Detektion af harddisk
Fra : Eivind Andreassen

Dato : 06-12-01 00:51

Jeg har en AMD 1GHz på et Asus A7V motherboard, med en IBM 45 GB
harddisk tilkoblet ATA-100 controlleren på boardet. En gang imellem
når jeg starter min PC op, vil ATA100 controlleren ikke finde nogen
harddisk, og jeg bliver nødt til at give den en reset før at den
finder den. Er der nogen der har været ude for noget lignende? Der
sidder kun 1 harddisk på kabelet, og det lyder som den spinder op før
den skal detekteres.

Mvh. Eivind

Fra : Deaster

Dato : 06-12-01 12:37

"Eivind Andreassen" <eivind_nospam_@mail.dk> wrote in message
> [...]
> finder den. Er der nogen der har været ude for noget lignende? Der
> sidder kun 1 harddisk på kabelet, og det lyder som den spinder op før

Den sidder ikke i en harddiskskuffe?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 06-12-01 13:41

> [...]

> finder den. Er der nogen der har været ude for noget lignende? Der
> sidder kun 1 harddisk på kabelet, og det lyder som den spinder op før

Jeg havde et lign. tilfælde - jeg troede først at det var kablet der sad
løst eller noget i den retning - men det var fordi HD'en var jumpet til
CSL - da jeg så satte den til primær Master har alt været en fryd siden -
det var i øvrigt samme bundkort og dermed sikkert samme promise controller..

Aner ikke om det kunne være der fejlen ligger!

--
/mathias