Indgangsfil
Fra : David Blangstrup

Dato : 06-12-01 22:13

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg laver en indgangs-side, der
kan sniffe hvilke browsere, der besøger mig, og så dirigere dem til den ene
eller den anden side, alt efter om de kan ordentlig css eller ej? Er det
muligt? Hvordan gør man det?
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-12-01 22:56

David Blangstrup skrev:

> [...]
> indgangs-side, der kan sniffe hvilke browsere, der besøger mig, og så
> dirigere dem til den ene eller den anden side, alt efter om de kan

Den, der foreslås på http://webstandards.org/upgrade/tips.html, er
ganske god:

<script type="text/javascript" language="javascript">
<!-- //

if (!document.getElementById) {
window.location =
"http://www.webstandards.org/upgrade/"
}

// -->
</script>

Nogle vil måske sige: "Det handler jo om JavaScript", men pointen er,
at de browsere, der understøtter getElementById, som regel også har god
understøttelse af CSS 1 og 2.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-12-01 23:49

On 6.12.2001 22:56, in article 9uopia$mu9$1@sunsite.dk, "Jonas Koch Bentzen"
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogle vil måske sige: "Det handler jo om JavaScript", men pointen er,
> at de browsere, der understøtter getElementById, som regel også har god
Tak, det er lige hvad jeg er på udkig efter! Der er nu kun et problem:
Internet Explorer 6 for Windows, og måske 5 og 4 for Windows kan heller ikke
se siden, så vidt jeg ved, se den ordentligt, og Win IE sorterer dette
ellers udmærkede JavaScript vel ikke fra?
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-12-01 23:58

> [...]

> Nogle vil måske sige: "Det handler jo om JavaScript", men pointen er,
> at de browsere, der understøtter getElementById, som regel også har god

Whoa! Den virker! Har lige narret OmniWeb 4.1 sneak peek 3 til at gå til
siden uden css. Icab kan ligesom Windows IE 6 ikke læse siden ordentligt,
men bliver desværre ikke narret. Opera læser siden flot.
Tak skal du have!
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-12-01 23:30

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> skrev

> muligt? Hvordan gør man det?

Jeg bruger dette - det fungerer fint:

<script type="text/JavaScript">
if(document.layers){
document.write('<link href="main_nn4.css" rel="stylesheet" type="text/css">')
}
else{
document.write('<link href="main_ie4.css" rel="stylesheet" type="text/css">')
}
</script>

hvor jeg blot laver css tilpasset til de enkelte browsere.

--
Allan