Kan det mærkes med ny PC
Fra : ~~Wing~~

Dato : 06-12-01 22:22

Hejsa
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som har opdateret sit grej
fra p3 750 mhz til en Athlon Thunderbird 1800XP. det jeg er interesert i at
høre om er hvor stor en forskel der var i den daglige brug af pc'en. Jeg har
besluttet mig for at jeg først i det nye år vil samle mig en pc med det
formål at den bare skal være helt igennem efter mit hoved uden at jeg vil
vende og dreje hver en øre.
Jeg har igennem nogle år været meget hurtig til at opdatere min pc,
grafikort,ram, cpu, o.s.v. Men jeg syntes også tit jeg ikke har kunnet se
eller høre den store forskel selvom der lige var blevet udskiftet et eller
andet i konfiguratinen. Det daglige brug for mit vedkommende er: excel,
word, frontpage, cool 3d, billedbehandling,, surfer en del på nettet og
bruger meget min mail.

Så vil jeg efter en opbygning af en ny pc med eksempelvis, Athlon
Thunderbird 1800XP cpu sidde med åben mund og polypper og sige hold da k...
,hvor går det stærk eller vil jeg bare sige var det det.

Med venlig hilsen
Wing

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 06-12-01 23:02

"~~Wing~~" <thepetersen@hotmail.com> skrev

> [...]
k...
> ,hvor går det stærk eller vil jeg bare sige var det det.

Du vil næppe komme til at regne hurtigere i excel, skrive hurtigere i
Word eller lave flottere præsentationer i frontpage. Ej heller vil du
modtage flere mails eller surfe hurtigere på nettet. Du vil nok kunne
mærke en forkortet rendertid i dit 3d program, mens billedbehandling ikke
vil føles ret meget anderledes.

Vurder derfor selv, om en opgradering er pengene værd. Hvis ikke du
spiller overhovedet, er det nok tvivlsomt.

mvh
Peter

Fra : ~~Wing~~

Dato : 08-12-01 09:00

> [...]

> Vurder derfor selv, om en opgradering er pengene værd. Hvis ikke du
> spiller overhovedet, er det nok tvivlsomt.

Hej Peter jeg giver dig helt ret i at uanset hvor stor en computer der
bliver banket sammen vil det ikke ændre på hastigheden af mit to finger
system på tastaturet........
Men nu var det altså ikke helt det jeg mente med mit indlæg, men jeg takker
for dit respons.

Mvh ~~Wing~~

Fra : Nacho

Dato : 06-12-01 23:08

hvad med at smide noget mere ram i

Fra : ~~Wing~~

Dato : 08-12-01 09:05

>"Nacho" <Krokodillen@ofir.dk> skrev i en meddelelse.
> hvad med at smide noget mere ram i.

Jeg har kun plads til to stk, pc 100 ram af 128 mb og det har jeg sat i men
mit bundkort støtter ikke yderlige.

Mvh ~~Wing~~

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 07-12-01 09:13

"~~Wing~~" <thepetersen@hotmail.com> wrote >

> [...]
k...
> ,hvor går det stærk eller vil jeg bare sige var det det.

hmm en ting jeg har set en klar forbedring i ydelse ved, er da jeg satte en
ATA100 harddisk + Promise ATA100 Controller i min 400MHz, det gir altså en
hel del hvis man før havde en langsom HD.
Flere ram kunne også gi' lidt!!
Og så kunne du jo købe en god køler til din P3 og overclocke den omkring
900MHz er vel ike urealistisk. se news:dk.edb.hardware.overclocking

Anders Lorentzen

Fra : ~~Wing~~

Dato : 08-12-01 09:11

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og så kunne du jo købe en god køler til din P3 og overclocke den omkring
> 900MHz er vel ike urealistisk. se news:dk.edb.hardware.overclocking

Jeg har to stk IBM diske i af typen IBM Deskstar 60GXP 40GB IDE 7200rpm.
De er ikke så gamle ca. 1 år. Jeg kan ikke sætte mere ram i 256 mb ialt da
mit bundkort ikke støtter mere.
Jeg vil ikke til at lege med OC.

Mvh ~~Wing~~

Fra : J.F.K

Dato : 07-12-01 10:02

Jeg mener ikke du skal købe ny pc bare for at få nogle fler MHz det er kun
nødvendigt hvis du skal arbejde meget med 3d-rendering eller film-dekodning.
Gør som de andre har forslået mere ram, nyere og hurtigere harddisk måske en
ny controller, måske hurtigere grafikkort hvis du skal spille.

mvh. John

Fra : ~~Wing~~

Dato : 08-12-01 09:16

"J.F.K" <flintstone@cool.dk> skrev i en meddelelse.
> [...]
en
> ny controller, måske hurtigere grafikkort hvis du skal spille.

Takker for dine forslag, hvad menes der med at skifte controller det er jeg
hvis ikke helt med på, hvordan det gøres.

Mvh ~~Wing~~

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 07-12-01 11:28

> Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som har opdateret sit
grej
> fra p3 750 mhz til en Athlon Thunderbird 1800XP.

Som tommelfingerregel plejer jeg at sige at der skal en fordobling til
før man virkelig kan mærke forskel i daglig brug. Og en 3-4 dobling
til før det bliver interessant. Vent du et halvt til et helt år på 2,5GHz.
Men jo, du kan godt mærke forskel på en P3-750 og en XP-1800+.
Om det er besværet og pengene værd at opgradere din computer, det
kan jeg ikke afgøre for dig.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : ~~Wing~~

Dato : 08-12-01 09:25

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse.

> [...]
> Men jo, du kan godt mærke forskel på en P3-750 og en XP-1800+.
> Om det er besværet og pengene værd at opgradere din computer, det

Jeg er helt fast besluttet på at jeg vil kigge lidt på sagerne først i det
nye år, der er også en del andre ting jeg gerne vil have forbedret. b.l.a.
vil jeg have en hurtigere brænder i min puter, reduceret mit støj niveau
samt men ikke mindst min kone skal have den pc jeg bruger nu da hun er surer
lidt over at hun sidder med vores ældre amd k6- 3 450 mhz.(som igen ska
bruges af min datter)
Men jeg har printet din tommelfingerregel ud da jeg syntes det er en god
måde du har forklarret det på.

Mvh ~~Wing~~