tabel height="100%" ?!?
Fra : Michael Jakobsen

Dato : 07-12-01 00:13

I en tabel, vil jeg gerne have centreret indholdet (et billede) både
vertikalt og horisontalt, og jeg har sat højde og brede til 100%, men
det ser ikke ud til, at MSIE 6 kan takle dette, den viser ihvertfald
billedet i toppen af siden
Hvordan takler jeg dette ?

/Goose
--
<URL:mailto:webmaster@goose.dk>
<URL:http://www.goose.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-01 00:55

Fri, 07 Dec 2001 00:13:20 +0100, skrev Michael Jakobsen
<admin@goose.dk>:

> [...]
>vertikalt og horisontalt, og jeg har sat højde og brede til 100%, men
>det ser ikke ud til, at MSIE 6 kan takle dette, den viser ihvertfald

Bortset fra, at det ikke er valid html, så virker det da i alle
browsere.

En url?

Se evt. <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/center.htm> om
det ikke står i midten i din IE 6.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 07-12-01 01:17

On Fri, 07 Dec 2001 00:55:12 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Bortset fra, at det ikke er valid html, så virker det da i alle
>browsere.
>
>En url?
Hvis man sætter doctypen til: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML
4.0//EN"> så virker det ikke, det var her fejlen lå.

/Goose

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-12-01 07:50

Ja, det er rigtigt for har du den følger IE6 standarden og der er
højde på en tabel ikke gyldig.

Fra : // Ralley

Dato : 07-12-01 00:59

I den celle hvor du har indholdet skriver du:

// Ralley

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-12-01 00:59

// Ralley <sd8398@ehs.dk> skrev

> I den celle hvor du har indholdet skriver du:

Lad være med at anbefale forældet kode her i gruppen,
i dag bruger man css til formålet.

I øvrigt vil jeg bede dig læse

Allan

Fra : Rune Glerup

Dato : 07-12-01 01:30

Michael Jakobsen skrev:

> I en tabel, vil jeg gerne have centreret indholdet (et billede) både
> vertikalt og horisontalt [...]
> Hvordan takler jeg dette ?

Du kunne prøve den lidt alternative teknik, jeg demonstrerer på
<http://kaboom.dk/rodekassen/vcenter.html> .

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Vertikal centrering? Se <http://kaboom.dk/rodekassen/vcenter.html> .

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 07-12-01 22:28

Altid interessant og underholdende at se, hvorledes alting kan omgåes uden
at overtræde reglerne... den vil jeg lige nappe en kopi af til evt senere
brug
--
Jesper Schlæger

[snip]