så kunne vi deles om udgifterne.

/Thomas

Fra : Sofie

Dato : 07-12-01 12:35

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derudover har de en masse fisk man normalt ikke ser.
>
> Kan det betale sig at køre til KBH fra Århus for at købe fisk hos dem?

Hejsa.

Da jeg boede i Kbh. handlede jeg altid der.
Nu bor jeg i Holstebro, men skal altid et smut ind til dem.
Jeg ved ikke om det kan betale sig, men hvis du alligevel
skal derover kan du jo ligeså godt ta´ ind og kigge.

Mvh.
Sofie.

Fra : schutz.dk

Dato : 07-12-01 17:12

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
> [...]
priser
> hvad fisk angår.
> Derudover har de en masse fisk man normalt ikke ser.
<snip>

Jeg har desværre kun dårlige erfaringer med dem...

Den gang jeg skulle starte mit malawi eventyr foregik indkøbene hos dem (da
min far i sin tid kun havde haft gode erfaringer med dem!)
Men der var altså sygdom i fiskene, hvilket gjorde at mit nystartede
malawiakvarium udviklede sig til en kirkegård.

My 2-cents...

-Jacob

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-12-01 19:21

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9uq4eb$2jk$1@sunsite.dk...
> [...]
> Derudover har de en masse fisk man normalt ikke ser.
>
> Kan det betale sig at køre til KBH fra Århus for at købe fisk hos dem?

Jeg har handlet der gennem rigtigt mange år, og har ikke haft dårlige
erfaringer
med dem, det er rigtigt at de har et normalt meget stort udvalg i fisk, og
typer som andre
ikke har.
I mange år var de en torn i øjet på mange andre forretninger, da deres
princip er, lav avance
stor omsætning, stor indtjening. Et princip vi som akvarister kun kan være
glade for, da der i dag
er en del andre butikker der bruger samme princip.

Jeg ved at der jævnligt kommer akvarieforenninger der ind og køber stort
ind, det både fra
Jylland og Sverige.

Jeg læste også et indlæg om at de har haft syge fisk, det er der ingen
forretinger der kan sige
at de akdrig har haft. Og jo flere fisk der er i butiken jo større chance
er der for at der er en som bliver
overset. butikken er som regel den der har mindst ud af at have syge fisk.

Nogle af deres priser er meget lave, f.eks købte jeg i foråret noget sand
i flyvefisken, han skulle have
kr. 75,- for 25 kg. Den samme slags sand kunne og kan fåes i
Planteimporten for kr. 48,-
En prisforskel der vil noget.

Carsten

Fra : Tom Manczak

Dato : 08-12-01 22:03

> [...]
sand
> i flyvefisken, han skulle have
> kr. 75,- for 25 kg. Den samme slags sand kunne og kan fåes i

Enig. Udstyr/reservedele er noget der også kan betale sig at købe hos
Planten. På de ting jeg har købt hos dem, har jeg sparet mindst 25% ift.
de andre butikker her i KBH.

Men, de sælger også brugte akvarier, som IMHO har priser som er alt for
høje, ift. fx. Den blå avis.

Syge fisk har jeg aldrig fået hos dem, men jeg har fået enkelte ungfisk
som ikke helt ville vokse.

Men af kendskab til fisk, så ligger Cichlidecentret i Vallensbæk på en
ubestridt førsteplads, langt over bl.a. flyvefisken, akvarieselskabet,
og akvariewest, også i imødekommenhed over for kunder.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

removefishytoreplybyemail.

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-12-01 01:53

Tom Manczak <tfishymanczak@12move.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EZuQ7.1182$Q3.114584@news010.worldonline.dk...

> [...]
> de andre butikker her i KBH.
>
> Men, de sælger også brugte akvarier, som IMHO har priser som er alt for

Med hensyn till brugte akvarier, skal du lige huske på at de trods alt
både skal tjene
lidt på det, samt at de herrer skatteministre, vil have 25 % af det hele.
Derfor vil prisen selvfølgelig
blive højere end hvis du købte det samme akvarie af mig.

Carsten

Fra : Tom Manczak

Dato : 09-12-01 03:04

> [...]
hele.
> Derfor vil prisen selvfølgelig
> blive højere end hvis du købte det samme akvarie af mig.

