relay fra sendmail
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 06-12-01 23:45

Hvilke ting skal huskes for at sendmail vil relay'e fra en bestemt host uden
for mit domain?

jeg har i /etc/mail/access skrevet:
<dotted-ip-remote> RELAY

jeg har i /etc/relay-domains
<dotted-ip-remote> <ipremote-hostname>

for god ordens skyld har jeg lavet .db (makemap hash) af begge.
-og selvfølgeligt genstartet sendmail.

loggen siger
reject 550 relayiong deniet

gode ideer?

finn

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 06-12-01 23:45

"snip"
> loggen siger
> reject 550 relayiong deniet
>
> gode ideer?
>
> finn

Har du kigget i /etc/mail/sendmail.mc her står:

dnl This changes sendmail to only listen on the loopback device 127.0.0.1
dnl and not on any other network devices. Comment this out if you want
dnl to accept email over the network.
DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA')

herefter køres:

m4 /etc/mail/sendmail.mc > /etc/sendmail.cf

/Karsten

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 07-12-01 09:12

"Karsten Rasmussen" <dk@dk.dk> skrev i en meddelelse
---snip
> [...]
> DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA')
>
> herefter køres:
>
> m4 /etc/mail/sendmail.mc > /etc/sendmail.cf

TAk, det fik mig til at studere lidt mere.
Jeg forstår det sådan det er bedre at lave en ekstra linie:
DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=<fremmed_server_ip>, Name=MTA')

end at remme 'lokal'- linien ud?

jeg mener : så åbner jeg kun for det eksakte maskine?

finn