Telefon
Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 06-12-01 11:13

Hej NG!
Efter en lang pause er jeg tilbage med en ny gammel computer.
Nå, men som jeg har haft før, har jeg et problem nu. Mit problem er:

Hvordan f***** får man modemmet til at ringe til et givent telefonnummer
(Integer/String)? Det skal bare ringe i 10 sek og så "lægge på" igen... Det
er en pine og en plage!!!

ZtinKyFinGaZ aka. Jens Christian Hillerup

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 06-12-01 12:26

hej der

send 'atdt <telnr>'+cr til modem..... saa ringer modem op....
lad ringe 10 sek.....
send '+++' til modem.... saa svarre modem med 'ok'...... saa kan du sende 'ath'
til modem...... og saa lægger den paa igen.......
nemt.......
/finn bindeballe

Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 06-12-01 14:51

Måske lidt n00bet, men hvordan sender man strenge til et modem?

ZinKyFinGaZ

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 07-12-01 08:29

hejsa.....

du kan jo prøve at gaa ind paa http://www.torry.net
der kan du downloade en komponent der kan haantere serial communication......men
det kan godt være en lille smule kompliceret...... nok ikke et nybegunder proj.

/finn

Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 08-12-01 14:42

Jeg kunne meget godt tænke mig den linie eller 2 der skulle rbuges for at
åbne og lukke COM1 porten. Er det så svært at man behøver et komponent???
Det kan det da næsten ikke være!!

ZtinKyFinGaZ

Fra : Steen Jensen

Dato : 09-12-01 15:57

Hej

ZtinKyFinGaZ skrev i meddelelsen <9ut5dn$29g3$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>åbne og lukke COM1 porten. Er det så svært at man behøver et komponent???

var
CommPort: String;
hCommFile: THandle;
begin
CommPort := 'COM1';
{Åben COM port}
hCommFile := CreateFile(PChar(CommPort),
GENERIC_WRITE,
0,
nil,
OPEN_EXISTING,
FILE_ATTRIBUTE_NORMAL,
0);
if hCommFile=INVALID_HANDLE_VALUE then begin
ShowMessage('Kan ikke åbne '+ CommPort);
exit;
end;

Med venlig hilsen
Steen