Ja, hvis det er noget de har købt med henblik på videresalg. Selv de
akvarier som var deres egne i butikken, og nu er taget ud af drift. Og
desværre var de ret ridsede. Men nye akvarier kan godt betale sig at
købe i planteimporten.

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-12-01 11:24

Tom Manczak <tfishymanczak@12move.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7nzQ7.1342$Q3.127729@news010.worldonline.dk...

> [...]
> akvarier som var deres egne i butikken, og nu er taget ud af drift. Og
> desværre var de ret ridsede. Men nye akvarier kan godt betale sig at

Ok! Det var de akvarier du tænkte på. Der vil jeg give dig ret, de er
fordyre.
Men derfor har jeg nu overvejet at købe to af dem alligevel, de skal så
fald af jeg køber
dem bruges til sump og påfylde kar til mit saltvand.

Carsten

Fra : Morten

Dato : 09-12-01 15:44

Jeg synes at planteimporten er en sørgelig forretning efterhånden, den var
ubetinget min favorit for 5 år siden. Desværre har de gjort O og en skid ved
den siden og reoler er enten tærret i stykker mange steder eller også står
de så skævt at man er bange for det vælter, desuden er hygiejnen i
akvarierne af H til i størstedelen. Jeg har desuden fået en meget dårlig
behandling derinde hvor en dame som jeg ville spørger om nogle elongatus
fortalte jeg skulle smide dem ud det var vist hende der ejer biksen hun kom
oppe fra og ned de ringede efter hende, hende der ringede spurgte mig 2
gange om jeg skulle købe dem, hvis de havde dem og det sagde jeg ja til 2
gange, hun kunne ikke artsbestemme dem (hvilket Martin I vallensbæk ikke
havde nogle problemer med) og mente derfor det var en hybrid af en slags og
jeg derfor skulle skille mig af med dem (uden en bog åben for at hjælpe).
Bagefter de flinke ord køb dem her de er flotte, jeg kiggede lidt mærkeligt
på hende og fortalte hende jeg var på arbejde og ikke skulle have nogle fisk
hvis de ikke havde hunner af den slags jeg havde billeder med af, hvis de
havde ville jeg hente dem senere før jeg skulle hjem. Men hun ville ikke
fatte hinten og begyndte at snakke om god embalering så de kunne sagtens
klare 6 timer på arbejde også. Så tog jeg mine fiskebilleder og gik min vej,
har aldrig sat mine ben der igen.

Jeg vil ligesom Tom MEGET gerne anbefale cichlidecentret, den interesse for
fisk og den lidenskab Martin har for at hjælpe og fortælle er fuldstændig i
top, desuden har han DK flotteste udvalg i cichlider og han ånder for fisk
Han er altid hjælpsom og man mærker virkelig at det ikke kun er penge det
her. Desuden er hans akvarie altid i flotteste stand.
Hvis jeg som Jyde skulle arrangere en tur til fastlandet , så skulle der
ikke være nogle tvivl om hvor den gik hen.
Jeg ved efter at have læst lidt af nogle har en lidenskab for
planteimporten, men kan det hænge sammen med at man næsten altid kan få
afsat sit yngel der, så er man jo også mere villig til at anbefale dem for
så kan de sælge ens vare og man kan sælge noget mere yngel, for som de selv
siger dernede 5 cm. (cichlider fra 12-20 cm. i fuldvoksen eksemplare) er en
god størrelse for så er der ingen der kan brokke sig over om der er flere
hanner end hunner (bad taste) Nej tak jeg er færdig med Planteimporten.

Med Venlig Hilsen
Morten

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-12-01 19:02

Morten <cichlidae@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1378d1$0$62359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> den siden og reoler er enten tærret i stykker mange steder eller også står
> de så skævt at man er bange for det vælter

Vi er på ingen måde uenige om at forretningen er i en efter hånden
sørgelig stand.
angående den reol som er ved at være tæret op, så kan jeg fortælle at den
er taget ned nu for
at blive erstattet af en ny.

Jeg skal heller ikke være bleg for at indrømme at jeg gennem tiden har
solgt mange fisk derinde,
men det har jeg da også gjort til Martin.
At de siger, at de fisk som du kommer med skal have en vis størrelse, er
de ikke ene om.
Der er ingen butikker som vil have ungerne i en størrelse hvor du ikke
med nogenlunde sikkerhed
kan sige hvad det er.

