Netværks-bøvl
Fra : John Løvstrøm

Dato : 06-12-01 19:45

Jeg har stadig ikke fået mit netværk og deling af ADSL-modem til at virke.
(oncable)

Maskine 01 har to netkort, maskine 02 har et netkort og så er jeg anbefalet
at købe en Ethernet Switch til sammenkobling af det hele.

Efterhånden har jeg prøvet - synes jeg - alle mulige indstillinger m.m., men
kan stadig kun kører www fra maskine 01.

Maskine 01 kører WIN ME og maskine 02 kører win98.

Gode råd modtages med taknemmelighed *S*

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 07-12-01 20:18

"John Løvstrøm" wrote:

> [...]
> kan stadig kun kører www fra maskine 01.
>
> Maskine 01 kører WIN ME og maskine 02 kører win98.
>
> Gode råd modtages med taknemmelighed *S*

Hej
Du kan f.eks. lave ICS på 01 og så forbinde den anden via denne, når du nu har 2
netkort i den, dette kræver selvfølgelig at 01 er tændt for at den anden kan
komme på nettet. - og så sparer du jo hub'en/switchen.

Der er flere sider på nettet som forklarer hvordan.

Fra : jrnmeyer

Dato : 08-12-01 19:33

"Jørgen Elmer" skrev d. 07-12-01 20:18 dette indlæg :

> [...]
anden kan
> komme på nettet. - og så sparer du jo hub'en/switchen.
>
> Der er flere sider på nettet som forklarer hvordan.

Hej Jørgen
Nu er ADSL mange ting. Men fra TDC;
ADSL proaccess (erhvervsløsning) giver milighed for at anvende flere
maskiner i samme router.
Efficent network router med 4 interne og 4 externe porte.
Expreslink modem
Maskinerne defineres med dhcp og efter definition fra TDC.

Den almindelige ADSL fra TDC kan sansynligt være defineret til kun at
tillade een maskine at anvende porten ud.
Derfor kan du lave en gateway via et Winproxyprogram på den maskine der
er koblet i ADSL.

Med venlig hilsen
jrnmeyer

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Grouleff

Dato : 09-12-01 20:10

"jrnmeyer" <jrnmeyer.news@kandu.dk> writes:

[...]

> [...]
> tillade een maskine at anvende porten ud.
> Derfor kan du lave en gateway via et Winproxyprogram på den maskine der

Til en forkert løsning?

Du skrev noget lignende i <R2tQ7.1150$Q3.109581@news010.worldonline.dk>,
hvor der helt specifikt er tale om bredbånd, hvad du vel også mener her?

Bredbånd giver adgang for flere maskiner, fra starten to. Man sætter
bare en hup eller switch i og sætter begge til at tage en dynamisk
adresse via dhcp. Man kan endda købe flere dynamiske adresser.

Mvh.
--
Morten Grouleff.

Fra : O. Skjold

Dato : 26-12-01 01:31

"John Løvstrøm" <jrl@oncable.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Jeg har stadig ikke fået mit netværk og deling af ADSL-modem til at virke.
> (oncable)

OnCabel er ikke ADSL med CATV, og modemet et et kabelmodem.

> Maskine 01 har to netkort, maskine 02 har et netkort og så er jeg anbefalet
> at købe en Ethernet Switch til sammenkobling af det hele.

Svjv dur en switch ikke til OnCable m. kun een IP.

> Gode råd modtages med taknemmelighed *S*

Prøv Jørgen Elmers forslag, det er imho det eneste brugbare
svar der er.

Eller kig evt. i gruppen tele.internet.kabelmodem, der har
emnet været oppe nogle gange.

--

Mvh.
O. Skjold