W3Cs validator kan ikke lide & - selv ikke~
Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 05-12-01 22:37

Hej.

Jeg har et meget irriterende problem. http://validator.w3.org/ bryder
sig ikke om at man bruger tegnet "&" uden at skrive det som "&".
Fint nok, men hvad gør man så når man har et script som bruger et
og-tegn? Hvis man laver det om til & så virker scriptet jo ikke...

/Jonas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-12-01 00:23

On Wed, 05 Dec 2001 22:37:12 +0100, Jonas Jørgensen <jonasj@jonasj.dk>
wrote:

>Fint nok, men hvad gør man så når man har et script som bruger et
>og-tegn?

Man bruger stadigvæk &amp; i sin HTML; browseren skal nok fortolke
det.

.... vil uden problemer linke hen på:
/?navn=peter&alder=23

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 06-12-01 19:27

Peter Brodersen wrote:

> Man bruger stadigvæk &amp; i sin HTML; browseren skal nok fortolke
> det.

> ... vil uden problemer linke hen på:
> /?navn=peter&alder=23

Ja, men jeg snakker om scripts, ikke om normale links...

/Jonas

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-12-01 11:00

Jonas Jørgensen skrev:

> Jeg har et meget irriterende problem. http://validator.w3.org/ bryder
> sig ikke om at man bruger tegnet "&" uden at skrive det som "&amp;".
> Fint nok, men hvad gør man så når man har et script som bruger et
> og-tegn? Hvis man laver det om til &amp; så virker scriptet jo ikke...

Du skal huske at udkommentere JavaScript-delen:

<script type='text/javascript'>
<!--

function minFunktion() {
goerNoget();
}

// -->
</script>

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 06-12-01 19:45

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Du skal huske at udkommentere JavaScript-delen:

> [...]

Det er ikke så smart når man bruger XHTML da XML-parsere må fjerne al
udkommenteret kode hvis de vil. XHTML 1.0-specifikation [1] anbefaler at
man sætter <![CDATA[ og ]]> rundt om sin kode, men det virker slet ikke
i browserne...

[1] http://www.w3.org/TR/xhtml1/#h-4.8

/Jonas

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-12-01 20:16

Jonas Jørgensen skrev:

> Det er ikke så smart når man bruger XHTML

Jeg bruger XHTML, og har aldrig haft problemer med det (og jeg
validerer altid mine sider).

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 06-12-01 22:11

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Jeg bruger XHTML, og har aldrig haft problemer med det (og jeg
> validerer altid mine sider).

Nej, der er ikke nogen problemer ved det i nutidens browsere, men hvis
siden bliver læst af en XML-parser kunne det godt give problemer... men
det behøver jeg vel ikke bekymre mig om de første par år. Jeg
udkommenterer koden alligevel, så er alle vel glade.

/Jonas