Carsten

Fra : Morten

Dato : 10-12-01 01:19

> [...]
er
> de ikke ene om.
> Der er ingen butikker som vil have ungerne i en størrelse hvor du ikke

Det var ikke ment som du opfattede det tror jeg Carsten, Jeg var dernede for
lange tider siden og da sagde de ang. Tropheus at de helst ville have dem i
den størrelse da man så ikke som køber kunne se om der var flest hanner
eller hunner. Hvilket jeg synes var lidt langt ude at fortælle mig, når jeg
også dengang var køber

Med Venlig Hilsen
Morten.

Fra : Jan Boegh

Dato : 09-12-01 16:34

"Morten" <cichlidae@jubiimail.dk> wrote in message

> Hvis jeg som Jyde skulle arrangere en tur til fastlandet , så skulle
der
> ikke være nogle tvivl om hvor den gik hen.

Hamborg!

vh
Jan

Fra : Plesner

Dato : 10-12-01 01:29

> Hamborg!

Helt enig. Grotten og Aquarium Tonndorf er så absolut et besøg værd.

M.v.h.
--
Karsten Plesner
(Remove '-' if replying by email)

Fra : Plesner

Dato : 10-12-01 02:05

> [...]
> skid ved den siden og reoler er enten tærret i stykker mange steder
> eller også står de så skævt at man er bange for det vælter,

Du har helt ret i, at akvarierne har set bedre dage.

> desuden er
> hygiejnen i akvarierne af H til i størstedelen.

Der er jeg ikke helt enig. Sammenlignet med alle mulige andre
akvariebutikker mener jeg helt klart, at de her ligger i den pæne ende.

> [...]
> ejer biksen hun kom oppe fra og ned de ringede efter hende, hende der
> ringede spurgte mig 2 gange om jeg skulle købe dem, hvis de havde dem

Er det kun mig, der hverken kan finde hoved eller hale i ovenstående ? Jeg
kan ganske enkelt ikke gennemskue, hvad du mener...

> hun kunne ikke artsbestemme dem
> (hvilket Martin I vallensbæk ikke havde nogle problemer med)

Nu har jeg aldrig været i forretningen i Vallensbæk, da cichlider for mig
er lige så spændende som prøvebilledet på DR, men Planteimporten handler
vel i langt højere grad med alle mulige slags fisk fremfor kun en enkelt
gruppe og har derfor sværere ved at være eksperter på alle områder ?

Jeg har da selv måttet forklare, hvordan man med 100 % sikkerhed kunne
kende forskel på hanner og hunner af knurrende guramier i stedet for blot
at kigge på finnerne, men det er der formentlig heller ikke andre butikker,
hvor man ved, så det ser jeg ikke som noget problem.

> [...]
> han ånder for fisk Han er altid hjælpsom og man mærker virkelig at det
> ikke kun er penge det her. Desuden er hans akvarie altid i flotteste

Det er helt klart fedt at komme i en forretning, hvor man kan mærke 'den
rigtige ånd' fremfor en, hvor det kun drejer sig om at få prakket kunden et
eller andet på. Mit indtryk af Planteimporten er nu mest, at de kan virke
lidt stressede, men det kan vel ikke undre, når man ser, hvor mange kunder,
der er ?

> Jeg ved efter at have læst lidt af nogle har en lidenskab for
> planteimporten, men kan det hænge sammen med at man næsten altid kan få
> afsat sit yngel der,

Nu har jeg aldrig selv solgt fisk til Planteimporten, så det er nu ikke
derfor, at jeg synes om dem. Jeg mener blot, at de er en af de få butikker,
som både har et stort udvalg og som holder nogle rimelige priser i hvert
fald hvad angår de fisk, som interesserer mig.

> Nej tak jeg er færdig med Planteimporten.

Jeg har nu tænkt mig stadig at kigge forbi, når jeg kommer i nærheden, og
jeg har nu også tænkt mig at fortsætte med at anbefale den, når jeg bliver
spurgt om, hvilke butikker, der er værd at handle i.

M.v.h.
--
Karsten Plesner
(Remove '-' if replying by email)