EnerMAX v.s Noise Control, eller andre??
Fra : Le Huy

Dato : 06-12-01 22:29

Hi NG!

Jeg skal købe mig en ny strømforsyning på 450W deromkring.

Vigtigt af alt. Den nye strømforsyning SKAL VÆRE SUPER GOD KVALITET + MEGET
STØJSVAG.

Har hørt gode rose til ENERMAX OG NOISE CONTROL.

Kan det passe, at Noise Control Skulle være en del lødløs frem for ENERMAX??
Har studeret på pris Enermax v. Noise Control. Noise Control En lille smule
dyrere end AM.

Nogle erfaringer eller Anbefalinger??

Tilsidst har jeg hørt, at Noise Control Strømforsyning stammer oprindelig
fra ENERMAX. De køber af Enermax og sæt PAP BLÆSER I, Hvilket hjælper en del
på dæmpning af lyd. På Enermax derimod ingen PAPST blæser.

Er det korrekt??

Derfor er jeg i tvilv, hvilke af disse 2 jeg skal vælge.

I starten havde jeg overvejjet kraftigt køb Enermax, fordi De er særdeles
populær. Men efter nærmere undersøgt fandt jeg ud af, at Noise Control´s
strømforsyning er oprindelig lavet af Enermax, bortset fra De sætter ekstra
PAPS BLÆSER på til hjælp i mod dæmpning af støj.

Skal lige sige, har endnu ikke hørt fra nogle erfaringer med NOISE CONTROL,
defor lidt Skeptisk??

Desuden Hvad er hjemmeside til Noise control?? Kan ikke finde deres
Hjemmeside??

Hvad er jeres menening?? og anbefalingr?

På forhånd tak!

Fra : CAWH

Dato : 06-12-01 22:58

http://www.noisecontrol.de/

Andet kan jeg desværre ikke hjælpe med !

-Casper-

Fra : Morten Decker

Dato : 07-12-01 00:00

Jeg har lige haft kontaktet et par forhandlere da jeg også selv skal ud og
investere, de oplysninger og sider jeg har brugt er her:
www.noisecontrol.dk/guide.htm
og www.noisecontrol.dk

Hva jeg kunne læse ud af de sider så har du ret i at Noisecontrol køber en
kvalivare strømforsyning og sætter en PAPST blæser i, men du må ikk hænge
mig op på det.
Hos firmaet www.webconsult.dk kan du i øvrigt se en masse test og
bruger-tilbagemeldinger, dem skal du jo nok tage med et gran salt selvom jeg
nu følte mig overbevidst om at det er et godt produkt ( altså
noisecontrol )..
bla. kan jeg se at "Privat Computer" også har en udtalelse..

Håber du kan bruge det til noget..

/Decker

Fra : Le Huy

Dato : 07-12-01 01:09

Hi Morten!

Hvilket model har du tænkt dig at købe?? og hvorfor lige netop den?
og Hvilke forhandler mener du, er billigst og påliderlig og god service??

Efter hvad jeg har fundet ud, er det WEBCONSOL billigst. Men angår
påliderlig og god service ingen anelse, da jeg aldrig har handlet med dem
før.
Hvad synes du??

har kigget på atomcomputing. Men det er som om, min fornemmelse er mere på
webconsole....HVAD MED DIG??

Fra : Morten Decker

Dato : 08-12-01 16:33

> Hvilket model har du tænkt dig at købe?? og hvorfor lige netop den?
> og Hvilke forhandler mener du, er billigst og påliderlig og god service??

Hejsa..

Jeg brugte guiden ( www.noisecontrol.dk/guide.htm ) som jeg synes var
ganske udemærket og fandt ud fra den frem til at jeg skal skifte min cpu
køler og min PSU. Kunne godt ha tænkt mig at købe meget bedre/mere udstyr,
men pengepungen bestemmer... Jeg har ikke brug for det vilde så jeg købte en
PAPST 300 w PSU og den billigste af de to CPU kølere jeg havde muligheden
for at købe.. Det blev ca. 1000 kr. og er hvad jeg synes jeg er klar til at
ofre på at dæmpe lyden. Jeg valgte at bruge webconsult, da jeg synes de
virkede meget fornuftige og at de havde et fornuftigt udvalg! Du skal lige
være opmærksom på at de ikke har noget lager selv så alt bliver sendt
direkte fra Tyskland, altså kan der gå 7-14 dage før du har varen. Og
hvordan det kommer til at spiller her julen over, kan jo være spændende ....

Fra : Jørgen

Dato : 07-12-01 10:32

Hej NG
Jeg har lige modtaget min Noise Control PSU fra Webconsult.
Det er en Enermax PSU 350W med termostatstyret (nyt) Papst blæser, jeg
mener tidligere at man selv kunne justere hastigheden på blæseren vha. et
potmeter på bagsiden af PSUeren.
Jeg er meget tilfreds med ydelsen og ikke mindst støjnivuet, nu er det min
harddisk og grafikkort blæser der larmer!
mvh Jørgen