Bios opdatering funker
Fra : Frank Storm

Dato : 05-12-01 09:36

Hej NG

Jeg har et Epox 8ka7+ bundkort i min maskine og jeg havde haft lidt
problemer med at Win2k hakkede lidt i det en gang imellem og det irriterede
mig grænseløst....jeg havde gået lidt og leget med tanken om at flashe min
bios for at se om det hjalp....men jeg havde koldsved på bollerne ved tanken
om hvis det gik galt.....nå men jeg tog det store spring på trods af det
ikke skortede på advarsler fra Epox hjemmeside...jeg fik flashet bios og det
gik godt ......det var som at få en helt ny maskine ...det var helt vildt
...performancen steg helt vildt og ingen hakken mere ....altså alt i alt er
min konklusion at det godt kan betale sig at tage forsøget hvis maskinen
ikke kører optimalt og man ikke lige kan sætte en finger på hvad det er der
er galt....det kan være bios !!!

Hilsen

Frank

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-01 12:13

"Frank Storm" <franke@webhiker.dk> wrote in message
> [...]
> min konklusion at det godt kan betale sig at tage forsøget hvis maskinen
> ikke kører optimalt og man ikke lige kan sætte en finger på hvad det er

Hmmm, syntes nu lige at du overdriver det med at opdatere en bios.

Selvfølgelig kan det gå galt osv., men det er ligesom med biler. Man kan
køre galt, men det holder ikke folk fra af at køre dem.

Bios opdateringer er også smertefri, hvis man kan finde ud af det. Og så
svært er det ikke.

Man skal blot være sikker på at have den rigtige BIOS fil og så at strømmen
ikke går under opdateringer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-12-01 14:26

In article <3c0e0126$0$25359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bjoeg@*spammer*bjoeg.dk says...

> Selvfølgelig kan det gå galt osv., men det er ligesom med biler. Man kan
> køre galt, men det holder ikke folk fra af at køre dem.

Men man skal ikke sætte sig ud i bilen bare for at køre.

> Bios opdateringer er også smertefri, hvis man kan finde ud af det. Og så
> svært er det ikke.

Det er det i de fleste tilfælde, men man skal være opmærksom på at man roder
rundt HELT nede under motorhjelmen og der er således også større chance for at
ende med en død bil, hvis noget går galt (det sker faktisk).

> Man skal blot være sikker på at have den rigtige BIOS fil og så at strømmen
> ikke går under opdateringer.

Generelt bør man ikke opdatere sin BIOS, hvis man ikke har problemer med sin
computer. Ordsproget holder godt i denne sammenhæng, "don't fix it if it ain't
broke".

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Torben Larsen

Dato : 05-12-01 12:46

Rart at høre det gik godt, så er der lige lille mig, der ikke kan få adgang
til diskettedrevet på mit 8k7a+ :(

Torben