download af tekstfiler
Fra : Jimmy

Dato : 05-12-01 15:29

Hej

Jeg har i min kode følgende linie:

Jeg ville mene at selvom jeg venstreklikker på klik her med musen, så burde
der komme den dialog frem der spørger om jeg vil gemme på disk eller køre
det fra dets placering. I stedet for sker der det at når jeg venstre klikker
læser browseren bare filen ind, så man kan se alt indholdet.

Nogen der ved hvordan jeg løser dette problem?

--

Mvh Jimmy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-12-01 18:05

Wed, 5 Dec 2001 15:28:43 +0100, skrev "Jimmy"
<pleasereplyingroup@hotmail.com>:

>Jeg ville mene at selvom jeg venstreklikker på klik her med musen, så burde
>der komme den dialog frem der spørger om jeg vil gemme på disk eller køre
>det fra dets placering.

Nej, så skal du lave det om i din Windowsopsætning og det kan man
jo ikke gå rundt og gøre på folks pc'ere.

>Nogen der ved hvordan jeg løser dette problem?

Ved at bruge noget serverside, f.eks. php, alt efter, hvad du har
adgang til, så skal du spørge i en af
webdesign.serversidegrupperne.

Det nærmeste, du kan komme uden serverside er noget som dette,
hvis du ikke vil putte det i en zipfil.

<head>
<script language='javascript'>
function gem() {
alert("Højreklik og vælg gem destination som...");
window.event.returnValue = false;
}
</script>
</head><body>
her.</span></a>

Her vil *.txt ikke blive åbnet i browseren med IE.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 05-12-01 22:35

Jimmy wrote:

> [...]
> læser browseren bare filen ind, så man kan se alt indholdet.
>
> Nogen der ved hvordan jeg løser dette problem?

Hvad er egentlig problemet? Hvis folk vil gemme filen kan de vil
højreklikke på linket eller bruge deres browser Gem-funktionen efter
filen er loadet? Hvorfor dog tvinge folk til at skulle gemme filen på
harddisken bare for at læse den? Hvad nu hvis de bare vil kigge på den
et øjeblik?

/Jonas

Fra : Jimmy

Dato : 06-12-01 17:49

> [...]
> filen er loadet? Hvorfor dog tvinge folk til at skulle gemme filen på
> harddisken bare for at læse den? Hvad nu hvis de bare vil kigge på den

Ja, det er også rigtigt, men det er en side for et lukket brugermiljø, og
hvis de først er kommet så langt at de ser linket, så skal de også downloade
filen for overhovedet at få glæde af at komme derind hvor de er. Omvendt kan
man sige at hvis de ikke har brug for filen, så er der lukket af således at
de ikke kan komme derind. På den måde ved jeg at når folk kommer derind så
skal de bruge filen. Filen er en alm. semikolon separeret fil, som skal
importeres i et andet program.

Mvh Jimmy