3DMark2001
Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 05-12-01 22:30

Hej gutter ...

.... efter jeg har fået min maskine op at køre =) =) =) ... har jeg kørt mig
en 3DMark2001.

På min Palomino 1600XP med GeForce2 Pro, får jeg under Windows 2000 en mark
på omkring 4000.
Jeg har diverse steder læst at folk har benchmarks på en 7-8000 ???

Hvad er det lige jeg gør forkert ????

happy'go'lucky
r/\smus

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 05-12-01 22:44

> Hvad er det lige jeg gør forkert ????

Nu har du sørget for nyeste drivere og diverse BIOS tweaks?? Det er da
ihvertifald lidt hen af vejen.. .for 4K lyder gonnok lidt til sådan en spand

/TWM

Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 05-12-01 22:57

Drivere skulle jeg være på forkant med ... BIOS tweaks derimod, har jeg ikke
så meget styr på ???
Hvad er det lige for nogle ting man kan tweake i BIOS'en ???
Hehe ... undskyld mig mine newbee spørgsmål ....

happy'go'lucky
r/\smus

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 05-12-01 23:03

"Rasmus Sørensen" <rasmus@innomania.dk> skrev
> [...]
> så meget styr på ???
> Hvad er det lige for nogle ting man kan tweake i BIOS'en ???
> Hehe ... undskyld mig mine newbee spørgsmål ....

Hej Rasmus

De 4000 points lyder desværre bekendt nok. Med et tilsvarende system som
dit får jeg lige omkring 3900 points (samme bundkort, grafikkort og
processor), så jeg har heller ingen anelse om, hvordan nogle får 5-7000
points, som man kan se på madonion.com...

http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm
kan du se, hvordan du kan optimere din bios til at levere den bedste
ydelse, men forvent ikke at det flytter ret meget...

mvh
Peter

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 05-12-01 23:37

"Rasmus Sørensen" <rasmus@innomania.dk> wrote in message
> [...]
mark
> på omkring 4000.
> Jeg har diverse steder læst at folk har benchmarks på en 7-8000 ???

Jeg har også set en del med resultater lignende disse (dog ikke helt så
høje). Men alle computerne der havde GeForce 3 grafikkort. Sikker på, dem du
har set ikke også har et GF 3 Graf kort?

Mvh Mark

Fra : $$

Dato : 06-12-01 00:01

Det kræver GF3 eller Radeon 8500 grafikkort for at komme op i den høje ende
i 3Dmark.
Meget logiks at jo bedre grafikkort og større cpu, bedre hdd osv jo flere
points.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-12-01 08:56

> Hej gutter ...

Hejsa...

> [...]
mark
> på omkring 4000.
> Jeg har diverse steder læst at folk har benchmarks på en 7-8000 ???

Jeg scorer selv omkring 8100, men mit system ser sådan ud:

EpoX 8KHA+, AMD Athlon XP 1700+ 1466@1600, 3x256 MB Apacer DDR 2100,
GeForce3 TI 500 64 MB DDR

> Hvad er det lige jeg gør forkert ????

Ikke noget tror jeg. Tidligere havde jeg en 1333@1500 , 512 MB DDR og GF2PRO
og scorede omkring de 4200. GF2 kan ikke køre alle tests, og da 3Dmarks er
summen af alle de opnåede points, mangler der simpelthen nogle points, fordi
dit grafikkort ikke viser alle tests, fx Pixelshading, Bumpmapping og
Naturegame (det var i hvert fald dem mit ikke kørte).

Jonny.

Fra : $$

Dato : 06-12-01 13:50

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dit grafikkort ikke viser alle tests, fx Pixelshading, Bumpmapping og
> Naturegame (det var i hvert fald dem mit ikke kørte).

Arh. en mangler ikke at ligge points til, de point han får er retfærdige
nok!
En Lada kan jo heller ikke kører ligeså hurtigt som en Porche vel?

Jo hurtigere og bedre system jo flere points, siger vel sig selv.

$$

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-12-01 15:05

> Arh. en mangler ikke at ligge points til, de point han får er retfærdige
> nok!

Ja, de er retfærdige, for hans system, som jeg også skriver. Men
forklaringen på hvorfor han ikke får mere, er: at man opnår et hvis opint
tal for hver del af 33Dmark testen man kører. Hvis der er en test, som dit
grafikkort ikke understøtter, får du her 0 point. UNderstøtter dit kort
testen, kører testen, og du får et tal herfra også. Alle disse tal, hvad
enten du har scoret højt, lavt, middel eller slet ikke har kunnet køre
testen, udgør din 3Dmark score. Sådan er det.

Hvis han fx kørte 3Dmark2000 ville et grafikkort som hans jo score omkring
8000, fordi han her KAN køre næsten alle dele af testen. Det samme gælder
for et GF3, som så kun scorer omkring 10000. EN forskel på kun 2000 point,
imod de 4000 der er mellem GF2's 4000 og GF3's 8000 i 3Dmark2001. Håber du
fatter det nu.

> Jo hurtigere og bedre system jo flere points, siger vel sig selv.

Ikke nødvendigvis. Et gammel Matrox G450 kan fx vise bumpmapping testen i
3Dmark2000, hvorimod et GF2 ikke kan. Selvom GF2 er hurtigere, vil Matrox'et
altså i lige præcis denne bumpmapping test score nogle point, som GF2 aldrig
kan få, da denne test ikke køre på GF2.

Jonny.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 06-12-01 15:30

<SNIP>

AHA!!!

Det var da egentlig en dejlig saglig argumentation.. og så blev jeg klogere!

Takker =)

/TWM

Fra : $$

Dato : 06-12-01 15:36

> [...]

> Jonny.

Hvis der er en test, som dit
> grafikkort ikke understøtter, får du her 0 point.

Ja rigtigt, hvad skulle man ellers få? Man den trækker også den "opgave" væk
når den skal ligge tallene sammen, da den ikke kunne kører den.

>Håber du fatter det nu.

Jeg har fattet det hele tiden? Du forklarede det bare forkert første gang!

$$

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-12-01 15:51

> Ja rigtigt, hvad skulle man ellers få? Man den trækker også den "opgave"
væk
> når den skal ligge tallene sammen, da den ikke kunne kører den.

Nej, den trkker ikke noget væk, den ligger bare talle 0 til summen for den
enkelte opgave.

> Jeg har fattet det hele tiden? Du forklarede det bare forkert første gang!

Øhh... Hvad er der forkert?

Måske det blev lidt kryptisk, indrømmet, men den er god nok.

Jonny.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-12-01 20:54

On Wed, 5 Dec 2001 22:29:33 +0100,
> [...]
> på omkring 4000.
> Jeg har diverse steder læst at folk har benchmarks på en 7-8000 ???

De nyeste driver fra nVidia gav min maskine 10% extra, så
min 1200Mhz Athlon, Epox 8KTA3+Pro bundkort, SD-RAM, CAS-3
nVidia Geforce2 ti 64MB DDR, uden overclocking af noget som
helst giver nu 4075 3D marks.

Med gamle drivere lå jeg på ca. 3650, som også er gennemsnit
for GeForce2 GTS/Pro/Ti.