Storkebid
Fra : Ksac

Dato : 05-12-01 10:06

Hejsa

Min datter havde et såkaldt storkebid med sig fra fødselen. Vi har af
sundhedsplejersken fået oplyst, at det går væk af sig selv. Spørgsmålet er
så: Hvor gamle er de, inden det forsvinder? Hun er 6 måneder!

Venlig hilsen
Kathe

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-12-01 10:23

In article <9uknro$1bpd$1@news.cybercity.dk>,
"Ksac" <ksac@vip.cybercity.dk> wrote:

> Min datter havde et såkaldt storkebid med sig fra fødselen. Vi har af
> sundhedsplejersken fået oplyst, at det går væk af sig selv. Spørgsmålet er
> så: Hvor gamle er de, inden det forsvinder? Hun er 6 måneder!

Vores søn havde (har) også et gevaldigt bid fra frøspiseren. Han er 7
måneder nu, og det er næsten helt væk i panden - i nakken er det lidt
mere tydeligt. I følge min kone, forsvinder det normalt ført helt når de
er ca 1 år.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Sandman

Dato : 05-12-01 18:22

Så spørger jeg ganske uvidende - hvad er et storkebid?

/Leif

Fra : Ksac

Dato : 06-12-01 09:39

"Sandman" <dksandman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så spørger jeg ganske uvidende - hvad er et storkebid?

Et storkebid er et rødt mærke. Det ligner lidt en blodudtrækning i huden.
Der er også noget, der kaldes et jordbærmærke, men om det er det samme, ved
jeg ikke.

Min datters mærke sidder lige på øjenlåget, men det er ikke ret tydeligt
mere. Det træder mest frem, når hun f.eks. har grædt eller hvis hun gnider
sig i øjet.

Fra : Betin@

Dato : 06-12-01 13:47

ksac@vip.cybercity.dk skrev...
> Min datters mærke sidder lige på øjenlåget, men det er ikke ret tydeligt
> mere. Det træder mest frem, når hun f.eks. har grædt eller hvis hun gnider
> sig i øjet.

Sådan et har min søn også, men jeg fik at vide at det bare var tydelige
blodårer og ikke et storkebid og at det ville blive mindre tydelig med
alderen.

Betin@

Fra : Stine Darmer

Dato : 05-12-01 19:30

Ksac <ksac@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> sundhedsplejersken fået oplyst, at det går væk af sig selv. Spørgsmålet er
> så: Hvor gamle er de, inden det forsvinder? Hun er 6 måneder!

Tja, jeg har stadig mit i nakken - det er ikke særlig stort, men man kan dog
se det. Samme gælder i øvrigt min mor og min moster, samt min datter (5 år).

Af en eller anden grund, er drengene gået fri...!

/Stine

Fra : PC

Dato : 06-12-01 15:52

"Stine Darmer" <d@rmer.dk> wrote in message news:<3c0e68b7$0$25380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> se det. Samme gælder i øvrigt min mor og min moster, samt min datter (5 år).
>
> Af en eller anden grund, er drengene gået fri...!

Storkebid, er det ikke en slags gen-fejl? -Eller måske bare en
forskel, så man måske ser lidt anderledes ud.

PC

Ps. er det rigtigt, at alt hvad man 'bruger til børnene' kan købes hos
Shell, Matas og Føtex/Fakta? -Eller måske man også skal bruge et par
ting fra Silvan?

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-12-01 19:23

In article <faeb9f34.0112060651.38b30ea9@posting.google.com>,
pechdk@yahoo.dk (PC) wrote:

> Storkebid, er det ikke en slags gen-fejl? -Eller måske bare en
> forskel, så man måske ser lidt anderledes ud.

Nej, det er nogen røde mærker, oftest i pande og nakke, der kommer af at
ungen ligger og hopper rundt med hovedet i moderens bækken.

Fra : MM

Dato : 20-02-02 23:26

> Tja, jeg har stadig mit i nakken - det er ikke særlig stort, men man kan
dog
> se det. Samme gælder i øvrigt min mor og min moster, samt min datter (5
år).

Jeg har også et i nakken der aldrig er gået væk. Min bedstefar har et næsten
magen til, og nu har jeg så fået en søn der også har det. Udover det i
nakken har han tre i ansigtet, men de er allerede nu (efter otte uger)meget
mere utydelige end i starten.
Venlig hilsen Mia

Fra : Mikkel Thrane

Dato : 08-12-01 00:04

Vores pige har stadig sit storkebid i nakken og hun er nu 18 måneder. Vi fik
at vide at det godt kan vare et par år inden det forsvinder.

Mikkel.

Fra : Trine & Thomas

Dato : 08-12-01 14:23

Min datter på 9 mdr. har et storkebid i nakken og det har vi fået fortalt
nok aldrig forsvinder. Derudover har hun et jordbærmærke ved ballen og et i
tindingen. Dem har vi fået fortalt skulle forsvinde inden hun fylder 5 år.
Jeg ved ikke, hvad storkebid kommer af, men jordbærmærker er svulster hvor
blodårerne vokser vildt og uhæmmet - de er som regel hævede og varme.

Smil fra Trine